fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוגיות, אהבה ושווארמה

אין בי חרטות. ליבסטר. צילום: דורון גולן
אין בי חרטות. ליבסטר. צילום: דורון גולן

חגית ליבסטר, מאמנת אישית להתפתחות והעצמה, זעזעה את קהל העוקבים שלה בפייסבוק שפרסמה השבוע תמונה לבושה בשמלת כלה בהפקה של סלון הכלות ביוטי סנטר בנהריה.  מבול התגובות התחלק בין: "מזל טוב,  הזיה, אני לא רואה טוב, כלופוביה, אני צריך לקחת עוד סמים ובעיקר שלא תעיזי לעשות זאת שוב".

ליבסטר היא השם החם היום בכל הנושא של העצמה זוגיות והיחסים שבינו ובינה. היא לקחה את סיפור חייה למקום ציני והומוריסטי והחליטה לצחוק על הכל, ובמקביל ליצור מזה גם קריירה.  אחרי ספר ביכורים ראשון שיצא לאור לפני שנתיים, השתנו חייה.  היום היא עובדת על מופע הומוריסטי, מ'הלימון לימונדה', שכותב לה היוצר והתסריטאי מני אסייג ומתאר את סיפור חייה בהומור משובח וקורע. אחת האהבות הגדולות שלה מעבר לגברים, היא תאוותה למנת שווארמה, אותה היא מתארת שמסוגלת לתקוף לארוחת בוקר. ליבסטר  לא עוצרת באדום, גם שהוצע לה לעלות על שמלת כלה לצורך הצילומים היא לקחה את זה בשתי ידיים ומראה את תיאטרון האבסורד בין חייה ובין המציאות.

הילדות והמהפך

ליבסר, גרושה בפעם השנייה, בת 41 אם לשלושה ילדים משני בעלים: בן, כרמל ותהל. היא נולדה וגדלה בעכו, הוריה התגרשו שהייתה בת 6 וחצי.  ליבסטר גדלה עם אביה ורעייתו, אותה היא מכנה כאמא שנייה ומתארת ילדות  טובה באופן יחסי.

"אימי חלתה ולא יכלה לטפל בי. אחותי היתה תינוקת קטנה בת חצי שנה ונשארה עם אימי. עברתי לגור עם אבי, 10 חודשים אחרי הגירושין אבי התחתן שוב. בשנות ה- 80 להתגרש לא היה מקובל בכלל, זה היה טאבו. אבל זכיתי לאמא נהדרת, נולדו לי עוד 3 אחים מקסימים. עם אימי אני בקשר ואני מטפלת בה כשצריך. אין לי רגשות מעורבים כי נטשה אותי, פשוט הבנתי שהיא לא יכלה לטפל בי ואני לא כועסת.  תמיד כילדה הרגשתי שהפוטנציאל שלי לא ממומש, עשיתי בגרות  בזכות מורה אחת שהאמינה בי-  אורלי דהן ובנקודה הזאת בגיל ההתבגרות הבנתי שכל מה שאני רוצה לעשות בחיים יצליח".

נישואין בשרשרת

ליבסטר מכירה את בעלה הראשון אחרי הצבא כשהיא מבקשת אש להצית סיגריה , והוא _ אבי, היה שם במקרה, גדול ממנה ב- 16 שנה, בוגר, דמות אבהית. היא מוקסמת והם מתחתנים.  לנישואים אבי מביא שלושה ילדים בוגרים. ליבסטר יולדת את בנה הבכור _ בן.  ארבע שנם אחרי, היא מבינה שזה לא  החלום שלה ומערכת היחסים עולה על שרטון.

"היו המון פערים במחשבה בהפרש הגילאים.  לא רציתי להתחתן בכלל, מעולם לא האמנתי במוסד הנשואים. הוא היה עבורי דמות אב מכוונת ואת כל מרד הנעורים הוצאתי איתו.  חיפשתי אהבה רומנטית, זה לא היה זה.  אבי היה איש מקסים שנפטר מסרטן, שלוש אחרי הגירושין. בני היה בן תשע וזו הייתה תקופה קשה מאד. לכן החלטתי  להמשיך עם השם ליבסטר, שם משפחתו של אבי.  המוות שלו היה האבדן הכי גדול בחיי שום דבר שאגיד לא יכהה את הכאב.

"שנה לאחר מותו התחתנתי שוב. הכרתי גבר רווק, צעיר, מושבניק ולא בדקתי יותר מידי, אם יש בנינו נושא שיחה, או כבוד הדדי. נולדה לנו ילדה משותפת, שנה וחצי אחרי גיליתי שהוא בודק בציציות של אשה אחרת.  ניסיתי להישאר שם עוד שנתיים, לתקן, נולדה לנו עוד ילדה והחלטתי שדי".

שמלה: ביוטי סנטר נהריה, איפור: רינה אורן, הפקה: צפון -1. צילום: דורון גולן גולן
חגית ליבסטר, שמלה: ביוטי סנטר נהריה, איפור: רינה אורן, הפקה: צפון -1 צילום: דורון גולן גולן

הצחוק והפחד

מגרושה ואם לתינוק הופכת ליבסטר תוך תשע שנים לגרושה ואם פלוס שלוש.   כל חייה עבדה בתיירות ואירועים, כמנהלת במלון קרלטון בנהריה. היא הרגישה חנוקה וניתבה בעיקר את המשברים לציניות.

"אני לא אשה דרמטית ואני מודעת לזה שציניות זו נכות.  יום אחד בני אמר לי ש'את נפגעת את הופכת לצינית' וזה הכה בי, אבל אני לא אשב ואבכה, אצחק על זה כי העבר בנה את מי שאני היום

"התחלתי לכתוב על זה בפייסבוק, והגיע קהל חברים שהזדהה עם המילים שלי, גם שזה מצחיק.  ואני מאמינה שאם אני לא אצחק, זה ינצח אותי.  כי מי קבע שסיפור חיים מעניין, קשה,  צריך היות דיכאוני, ועצוב?

"אחרי הגירושין השניים יצאתי לדרך לא ברורה. הסתכלתי  כל יום במראה ושיקרתי לעצמי: 'כמה כיף לך, איזה טוב לך'. בליבי ידעתי שהאושר הזה בסוף יבוא באמת.  הרגשתי בנישואים האלה כמו לישון עם האויב לאחר הבגידה, לא רציתי להתפשר במעילה באמון. במקביל ניסיתי לנקות גם מעליי את האשמה, שלא הייתה שלי. והנישואים האלו הוכיחו לי שאנשים לא משתנים.

לפעמים אמרתי לעצמי למה זה מגיע לי.  התפלשתי ברפש של עצמי ואז אספתי את עצמי גם שזייפתי אושר. עם הגרוש שלי אני לא בקשר ולא מעוניינת, פעם בשבועיים הוא מחכה  ואוסף את הבנות שלו. אם הוא לא מגיע, גם לא נורא, הבנתי שילדים צריכים רק אדם אחד חזק בחייהם לא חייב שתיים.  עשרה חודשים בנותיי לא ראו את אביהן, לא קרה להם כלום. אני מאד מעודדת שותפות, אבל אני נגד מה שהולך היום שצריך להכריח בכוח. אין בכוח. מי שעשה ילדים יודע שהם שלו, לא צריך להזכיר לו שהוא הורה. אנשים מוציאים אנרגיה חינם לשנות את הצד השני. זה תהליך שקורה כבר מתחילת הזוגיות, עוד לפני הנישואין.  אני מאמינה שהורה הוא שווה זכויות כמוני והמלחמה בין זוגות פוגעת רק בילדים. הבנות שלי גדלו למציאות חיים שהם רואות את אבא פעם בשבועיים ואני לא נלחמת כדי לא להכניס תסיסה בילדים.  ילדים לא נדפקים מגירושין, אלא מהנזקים של המריבות.  קבלתי  מאות תגובות מידי יום של אנשים שאני נותנת להם כוח לחשוב אחרת.

"פתאום ראיתי שאני לא היחידה. יום אחד החלטתי לכתוב סיפורים קצרים על החיים, זה בעצם סיפורת על חיי.  קבלתי  מאות תגובות מידי יום של אנשים שאני נותנת להם כוח לחשוב אחרת.

זה היה השלב, שהרגשתי שאני חייבת שינוי. ופרסמתי מימון המוני לספר שלי בפייסבוק. בהתחלה לא האמנתי בעצמי, 'איך אוציא ספר שאין לי כסף לקנות עגבניות?'.  כתבתי פוסט ספונטני שהביא למימון המונים.  גייסתי ב- 60 יום 25 אלף שקלים.  כשהספר יצא הגיעו הצעות להרצאות על חיי, ומפגשי העצמה. למדתי אימון אישי וייעוץ זוגי ועזבתי את העבודה".

אין בי חרטות. ליבסטר צילום: דורון גולן
אין בי חרטות. ליבסטר צילום: דורון גולן

מהלימון לימונדה

שנתיים  אחרי שליבסטר מעבירה הרצאות: "תחייכו ותנצחו",  היא מרגישה שהיא צריכה לעצור. לאחרונה פנתה למני אסייג, תסריטאי מוביל שכותב את הסדרה 'שנות ה- '80. יחד עם כותבים מופע חדש : "מהלימון לימונדה" המתאר את סיפור חייה של ליבסטר בהומור פרוע.

"יש לי חלום: שכל בית יכיר את הפרצוף שלי", אומרת ליבסטר בשקט,  "במקביל אני  מטפלת באנשים בקליניקה בקריות, מעבירה הרצאות. בכל יום 500 אנשים קמים בבוקר לטיפ היומי שהם מקבלים ממני לטלפון.

"אני רוצה שאנשים יכניסו הומור לחייהם. תראי מה קרה שעליתי על שמלת כלה בפעם השלישית, סוף סוף לראשונה אף אחד לא שילם את המחיר.  אנשים צריכים להבין שהומור נותן אוויר לנשימה".

התרגשת?

"אולי קצת.  בחתונה הראשונה שלי חמתי בחרה לי מה ללבוש.  עמדה מול המראה ואמרה: "בשמלה הזאת לא תקבלי את האורחים שלי, נקסט'"…היא מצחקקת.

"בסך הכל אני מאד מאמינה באהבה, כי אנחנו יצורים זוגיות למרות המכות הקלות בכנף ויש מצב שאכנס גם לחתונה שלישית. אני יודעת שניפצתי לאנשים את המיתוס של הפרסונה שבניתי,  שהנחתי עליהם אותי בשמלת כלה, אבל אני באמת שואפת להיות זאת שמקלה על הסבל האנושי, זה פסיכי אני יודעת. אני מאחלת לאנשים להשלים עם העבר, אין דבר כזה בחירה שגויה,  כל מה קרה היה נכון לאותה סיטואציית חיים ואני מונעת משלושה דברים: אהבה, זוגיות ושווארמה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות