fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חייו של תינוק מחריש ניצלו בזכות תושיית הרופא

הייתם שלבי צילום דוברות מכבי
הייתם שלבי צילום דוברות מכבי

מור חיו, אם צעירה מחריש חשה שבנה התינוק אינו עולה במשקל והגיעה להתייעצות עם רופא הילדים  ד"ר הייתם שלבי מקופ"ח מכבי.  האם הגיעה עם אבחנה קודמת שהתינוק פיתח ריפלוקס, אך מבדיקה מבדיקה שערך ד"ר שלבי התגלתה בעיה בליבו של התינוק שניצל בניתוח חירום.

ד"ר שלבי, קרדיולוג ילדים בהסמכתו, ערך בדיקה קצרה לתינוק וגילה תוך דקות ספורות שחוסר העלייה במשקל והרפלוקס, הם תסמינים לבעיה שמקורה בלב. "התינוק הגיע אליי עם בליטות בפה ובעיה של חוסר עלייה במשקל. כשתסמינים כאלה מופיעים בתינוקות, הם עלולים להעיד על אי ספיקת לב ולכן החלטתי להפנות את התינוק לבית החולים באופן מיידי" הוא סיפר.

חיו ההמומה התקשתה לעכל בתחילה את האבחנה של הרופא: "לא שיערתי שביקור קצר ותמים אצל רופא הילדים, יסתיים באבחנה כזאת. הייתי קצת בהלם ולקח לי קצת זמן לקבל את מה שד"ר שלבי אמר אבל מהר מאוד התעשתי ונסענו לבית החולים שערי צדק בירושלים".
רופאי בית החולים אישרו את האבחנה הראשונית של ד"ר שלבי והוסיפו כי התינוק סובל מתופעה הנקראת VSD- חור במחיצה הבין חדרית בלב שגרם לאי ספיקת לב ולחוסר תיאבון של התינוק.

הייתם שלבי צילום דוברות מכבי
הייתם שלבי צילום דוברות מכבי

לאחר מספר שבועות התבררה האבחנה שלתינוק ישנם שני חורים  במחיצות הלב שמהווים סכנה והוחלט להכניסו לניתוח לב פתוח בן חמש שעות, לסגירת המחיצות. מדובר בהליך נדיר מאוד לתינוקות, אך מתבקש לאור המצב.

הניתוח עבר בשלום וכיום, מור חזרה לביתה יחד עם התינוק הקטן שמתאושש לאט לאט. "למזלנו, האבחנה של ד"ר שלבי הייתה מדויקת ובעיתוי הנכון, מה שהציל את התינוק מתופעה שיכול לסבול ממנה כל החיים. חשוב שידע כל הורה, אם יש חשש, אם אתם מרגישים שמשהו לא כשורה, תלכו, תבדקו, תשאלו ותהיו ערניים. זה ממש יכול להציל חיים. אני כל כך מודה לד"ר שלבי ולמכבי, עברנו כמו לידה חדשה , אני ממש מרגישה שזה בזכותו כי הוא דחף אותנו למקום הכי טוב. הייתי כל כך מודאגת, זה היה מלחיץ מאוד, הניתוח וגם ההכנה אליו".

ד"ר שלבי: "הייתה לו אבחנה מוטעית של ריפלוקס ופנו אלי כי התינוק המשיך לפלוט. הוא לא אכל, והבדיקה שלי הראה סימנים של אי ספיקה בלב, שמעתי רשרוש בלב שהתאים לי לאבחנה של מום לבבי ושלחתי אותו למיון מיד".

מה ההורים צריכים לדעת במקרים כאלו?

"צריך לדעת שהסימפטומים הם זהים בין אם דובר במחלות קשו או קלות. תמצאי ילד עם מחלת חום שיש לו וירוס אבל בדרך כלל מי שפולט אז לא מספיק להחליף לו את התחליף חלב, צריך ללכת לרופא שיבדוק ויתרשם במה שמדובר. תהיו מודעים שהסימפטומים הם זהים במחלות קשות או קלות וההבדל בין מחלה קשה לקלה מבחינת סימפטומים לא קיים וצריך ללכת לרופא שיודע מה הוא מדבר, רפואת ילדים היא מאוד דינמית ומה שחשוב זו ההבנה בין הורים לרופא , להבין במה מדובר, לא רק להחליף סוג חלב למשל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות