fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ בן ראובן: "50 אחוז מהתושבים אינם ממוגנים בצפון"

אייל בן ראובן
אייל בן ראובן (צילום אלכס הובר)

 

התקריות האחרונות בגבול המחישו לנו עד כמה שביר השקט באזור, ובעת מלחמה אזור קו העימות ורמת הגולן צפויים להיות תחת אש מסיבית שתקשה על פתיחת חלון זמן להתארגנות אזרחית יעילה. אלא שבצפון 50 אחוז מהתושבים אינם ממוגנים.

לפני מספר ימים פנה ח"כ  איל בן ראובן המשמש גם חבר בוועדת חוץ וביטחון, לשר הביטחון אביגדור ליברמן: " ערכתי ביקור בכפר ורדים ונפגשתי עם ראש המועצה, סיון יחיאלי, המכהן גם כיו"ר פורום יישובי קו העימות. בפגישתנו עלתה פעם נוספת סוגיית המוכנות של יישובי הצפון לעימות האפשרי שעשויי להתפתח בגבולנו הצפוני. עם זאת, כידוע לך כי 35-40 אחוז מתושבי קו העימות חסרים מענה מיגון, המקליטים הציבוריים והפרטיים אינם ערוכים לשהייה ממשוכת במענים של מים זורמים, שירותים, מיזוג אוויר ותיקי עזרה ראשונה. המשאבים שממשלת ישראל נמנעת מלהקצות, מקשים על הכנה טובה של האוכלוסייה למצב של עימות אפשרי. ככלל, לא מתקיימת הלימה בין האיום לבין מוכנות המרחב והמענה הנדרש ממשרדי הממשלה. נוסף על סוגיית המיגון, נאמר לי כי טרם הותקנה מערכת להתרעה על ירי מרגמות מהסוג הקיים באזור עזה".

אייל בן ראובן
אייל בן ראובן (צילום אלכס הובר)

ח"כ בן ראובן הסביר: "היום כאשר מדברים בלי הרף על המצב הביטחוני בצפון בין שלצורך ובין אין כזה,  קיימת עודף 'פיטפוטיזציה' של הפוליטיקאים לגבי איראן שלא מביאה תועלת.  צריך לעשות יותר ולדבר פחות, המבחן הוא התוצאה. כשזה נוגע לביטחון אני עוסק בימין ושמאל אלא מה שנכון למדינת ישראל.  50 אחוז מהתושבים אינם ממוגנים, אחרי שהממשלה הקציבה 250 מיליון שקלים כאשר הצורך הוא 2.5 מיליארד על מנת לגשר על הפערים, זהו לעג לרש. אוכלוסייה חזקה בגבול הצפון היא ערובה לחוסן הלאומי וליכולת העמידה של מדינת ישראל וצה"ל במקרה של מלחמה בצפון".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות