fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טרנד הרכבים החשמליים ייפעל בנתניה

קאר טו גו צילום יחצ
קאר טו גו צילום יחצ

חברת CAR2GO מקבוצת שגריר חתמה על חוזה להקמת פרוייקט מערך שיתוף רכבים חשמליים בנתניה.

במסגרת החוזה, החברה תהיה אחראית על כל שלבי הפרוייקט משלב התכנון, ניהול, הקמה, תפעול ותחזוקה של המערך בעיר. הפרוייקט יושק בחודש אוקטובר, עם 70 רכבים חשמליים ו- 21 עמדות טעינה שיפרסו ברחבי העיר.

כמו כן, העירייה התחייבה להקצות 210 מקומות חניה ייעודים בעיר לטובת המיזם. נתניה הינה העיר הנוספת שזכתה למענק ולהפעלת מערך בשטחי רשותה. תשלום עבור השירות צפוי להיות מורכב מדמי מנוי חודשים וכן מתשלום בגין השימוש ברכב עבור כל דקת שימוש.

קאר טו גו צילום יחצ
קאר טו גו (צילום יחצ)

מי ישתמש ברכבים אלה? והאם מקומות החניה יגרעו מאלה הקיימים או שיוספו חדשים?

הממונה על התחבורה והתשתיות אלי דלל: "הפרויקט הזה הוא בעל חשיבות ציבורית. החניה של הרכבים הללו תהיה בעיקר במקומות המיועדים לחניה ציבורית וגם במקומות שהיום הם חניה בכחול לבן. הם יהיו בעיקר במתחמי עסקים ותעסוקה כמו: בתי מלון, טיילות תחנת רכבת, מתחם איקיאה ועוד. השימוש בהם בא לשחרר את הציבור מנסיעה במכוניות פרטיות, זה יקל על התנועה ויזהם פחות את האויר מאחר והמכוניות הן חשמליות. יש לציין שהמדיניות שלנו היא להקטין כמה ואיפה שאפשר חנייה באדום לבן לטובת כחול לבן ואף חניה חינם".

גיל לייזר מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר: "אנחנו בעיצומה של מהפכה בתחום התחבורה השיתופית שצפויה לצמצם בהדרגה את מספר כלי הרכב בכבישים וכן לסייע במצוקת החניה. הפתרון למצוקת הפקקים והחניה, לא תבוא בדמות מחלף חדש או כביש בשווי מיליארדי שקלים. אלא במציאת פתרונות פרקטיים המוכחים כזולים ויעילים בהרבה יותר. זו עובדה קיימת שמיזם שיתוף רכבים כבר אומץ בעולם והצליח לייצר שינוי מהותי ולהוריד את כמות הרכבים מהכביש. מדובר בשינוי תפיסתי שאנו מצליחים אט אט ליישם גם בישראל. והתוצאות מדברות בעד עצמן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות