fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השפעת בפתח: בהלל יפה קוראים לתושבים להתחסן

דוגמא אישית. מנהל בית החולים הלל יפה ד"ר מיקי דודקביץ מתחסן (צילום: אלכס גרינמן)
דוגמא אישית. מנהל בית החולים הלל יפה ד"ר מיקי דודקביץ מתחסן (צילום: אלכס גרינמן)

ביום ראשון הקרוב יחל "מבצע חיסונים" נגד שפעת לכל צוות בית החולים, הנהלת המרכז הרפואי, צוות הרופאים, סיעוד, פרא וצוות האדמיניסטרציה, כולם הגיעו להתחסן נגד הנגיף לקראת החורף שבפתח.

עם קבלת החיסונים ממשרד הבריאות, הגיעו כל צוותי בית החולים לשמוע את הרצאתה של ד"ר מיכל שטיין, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ומניעת זיהומים במרכז הרפואי הלל יפה בנושא "השפעת והחיסונים נגדה"  ומיד לאחר הרצאתה התחסנו הצוותים הרפואיים והסיעודיים ובמהלך השבוע הקרוב צפויים להתחסן כלל העובדים.                       

הראשון להתחסן היה מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מיקי דודקביץ שהיווה דוגמא ומופת לכלל העובדים, "חשוב לי להתחסן מידי שנה ולהימנע מלחלות וכמובן להדביק את משפחתי, המטופלים שלי ועמיתי לעבודה, עובדי המרכז הרפואי הלל יפה"                 

                           

דוגמא אישית.  מנהל בית החולים הלל יפה ד"ר מיקי דודקביץ מתחסן  (צילום: אלכס גרינמן)
דוגמא אישית. מנהל בית החולים הלל יפה ד"ר מיקי דודקביץ מתחסן (צילום: אלכס גרינמן)

                                                                              

"גורם מחלת השפעת הוא נגיף האינפלואנזה המועבר מאדם לאדם, באמצעות טיפות זעירות הניתזות מדרכי הנשימה בזמן דיבור, שיעול או עיטוש" מסבירה ד"ר שטיין.  מדובר במחלה לא נעימה החולפת תוך מספר ימים אך גם עלולה לגרום לסיבוכים כגון: דלקת ריאות, דלקת בסמפונות, דלקת אוזניים ואף סיבוכים במערכת העצבים. לכן, חשוב מאוד להתחסן כאשר התקופה המומלצת היא החל מתחילת אוקטובר ועד לסוף נובמבר, כמובן שגם לאחר מועד זה ניתן להתחסן כיוון ששיא התחלואה לעיתים משתהה עד חודש פברואר, מרץ.

ד"ר שטיין ממליצה לכל האוכלוסייה להתחסן ובעיקר לאנשים הנמצאים בקבוצות הסיכון, נשים הרות, ילדים, קשישים ותינוקות. לעיתים ישנה נטייה לחשוב כי אם התחסנתי בעבר אין צורך להתחסן כל שנה מחדש, אך ישנה חשיבות מכרעת להתייחס.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות