fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: דגירת יתושים אותרה בחצרות תושבים

מוקדי דגירה התגלו בחצרות פרטיות של תושבים, לאחר שגרמו למטרדי יתושים בסביבת מגוריהם. העירייה קוראת לתושבים להקפיד לייבש מוקדי מים עומדים בחצרות, ולהודיע על כל מוקד דגירה
מדגרת יתושים בבריכה פרטית בצפון העיר (צילום: עיריית חדרה)
מדגרת יתושים בבריכה פרטית בצפון העיר (צילום: עיריית חדרה)
מדגרת יתושים בבריכה פרטית בצפון העיר (צילום: עיריית חדרה)
מדגרת יתושים בבריכה פרטית בצפון העיר (צילום: עיריית חדרה)

בעקבות תלונות של תושבים על מטרדי יתושים בשכונותיהם גילו צוותי הדברה של העירייה מוקדי דגירה של אלפי זחלי יתושים בחצרות פרטיות של תושבים באותן שכונות, חלקן חצרות של התושבים המתלוננים.

עיריית חדרה מרססת במשך כל עונות השנה בשטחים הציבוריים ברחבי העיר ובמקומות העשויים להיות מוקדים של דגירת יתושים, ואגף התפעול של העירייה מפעיל מדביר עירוני העובד באופן רציף עם חברת הדברה, אבל למרות פעולות ההדברה השוטפות מתרבות בעיר התלונות על מטרדי יתושים. צוותים של העירייה יוצאים לשטח עם כל קבלת הודעה על מוקדי יתושים, וברוב המקרים מאתרים את מקור דגירת היתושים דווקא בחצרות של בתים פרטיים, ולעתים קרובות אף בחצר הפרטית של תושבים שהתלוננו על ריבוי יתושים.

השבוע, למשל, התקבלה בעירייה הודעה על בריכה פרטית בחצר בית פרטי בשכונת נחליאל. צוות העירייה גילה את הבריכה בחצר האחורית של המבנה, כשהיא מוקפת עשבייה ומיליוני זחלים ויתושים שורצים בה.

עובדי העירייה ריססו מיד את המים העומדים בחומר מיוחד לחיסול זחלי היתושים. במקביל פעלה מחלקת הפיקוח העירוני לאיתור הבעלים של הנכס, שנמצא בארצות הברית, על מנת לחייבו לרוקן את הבריכה ולאטום אותה בטרם תפתח בהליכים משפטיים נגדו בגין סיכון בריאות הציבור. בעקבות זאת שכר בעל הבית אנשי מקצוע שישאבו את הבריכה ויטפלו בה תחת הפיקוח של המדביר העירוני וצוותי העירייה.

יצוין כי מדגרת היתושים בבריכה האמורה גרמה למטרד חמור של יתושים בכל צפון חדרה, כולל גבעת בילו, נחליאל, שיכון ותיקים ושכונת האוצר.

בהמשך יצאו צוות העירייה לגבעת אולגה, בעקבות תלונות של תושבת על מכת יתושים בשכונת מגוריה. לאחר חיפוש אחר מים עומדים התגלתה בחצר ביתה של המתלוננת חבית מלאה במי גשמים שהיוותה מוקד לדגירה מרובה של זחלי יתושים. התושבת התלוננה מספר פעמים מבלי להעלות בדעתה שהיא בעצם 'מגדלת יתושים בחצר'.

מוקד דגירה חמור נוסף התגלה במרפסת בית פרטי בבית אליעזר, גם שם התגלתה חבית מלאה במי גשמים וזחלי יתושים. מנהל ההדברה העירוני שולי שימחי מסביר שהריסוס נגד יתושים מתבצע באופן שוטף ואכן השטחים הציבוריים נקיים ממקורות דגירה. עם זאת, גשמים שירדו בשבוע שעבר גרמו לשלוליות רבות באזור שהשיבו את היתושים. עם תום הגשמים ולאחר כמה ימים חמים במהלכם התייבשו השלוליות, ביצעה העירייה ריסוס מסיבי חוזר.

העירייה קוראת לציבור להקפיד לייבש מוקדי מים עומדים בחצרות הבתים, וכן לגלות ערנות ולהודיע למוקד העירוני כאשר מתגלה דגירת יתושים. לדברי שמחי, הבעיה העיקרית היא חצרות בתים אשר בעלי הבית אפילו אינם מודעים להצטברות מים עומדים בחצרם. טעות לחשוב שדגירת יתושים אופיינית למאגרי מים גדולים יחסית. מספיק במעט מים בקרקעית של צמיג ישן, תחתית של כוס, אדניות, תחתיות של עציצים, מי מזגנים וכדומה.

תושבים שמגלים מוקדי יתושים מתבקשים להודיע על כך במהירות למוקד העירוני, והמדביר ייצא למקום עם חברת ההדברה לטיפול מיידי. תושבי העיר מתבקשים להגביר את הערנות לגבי מקווי מים בחצרות בתיהם וכמובן להתריע גם כאשר מבחינים במוקדי יתושים בשטחי ציבור.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות