fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יד ביד עם הקואץ' בדרך לארצית

מנהיגים של קבוצות נוצרים מתוך דינמיקה . מושון יעקוסי (צילום: מכבי חדרה)

במכבי חדרה משדרים אופטימיות לקראת פתיחת העונה. נראה, כי אכן הם היו צריכים לרדת לליגה א' (הליגה הרביעית בישראל), כדי לעשות את השינוי המהותי הדרוש ולהחזיר את חדוות הכדורסל לעיר. ראשי המועדון עמלו לילות כימים, כדי לבנות קבוצה איכותית, כזו שלא רק תחזיר את הקבוצה בתוך עונה אחת לליגה הארצית, אלא תחזיר כמה שיותר אוהדים לאולם הביתי.

מי שאחראי על הבנייה החדשה הוא המאמן ניב רבי, שזו לא העונה הראשונה בקבוצה. ההחתמה הראשונה של רבי היא מושון יעקוסי. ליעקוסי, 36, עבר עשיר בליגת העל בקבוצות כמו הפועל תל אביב, עירוני נהריה, הפועל אשקלון ומכבי רעננה. בנוסף, נוט שיחק שלוש שנים במכללות בארה"ב ובעבר נחשב לאחת הכישרונות הגדולים בכדורסל הישראלי. בשנים האחרונות בחר הכדורסלן לרדת לליגות הנמוכות והעונה הוא מוצא את מקומו בחדרה.

מושון יעקוסי, ספר על תחושותיך עם הגעתך לחדרה?

"מתרגש. המועדון מנוהל בצורה יוצאת דופן שנותנת תחושת מקצוענות, והמטרות שהוצבו בפנינו יוצרות התרגשות לקראת עונה מרגשת".

מנהיגים של קבוצות נוצרים מתוך דינמיקה . מושון יעקוסי (צילום: מכבי חדרה)
מנהיגים של קבוצות נוצרים מתוך דינמיקה . מושון יעקוסי (צילום: מכבי חדרה)

מה אתה חושב על הקבוצה שנבנית כאן?

"נבנתה קבוצה מעולה. יש לנו שחקנים מובילים בכל עמדה, שילוב של צעירים וותיקים, מקומיים ושחקני רכש. קבוצה עם שחקנים שמתאימים לליגות גבוהות יותר ובסך הכל מגיע קרדיט גדול למאמן ולהנהלה שדאגו להביא לכאן את השחקנים האלו ולהשקיע המון זמן וכסף בשביל זה".

אתה מגיע לחדרה בליגה א'. זה לא מפריע לך?

"מפריע? זה ממש לא מפריע לי. מפריע רק שמכבי חדרה, שהיא מועדון עם עבר מפואר, לא צריכה להיות בליגות הנמוכות, אבל בדיוק מהסיבה הזו נבנתה הקבוצה הנוכחית".

המטרה היא עלייה. אם חלילה לא תעלו, זה יהיה כישלון?

"אין ספק. אני שומע אנשי ספורט שמנסים להסוות כישלונות כאכזבות, אבל אין ספק שהמטרה היחידה שלנו השנה היא לעלות ליגה, וכל תוצאה אחרת תהיה כישלון אישי שלי ושל כל הקבוצה".

אתה מגיע ביחד עם המאמן ניב רבי. ספר על הקשר ביניכם?

"זו תהיה עונה שלישית שלי יחד עם קואץ׳ רבי. אחרי שנתיים ביחד, נוצר בינינו קשר מעולה של שחקן-מאמן וגם מעבר לזה. אני יכול לפעמים להיות לא כל כך קל במהלך אימונים ומשחקים, והקואץ׳ מכיר אותי ויודע בדיוק איך לטפל בי, כדי להפיק ממני את המרב, וגם אני, שכבר מכיר את העבודה שלו משתדל לעזור לו ככל שאני יכול על המגרש. אין ספק שהקשר המקצועי שלנו מעולה וכך גם הקשר האישי. עוברים הרבה תהפוכות במהלך שתי עונות, ואני והקואץ׳ עשויים מאותו חומר. שנינו לוקחים ללב את מה שקורה על המגרש ומחויבים לקבוצה ולניצחונות, כך שאנחנו מבינים האחד את השני בקלות".

יש לך מלא ניסיון. האם אתה צפוי להיות המנהיג של הקבוצה?

"מנהיגים של קבוצות נוצרים מתוך דינמיקה, בלי קשר לגיל, לניסיון או לציפיות. האופי והקשר לשחקנים האחרים והיכולת המקצועית יקבעו מי ינהיג את הקבוצה. אני בהחלט מקווה שאוכל לתרום מהניסיון שלי ולתת את הטון מקצועית וחברתית".

שיחקת ברמות הכי גבוהות. איך הגעת לליגה א'?

"אני מאד אוהב כדורסל, וכשהקריירה המקצועית שלי נגמרה הייתי חייב להמשיך לשחק אז ירדתי לליגה הארצית. הסיבה שהגעתי לקבוצה בליגה א', היא כדי להעלות אותה מיד לליגה הארצית".

האם אתה רואה את עצמך הרבה שנים בחדרה?

"אני חתום בקבוצה לשנתיים הקרובות במטרה להעלות אותה לליגה הארצית ומשם ללאומית. מצד אחד, הייתי שמח להישאר במועדון כמה שיותר. בני וגיא, המנהלים, עושים חשק לשחק אצלם, שלא לדבר על יתר האנשים במועדון (ניב ודן המאמנים, דפנה מנהלת הקבוצה, גליה מההנהלה וסגל השחקנים). מצד שני, אני מקווה שנוכל לעמוד ביעדים ולהעלות את חדרה לליגות בכירות, ואז אולי זה יהיה יותר מדי בשבילי כדי להישאר, זה סוג של מלכוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות