fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: התקיים דיון ראשון בעתירה נגד חסימת תושבים בפייסבוק

בית המשפט המחוזי בחיפה דן לראשונה, בשלישי האחרון בעתירה בעניין לחסימת התושבים בפייסבוק שהגישו חברת המועצה ויו”ר סיעת שקיפות שירלי עודד, והתושבים ארז אלגון ואדיר בינימיני. בסיום הדיון חייב בית המשפט את עודד בסכום של 3,500 שקלים הוצאות על העתירה
שירלי עודד והעותרים צילום פרטי
שירלי עודד והעותרים צילום פרטי

במסגרת העתירה טענו העותרים כי כבר תקופה ארוכה שהתקבלה בעירייה החלטה לפיה יש לחסום תושבים המביעים ביקורת במסגרת דפי פייסבוק המנוהלים על ידי העירייה ועל ידי צביקה גנדלמן, ראש העיר. עודד(השייכת לאופוזיציה) טוענת כי תושבים שכתבו דבר ביקורת שלילי לכאורה על ראש העיר צביקה גנדלמן ו/או העירייה בדף הפייסבוק העירוני, או אפילו שאינם מפרגנים לו, נחסמו כך שאינם יכולים להגיב יותר על הדף האמור להיות ציבורי וממומן מכספי העירייה.

התגובה לעתירה הוגשה באמצעות עורך הדין עדו עינת ממשרד עורכי הדין כהן וילצ'יק ושות', ובמסגרה הבהירו העירייה וראש העיר כי מעולם לא התקבלה על ידם החלטה כזו וכי אין כל חסימה של דברי ביקורת בדפי הפייסבוק להבדיל מחסימות של תכנים מסיתים או פוגעניים, או הצפה של תגובות. כמו כן הובהר בתגובה כי על אף היותו של דף הפייסבוק של גנדלמן דף פרטי, הממומן על-ידו אישית, חלות על דף פייסבוק זה נורמות של דף ציבורי, ומתאפשרת העלאת ביקורת אף במסגרתו של דף פייסבוק זה, שכן חופש הביטוי הוא נר לרגלי העירייה והעומד בראשה.

מהעירייה נמסר עוד כי: "מיותר לציין שהעותרים לא ביקשו עד עצם היום הזה להסיר את החסימה שלטענתם נחסמו.במעמד הדיון בעתירה בבית המשפט המחוזי בחיפה ניסו העותרים לשנות כיוון ולטעון כי הוראות התקנונים של שני דפי הפייסבוק אינן מיושמות. ניסיון זה נחסם על ידי בית המשפט לאחר שהתברר כי מדובר בטענה חדשה שכלל לא נטענה בעתירה. לאור האמור, הבהיר בית המשפט כי לא ניתן לנהל דיון כלשהו על בסיס העתירה, והשית על העותרים הוצאות בסך של 3,500 שקלים, תוך מתן אפשרות לעותרים להגיש בקשה להגשת עתירה מתוקנת.
בית המשפט רמז לא אחת כי לא יאפשר לעשות פוליטיקה בבית המשפט, דבר המחזק את עמדת העירייה כי מדובר בעתירה חסרת כל בסיס משפטי אשר כל מטרתה התנגחות פוליטית על רקע קיומן של בחירות מוניציפליות בסוף שנה זו”.

עודד : "מבחינתנו הדיון היום הוא ניצחון מתוק-וזו רק ההתחלה. במהלך הדיון חזרו בו בהם המשיבים מן הטענה שדף הפייסבוק הציבורי של ראש העירייה הוא "דף פרטי". עו"ד עידו עינת הצהיר לפרוטוקול כי הדף בניהול ראש העירייה הוא ציבורי ולא פרטי, ומכאן שחלים עליו הוראות מבקר המדינה. לבקשת היועצת המשפטית חויבנו להוצאות בגין דיון שלא מוצא הלכה למעשה. פעלנו לפי הצעת בית המשפט, ותוגש הבהרה בסוגיה שנוגעת לתקנון דפי הפייסבוק ביחס להנחיות מבקר המדינה בנושא, כפי שהוצגה בכתב ההגנה. הבהרה תוגש תוך 30 יום”.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות