fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התקדמות cפרויקט התחדשות עירונית בגבעת חן

כאן יבנו בקרוב. גבעת חן כיום. צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה
כאן יבנו בקרוב. גבעת חן כיום. צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה

ראש מועצת בנימינה גבעת עדה, פינקי זוארץ, החל השבוע בסבב פגישות נוסף עם תושבי גבעת חן בבנימינה. בפגישות הנוכחיות משתתפים הפעם גם נציגי חברת "רסקו", יזם פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונה. מטרת הפגישות היא לעדכן את התושבים על ההתקדמות המשמעותית שנרשמה בכל הקשור להליכי התכנון וללוחות הזמנים הצפויים להוצאתו אל הפועל של הפרויקט. זאת בהתאם למתווה שגובש במועצה, הכולל התחשבות רחבה בטובת התושבים, בכדאיות הכלכלית של יזם הפרויקט ובצביון היישוב גם יחד, כפי שהציג זוארץ בפני התושבים בסבב הפגישות הקודם עמם, ביולי האחרון.

כאן יבנו בקרוב. גבעת חן כיום. צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה
כאן יבנו בקרוב. גבעת חן כיום. צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה

מאז, נמסר על-ידי המועצה, קיים הצוות המקצועי הייעודי שהוקם במועצה לטיפול בפרויקט, בראשות זוארץ, פגישות עבודה רבות עם גורמים במשרדי הממשלה השונים, לרבות שר השיכון, יואב גלנט, מנהלת האגף להתחדשות עירונית במשרד השיכון, עינת גנון, מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ועוד. בנוסף נפגש הצוות עם נציגי חברת "רסקו" לצורך ליבון הסוגיות הנוגעות להליך התכנוני ולכלכליות המיזם. המועצה הבהירה לנציגי יזם הפרויקט כי העדפתה הברורה היא לקדם את התכנית ולהפקידה בוועדת התכנון המקומית ולא המחוזית, דבר  שיאפשר קיצור משמעותי בזמנים לביצוע.

בתחילת נובמבר, זכה מתווה המועצה לתמיכתו של חבר הכנסת אלי כהן (כולנו), יו"ר ועדת הרפורמות של הכנסת. בפגישה שנערכה בינו לבין זוארץ בבנימינה סקר זוארץ  את המהלך התכנוני של הפרויקט ואת החתירה לקידום התכנית במסלול של הליך מקוצר, בהתבסס על החוק להתחדשות עירונית, שאותו הוביל כהן ואושר על-ידי הכנסת בקיץ האחרון. בתוך כך יזם זוארץ פגישה נוספת עם שי טאובר, מנכ"ל חברת "רסקו", שבמהלכה ועל בסיס תמיכה רחבה של אנשי ציבור ומקצוע בכירים, הוסכם על המשך ההתקדמות במתווה שנקבע. המועצה ויזם הפרויקט הסכימו בנוסף להגיש למשרד השיכון דו"ח כלכלי משותף המציג את המתווה הכלכלי של הפרויקט לאור התכנון המוצע.

ממועצת בנימינה-גבעת עדה נמסר: "ראש המועצה רואה חשיבות רבה ביצירת הליך שקוף ומשתף, ולכן ממשיך ומקיים פגישות אישיות עם תושבי גבעת חן. המועצה סמוכה ובטוחה כי המתווה שגובש יסלול את הדרך לביצוע פרויקט הבינוי הגדול ביותר בבנימינה ויביא את הבשורה המיוחלת לתושבים ולבנימינה כולה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות