fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: השיטור העירוני נלחם באלכוהול

מפקדי השיטור העירוני. קלינגר ועומיסי (צילום: עיריית חדרה)
מפקדי השיטור העירוני. קלינגר ועומיסי (צילום: עיריית חדרה)

במסגרת פעילות השיטור העירוני להגברת הסדר והביטחון האישי במרחב העירוני בחדרה, מתבצעת פעילות אינטנסיבית נגד צריכת אלכוהול ותופעת השכרות במקומות ציבוריים. הפעילות במקומות הציבוריים מתבצעת הן במסגרת סיורים שוטפים של יחידת השיטור העירוני והן בעקבות קריאות של תושבים המתלוננים נגד צעירים ובני נוער המתגודדים בגנים ציבוריים, מרעישים ומפריעים את מנוחת הציבור.

מסקרים שונים עולה כי גיל צריכת האלכוהול במדינת ישראל יורד במשך השנים, ומספר הקטינים המגיעים למצב של שכרות עולה בהתמדה. תופעת השכרות עלולה להוביל לתופעות של אלימות, עבריינות ותאונות דרכים, ולכן היא מהווה סכנה המאיימת על הסדר הציבורי ועל שלום הציבור.

יחידת השיטור העירוני חדרה הוקמה בשנת 2014 ככוח ייעודי המשלב כוח פיקוח ואכיפה עירוני המוביל את מדיניות ראש העיר צביקה גנדלמן, ביחד עם שוטרים הכפופים למשטרת חדרה. את היחידה מנהלים במשותף דותן עומסי מהעירייה ופקד משה קלינגר ממשטרת חדרה.

מפקדי השיטור העירוני. קלינגר ועומיסי (צילום: עיריית חדרה)
מפקדי השיטור העירוני. קלינגר ועומיסי (צילום: עיריית חדרה)

השיטור העירוני יוזם על בסיס יומיומי מבצעים במסגרת המאבק בשכרות ועבירות הקשורות לאלכוהול, כמו אירועי אלימות, בריונות, ונדליזם וכדומה, וזאת במטרה להגביר את הביטחון האישי ותחושת הביטחון של התושבים במרחב העירוני.

מנתוני השיטור העירוני בחדרה, שהציג מנהל היחידה דותן עומיסי, עולה כי במהלך שנת 2015 התבצעו כ-5,400 אירועי שפיכת אלכוהול במתחמי ציבור, ביניהם גנים ציבוריים ברחבי העיר, יער חדרה, פארק נחל חדרה, חופים ועוד, כאשר מדובר במספר גדול יחסית של בני נוער.

בעיריית חדרה גורסים כי החוק אמור להרתיע ולסייע במאבק נגד תופעת השתייה אשר בשנים האחרונות תפחה לממדים מדאיגים, וכי פעילות משולבת של כלל הגורמים עירוניים לצד גורמי האכיפה והביטחון, נועדה לייעל את המאבק את מאמצי המניעה שנועדו להרחיק בני נוער משתייה והתמכרות לאלכוהול.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות