fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיילים משוחררים התחתנו במרמה כדי לקבל את דמי הפקדון

חתונה: צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

חקירה יזומה של המשטרה הביאה לחשיפת רשת שעסקה בהוצאת במרמה של כספי הפיקדון של חיילים משוחררים שהתחזו לנשואים ועל פי הערכות המשטרה הצליחה הרשת להוציא מהבנקים כשני מיליון שקלים. תושב קרית ביאליק בן 30, ותושב עכו בן 26, חשודים כי עמדו מאחורי הפרשה הזו שבה מעורבים מאות חיילים משוחררים ועשרות צעירות שהתחזו לנשותיהם.

מדובר בחקירה יזומה של המשטרה שהחלה לפני כשנה בתחנת משטרת עכו, כתוצאה מחקירה אחרת. החומר שהתגלה הועבר למחלק ההונאות במחוז חוף של המשטרה שפתח בחקירה סמויה שנמשכה כשמונה חודשים תוך שיתוף פעולה עם מחלקת החקירות של מס הכנסה בחיפה. לאחר שהתגבש חומר ראייתי עצרה המשטרה את שני החשודים המרכזיים שמעצרם הוארך על ידי בית המשפט בחיפה וחומר החקירה נגדם הועבר לפרקליטות לגיבוש כתבי אישום.

חתונה: צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

מחומר החקירה שנחשף עד כה עולה כי השניים פנו לחיילים משוחררים באמצעות הרשתות החברתיות ומפה-לאוזן והציעו להם אפשרות לקבל את הפיקדון הצבאי שעומד על כעשרים אלף שקלים, באופן מיידי במקום לחכות חמש שנים כפי שקובע החוק. על פי חשד, השניים נתנו לחשודים מסמכים מזוייפים המעידים על נישואים ובאמצעות המסמכים המזוייפים היו החיילים מגיעים לבנקים עם צעירות שהתחזו לנשותיהם וכך קיבלו את הפיקדון הצבאי ממנו הפרישו 4000 שקלים לחשודים.

עד כה עצרה משטרת מרחב חוף 120 חיילים משוחררים החשודים במעורבות בפרשה וארבעים וארבע צעירות שהתחזו לנשותיהם, כמה מהן אף התחזו לכלות עם מעורבים שונים. עם זאת במשטרה מעריכים כי המספר המעורבים של החיילים המשוחררים גדול בהרבה ועומד על כחמש מאות מעורבים. מהמשטרה נמסר השבוע כי חומר החקירה הועבר לפרקליטות לגיבוש כתבי אישום נגד המעורבים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות