fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: העירייה ניקתה שטח פרטי מערימות אשפה וחייבה בהוצאות

ערימות פסולת. התמונה שהגיעה בווטסאפ (באדיבות עיריית חדרה)
ערימות פסולת. התמונה שהגיעה בווטסאפ (באדיבות עיריית חדרה)

נפלאות הווטסאפ  העירוני. בעל נכס לא פינה ערימות פסולת משטחו הפרטי, למרות התראות שקיבל. בעקבות המידע נוקה השטח על-ידי העירייה, והבעלים חויב בהוצאות

כפי שפרסמה העירייה, התושבים אכן מצלמים, מדווחים ונענים, ובכך מסייעים למערכת העירונית להיות עם האצבע על הדופק בכל חלקי העיר.  באחת הפניות, לדוגמה, שלח תושב  צילומים של חצר אחורית באחד הבניינים, ובה הצטברות של פסולת שהפכה למטרד סביבתי.

התושב ציין כי כבר פנה בעבר למוקד העירוני, אך בירור במחלקות התברואה והפיקוח העלה שמדובר בשטח פרטי ואין בסמכות העירייה לטפל בכך. פניות נוספות למוקד נענו כי העניין יטופל, ואכן נשלחו התראות לבעלי הנכס בדרישה שינקה את ערימות הפסולת שהצטברו.

עם פתיחת הווסטאפ העירוני, פנה התושב פעם נוספת וכתב: "עד עצם היום הזה השטח לא נוקה. ניכר שאנו, דיירי הבתים, ניצבים מול אוזניים אטומות והבטחות שווא כי הבעיה תטופל אף על פי שהיא לא מטופלת. הזוהמה מול עיני דיירי הבתים אינה מתקבלת על הדעת".

ערימות פסולת. התמונה שהגיעה בווטסאפ (באדיבות עיריית חדרה)
ערימות פסולת. התמונה שהגיעה בווטסאפ (באדיבות עיריית חדרה)
החצר אחרי ניקוי. הבעלים יחויבו  (צילום: עיריית חדרה)
החצר אחרי ניקוי. הבעלים יחויבו (צילום: עיריית חדרה)

הפעם גילתה העירייה אפס סבלנות לבעל הנכס, אשר לא נענה להתראותיה ולבקשות התושבים לפנות את הפסולת שהפכה למטרד. השטח נוקה, אף על פי היותו פרטי, על-ידי מחלקת התברואה של העירייה, וחשבון הוצאות הניקוי, הפינוי והובלת הפסולת נשלח לבעל הנכס ביחד עם דוח כספי והתראה להקפיד על ניקיון השטח גם בעתיד.

עדכוני הווטסאפ מגיעים ישירות למוקד העירוני ומטופלים במקצועיות וענייניות. בעירייה מעודדים את השימוש בווטסאפ, לדוגמה במקרה האמור אשר הווטסאפ היווה עוד זוג עיניים שסייעו למעקב חיוני אחר המתרחש בשטח הפרטי, והוכיח כי בעלי הנכס מתמהמהים בפינוי המטרד למרות שנדרשו. פניות נוספות שהגיעו בבווטאספ העירוני היו סביב השימוש באלכוהול על ידי בני נוער, בגנים ציבוריים. נערים צולמו שותים אלכוהול ומלכלכים את השטח הציבורי וכעת בעירייה יפעלו לזהותם ולפעול נגדם בכל דרך חוקית.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות