fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התיאטרון כבר לא שייך לבן גלים

25 שנה אחרי שהקים את התיאטרון הראשון בקריות, החליט בן גלים למכור את חלקו לשותפיו. "לכל דבר מגיע זמנו", הוא אומר "להד הקריות"
"אני מקבל את גזר הדין בהכנעה". גבי בן גלים צילום ארכיון: נחום סגל
"אני מקבל את גזר הדין בהכנעה". גבי בן גלים צילום ארכיון: נחום סגל

גבי בן גלים מכר את חלקו בתיאטרון הצפון. השבוע נודע, כי לאחר 25 שנים בהן יזם, הקים ותפעל את התיאטרון, החליט בן גלים למכור את חלקו לשני השותפים שלו, שמעון קזנסקי וישראל פלדמן.

"אני מקבל את גזר הדין בהכנעה". גבי בן גלים צילום ארכיון: נחום סגל

תיאטרון הצפון הוקם בשנת 1994 על חורבות בית העם בקרית חיים מזרחית. בן גלים שכר את המבנה מוועד קרית חיים, שיפץ אותו והפך אותו לתיאטרון הראשון בקריות. בתוך זמן קצר, מפעל המינויים שלו גדל והוא משך להצגותיו צופים מהקריות, חיפה, הגליל המערבי והעמקים.
לאחרונה ניתנה האפשרות לבן גלים להחליט אם הוא מעוניין לקנות את החלק של שותפיו או למכור להם את חלקו. למרות הקושי בפרידה, מהמוסד שהפך לחלק בלתי נפרד ממנו ומשפחתו, החליט בן גלים למכור את חלקו לקזנסקי ופלדמן.
"לכל דבר מגיע זמנו", אמר בן גלים השבוע, "לאחרונה ניתנה לי זכות הראשונים להחליט אם לקנות את חלקם של שותפיי או למכור את חלקי. כל צד יכול היה לעשות את זה ב~15 אחוזים יותר מהשווי שייקבע על ידי מומחה חיצוני. החלטתי לנצל את הזכות שלי למכור את חלקי, למרות הכאב, כי לא קל להיפרד מבייבי שהקמת וטיפלת בו במשך כ~25 שנה. לפעמים צריך לקבל החלטה מהבטן. החלטתי לעשות סוג של אקזיט ולמכור את התיאטרון לשותפים שלי, שליוו אותי מאז הקמת התיאטרון".
לדברי בן גלים, אנשים שנדהמו לשמוע שמכר את התיאטרון, שהפך למוסד כה מזוהה עמו, שאלו אם לא ימשיך לצפות עוד בהצגות תיאטרון. "שאלו אותי אם לא אמשיך לראות הצגות, ואמרתי שזה פשוט מאוד, אקנה מנוי לתיאטרון וכך אמשיך לצפות בהצגות".
מאז הוקם היכל התיאטרון בקרית מוצקין נקשר שמו בסכסוכים מתוקשרים עם תיאטרון הצפון הוותיק. רק בשנת 2016 דחתה המחלקה המשפטית של רשות ההגבלים העסקיים את דרישתה של מנכ"לית היכל התיאטרון דפנה צורי לבטל את הסכמי הבלעדיות בין תיאטרון בית לסין לתיאטרון הצפון.

צורי שלחה מכתב לשר האוצר ולשרת התרבות, שבו האשימה את תיאטרון בית ליסין בהתנהגות בריונית וקיפוח ודרשה לעצור את תקציביו. לאחר מכן אף הופיעה בדיון בכנסת, שעסק בחינוך ותרבות, במהלכו דרשה מחברי הכנסת להעביר החלטה לביטול הבלעדיות על ההצגות. שבוע לאחר מכן הגיעה תשובת המחלקה המשפטית ברשות ההגבלים העסקיים, שבה נאמר, כי היועצת המשפטית קיבלה את הצהרת תיאטרון הצפון, לפיו הוא אינו עוד צד בהסדרים קובלים הכוללים בלעדיות ודחתה את טענותיה של צורי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות