fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת הבחירות המרכזית דחתה את ערעורו של חיים צורי

לא ניתן לשום זבוב בבקבוק להפריע לנו".
חיים צורי. צילום: דורון גולן

ועדת הבחירות המרכזית דחתה את הערעור שהגישו ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, והעירייה, נגד החלטת ועדת הבחירות האזורית שקבעה כי בחוברת שהפיצה העירייה יש תעמולת בחירות אסורה.

בחודש דצמבר האחרון הפיצה העירייה חוברת לתושבי העיר שתוכנה מספר על הנעשה בעיר וכן על התוכניות העתידיות. יו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, עתר לוועדת הבחירות האזורית בחיפה נגד הפצת החוברת בטענה שיש בה משום תעמולת בחירות אסורה מטעמו של ראש העירייה. ועדת הבחירות האזורית חיפה קבעה כי אכן בחוברת שהופצה על ידי העירייה יש תעמולת בחירות אסורה והורה על הפסקת ההפצה ואיסוף כל החוברות שעדיין נותרו.

בעקבות החלטת ועדת הבחירות האזורית, באמצעות עו"ד אבי גולדהמר, הוגש ערעור על ההחלטה לוועדת הבחירות המרכזית. בערעור, שהוגש מטעם צורי והעירייה, נטען כי בחוברת אין תעמולת בחירות אסורה ויש לבטל את ההחלטה של ועדת הבחירות האזורית.

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, נתן את החלטתו בעניין בתחילת השבוע. על פני שישה עמודים מפרט השופט מלצר את החלטתו ואומר כי עיון בחוברת שהפיצה העירייה מראה כי יו"ר ועדת הבחירות האזורית צדק בהחלטתו ויש בה משום תעמולת בחירות אסורה.

בהחלטתו כותב השופט מלצר כי במכלול תוכן החוברת, תמונתו ודבריו של צורי וכן אווירת הבחירות שררה בעיר בעקבות פעילותם של גורמים נוספים, מביאה לכך שבעיני "הבוחר הסביר" הישגי העירייה הם הישגיו של צורי. מלצר ציין כי בהצטבר כל הסימנים, ניכר כי יש בחוברת משום תעמולת בחירות אסורה.

לאור זאת דחה השופט מלצר את הערעור וחייב את צורי ואת העירייה בתשלום הוצאות של 2500 שקלים, כל צד, לאבישר. השופט מצלר כתב במשפט האחרון שחותם את החלטתו "למען הסר ספק, ההוצאות שהוטלו כאן על העורר 1 (צורי) ישולמו על ידו אישית ולא יבואו מקופת העוררת 2 (העירייה)".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות