fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התחזית: ללא שינוי ניכר

בעוד קצת פחות משנה, ב-30 באוקטובר 2018, יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות. האם מה שהיה הוא מה שיהיה? מי יהיו הפנים החדשות? תמונת מצב, נכון להיום
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

בעוד קצת פחות משנה, ב-30 באוקטובר 2018, יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות. האם מה שהיה הוא מה שיהיה? מי יהיו הפנים החדשות? תמונת מצב, נכון להיום

קרית אתא

ראש העירייה המכהן, יעקב פרץ, יליד העיר, נבחר לתפקיד לפני 21 שנים, לאחר שראש העירייה דאז, דוד ראם, נבחר לחבר כנסת. בבחירות האחרונות זכה פרץ בראשות העירייה בקלילות, לאחר שקיבל 87 אחוז מקולות הבוחרים. המועמד הבולט ביותר להתמודדות על ראשות העירייה בבחירות הקרובות הוא איש העסקים מיקי קופל, שכבר לפני כמה חודשים הכריז כי הוא מתמודד לתפקיד וגם השבוע שב והודיע על כך. קופל כבר נערך לבחירות מבחינה ארגונית והוא מכין תשתית של צוות שיעבוד איתו.

רועי דוד, העומד בראש תנועת "אתא 2018 – מחזירים את העיר לתושבים", אמר השבוע, כי עדיין לא נבחר מי שיעמוד בראש הרשימה להתמודדות לראשות העירייה, וכרגע הנטייה היא להתמודד למועצת העיר.

בקרית אתא מתגוררים כ-56 אלף תושבים, ובמדד החברתי-כלכלי היא מדורגת באשכול 6 מתוך 10.

שנה בתפקיד. פרץ (צילום: דוברות העירייה)
שנה בתפקיד. פרץ (צילום: דוברות העירייה)

קרית ביאליק

אלי דוקורסקי, ראש העירייה המכהן, יליד העיר, נבחר לחבר מועצת עיר בגיל 24 ונבחר לראשות העירייה ב-2008 עם 43 אחוז מקולות הבוחרים. בבחירות האחרונות ב-2013 נבחר שוב לראשות העירייה, הפעם עם 74 אחוז מקולות הבוחרים. ההתמודדות העיקרית של דוקורסקי תהיה נגד התנועה החברתית שבראשה עומדים יוסי ברבי וירון מזוז. נכון לרגע, כתיבת שורות אלו טרם הוחלט מי מהשניים יעמוד בראש הרשימה כמועמד לראשות העירייה. מזוז מביא עימו את העשייה הפוליטית כסגן השר במשרד לאיכות הסביבה, וברבי מביא עימו פעילות ענפה כמזכיר ארצי של שבעה ענפים בהסתדרות. התנועה החברתית אמורה להציג את המועמד מטעמה לקראת דצמבר.

בקרית ביאליק מתגוררים כ-39 אלף תושבים והיא מדורגת באשכול 7 מתוך 10 במדד החברתית-כלכלי.

במועצת העיר מגיל 24. דוקורסקי (צילום: דורון גולן)
במועצת העיר מגיל 24. דוקורסקי (צילום: דורון גולן)

קרית ים

דוד אבן צור, נבחר לראשות העירייה בבחירות 2013 ברוב של 64.3 אחוז מקולות הבוחרים. אבן צור מעורב בפוליטיקה המקומית כבר 28 שנה, מאז שנבחר לחבר מועצת עיר. מאז שימש גם סגן וממלא מקום ראש העירייה. עד לבחירות האחרונות היה מספר 2 ברשימתו של ראש העירייה הקודם, שמואל סיסו. זמן קצר לפני הבחירות הודיע סיסו על פרישתו מההתמודדות, לאחר שקיבל תפקיד בכיר ברשת אורט העולמית. לאחרונה, שמו של סיסו עלה שוב כאחד המועמדים המרכזיים להתמודד בבחירות הקרובות, שכן הוא עדיין נהנה מאהדה רבה בקרב תושבי העיר. את תגובתו לא ניתן היה להשיג השבוע, אך נודע כי הוא עוקב מקרוב אחר הנעשה וימתין עם החלטתו.

מועמד בולט נוסף הוא עו"ד אלון סיסו, בן דודו של שמואל סיסו. אלון סיסו מכהן כחבר מועצת העיר ובהחלט בעל שאיפות פוליטיות לאייש את כיסא ראש העירייה. הוא אומנם לא הכריז באופן רשמי על מועמדותו, אך מקרובים אליו מסרו השבוע כי זה בהחלט הכיוון. סיסו והפעילים שלו עורכים עבודת שטח בקרב תושבי העיר ומכינים את התשתיות הדרושות להתמודדות.

בקרית ים מתגוררים כ-39 אלף והיא מדורגת באשכול 5 מתוך 10 במדד החברתי-כלכלי.

שנה בפוליטיקה המקומית. אבן צור (צילום: דורון גולן)
שנה בפוליטיקה המקומית. אבן צור (צילום: דורון גולן)

קרית מוצקין

ראש העירייה המכהן, חיים צורי, הוא ראש העירייה הכי ותיק בקריות. הוא נבחר למועצת העיר ב-1988, ומשנת 1993 – אז נבחר בפעם הראשונה לראשות העירייה לאחר סיבוב שני מול ראש העירייה דאז, שמחה מילר – ועד היום, זה 24 שנה ברציפות, הוא מכהן בתפקיד.

צורי, יליד העיר, בן 73, הודיע על התמודדות לכהונה נוספת. מול צורי יתמודד חבר מועצת העיר, אבי רוטמן, שהתמודד מולו גם בבחירות הקודמות. רוטמן יודיע על כך רשמית בעוד כחודש ובבחירות הקרובות הוא מתכוון ליישם את הלקחים מהפעם הקודמת. רוטמן בנה סביבו צוות של פעילים ועורך פעילות שטח בקרב התושבים.

התמודדות מעניינת על ראשות העירייה צפויה מכיוונה של תנועת "רוח חדשה במוצקין", שבראשה עומד ציקי אבישר. אבישר עדיין לא הודיע עדיין באופן רשמי על התמודדותו לתפקיד, אך זה יקרה בקרוב.

בקרית מוצקין מתגוררים כ-40 אלף תושבים והיא מדורגת באשכול 7 מתוך 10 במדד החברתי-כלכלי.

חיים צורי. צילום: דורון גולן
חיים צורי. צילום: דורון גולן

קרית חיים וקרית שמואל

תושבי הקריות האלה, שהן בעצם שכונות של חיפה, יצביעו בבחירות לראשות עיריית חיפה. ראש העירייה המכהן, יונה יהב, הודיע כי יתמודד שוב על התפקיד. יהב מכהן בתפקיד משנת 2003 ובבחירות האחרונות זכה ב-49 אחוז מקולות הבוחרים. נכון להיום שניים הודיעו על התמודדות מול יהב: ניר שובר ועינת קאליש-רותם. נכון להיום, ואם לא יהיה שינוי דרמטי של הרגע האחרון, יהב ימשיך לשבת על כיסא ראש העירייה.

לא צפויות הפתעות. יהב (צילום: אירוע בקליק)
לא צפויות הפתעות. יהב (צילום: אירוע בקליק)

לא יהיו הפתעות

הכיוון המסתמן הוא שכל ראשי העיריות המכהנים ימשיכו בתפקידם קדנציה נוספת. "כשמנתחים את הדברים לעומק התמונה די ברורה. צריך שיהיה משהו חריג או מועמד יוצא מגדר הרגיל כדי שיהיו הפתעות", אמרו השבוע גורמים הבקיאים במערכת הפוליטית הקרייתית, "בבחירות לרשויות המקומיות, לאנשים לא אכפת מה הזהות הפוליטית של המועמדים. מה שמעניין אותם זה מה שקורה בסביבת המגורים שלהם – שיהיה רחוב סלול, שהפחים יהיו נקיים, שיהיו פארקים, מתקני כושר ודברים שנוגעים להם אישית. קשה מאוד עד בלתי אפשרי להזיז ראש עירייה מכהן, שכבר הוכיח פעילות בשטח. התושבים יעדיפו את המוכר והנוח להם על פני מישהו חדש, שאינם יודעים כיצד יפעל ושאין לו הוכחות ביצוע בשטח. בקרית ים עוד יש איזשהו סיכוי שתהיה מערכת בחירות ערנית, אך נכון להיום לא נראה שיש מישהו שיכול לערער באופן ממשי על ראש העירייה המכהן".

יש גם לקחת בחשבון את הצד הכספי. התמודדות לראשות העירייה עולה מאות אלפי שקלים ברשות קטנה וכמיליון שקלים ברשות גדולה. סביר להניח שברגע האמת, מועמדים חסרי סיכוי לא ייקחו סיכון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות