fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת הבחירות; תעמולה אסורה בחוברת שהפיצה עיריית קרית מוצקין

כל תושב נחשב. צורי (צילום: דורון גולן)

בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כוועדת הבחירות האזורית, דחה את עתירותיו של יו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין למנוע מעיריית קרית מוצקין להפיץ חוברת מידע ועלון אולם במקביל הורה לעירייה להשמיד את עותקי חוברת המידע, במידה ונותרו, לאחר שהחליט כי חוברת המידע מכילה בתוכה תעמולת בחירות.

יו"ר רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, הגיש את העתירות נגד ראש העירייה, חיים צורי ונגד העירייה. הוא ביקש מבית המשפט להוציא צו מניעה האוסר על המשך הפצת חוברת המידע "עם הפנים קדימה-קרית מוצקין 2018" וכן עלון מטען העירייה הנוגע לסילוק אשפה ופסולת. לטענתו, מדובר בפירסומים הכוללים תעמולת בחירות שממומנים על ידי העירייה. אבישר אמר בבית המשפט כי הוא מתכוון להתמודד לראשות העירייה ופירסום החוברת והעלון במימון העירייה פוגע בעיקרון השוויון ולאור העיתוי יש להימנע מהפצתן.

כל תושב נחשב. צורי (צילום: דורון גולן)
כל תושב נחשב. צורי (צילום: דורון גולן)

מנגד טענה העירייה בבית המשפט כי הפצת הפירסומים כבר הסתיימה  ובחוברת המידע שהופצה, בניגוד לעבר, נמנעה העירייה מלציין ולפרסם את שמו ותמונתו של ראש העירייה אלא במינימום ההכרחי בכדי להימנע מתעמולת בחירות. העירייה הגדירה "מגוכחת" את טענתו של אבישר כאילו העלון הנוגע לסילוק אשפה בא בתגובה לפרסום של אבישר.

העתירות נדונו השבוע בפני יו"ר וועדת הבחירות האזורית, השופט יצחק כהן, שאמר כי לאור המצב הנוכחי, איבדה העתירה של אבישר את תוקפה ואם יינתן צו מניעה אין בו כל תועלת. לגופם של דברים, אמר השופט כהן "בחוברת יש מסר ברור שיש לראותו כמצע הבחירות של ראש העיר או לפחות חלקים ממנו". לגבי העלון לא מצא השופט מסרים העלולים להיחשב כתעמולת בחירות.

"מקובל עלי שככל שאנחנו מתקרבים למועד הבחירות יש להקפיד יותר ולדקדק יותר עם הפרסומים הנעשים מטעם ראש הרשות המקומית והרשות עצמה" אמר השופט כהן "הדבר מתבקש הן כדי למנוע ניצול לרעה של כוח השלטון והן כדי לשמור על השיוויון בין המועמדים השונים". לאור האמור החליט השופט לדחות את העתירות של אבישר והורה לעירייה להשמיד את עותקי חוברת המידע במידה ונותרו כאלו. כמו כן חייב השופט  את צורי ואת העירייה בתשלום הוצאות המשפט בסך אלפיים שקלים.

מעיריית קריית מוצקין נמסר בתגובה: "בית המשפט דחה על הסף את בקשת העותר להוציא צו ביניים להפסקת הפצת החוברת ב-31.12.17 והשהה את החלטתו למשך שבוע, דבר המעיד על אי הדחיפות שבה. שתי בקשותיו של העותר נדחו – הן באשר לעלון בנושא סילוק אשפה שהופץ לתושבים והן באשר לחלוקת החוברת שכבר הסתיימה. לרשות לא נותרו כלל חוברות, ולכן החלטת השופט לגרוס אותן מתייתרת. כמו כן, הוצאות משפט בסכום מגוחך של אלפיים שקלים מראות כי גם העתירה מגוחכת. מכל מקום, החוברת הבאה שתסכם את שנת 2018 תופץ לתושבים בחודש ינואר 2019, לאחר הבחירות. העירייה מאחלת לתושבי העיר קריאה מהנה".

אבישר מסר בתגובה: "חיים צורי מנהל את תעמולת הבחירות שלו על חשבון הארנונה וכיס התושבים. החלטתו של השופט יצחק כהן הייתה חדה וברורה. מדובר בתעמולה שצורי היה חייב לממן מכיסו הפרטי, אבל הוא בוחר פעם אחר פעם להכניס את ידו לכיסם של התושבים ובמקרה הזה לקחת מאה אלף שקלים שאינם שייכים לו!" לדברי אבישר "אם צורי לא יחזיר הכסף, נעתור בתחילת השבוע במצוות ועדת הבחירות המרכזית לוועדה לחיוב אישי. מדובר בהרבה כסף".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות