fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפסד לצורי: ועדת הבחירות אישרה לציקי לחלק צלונים עם תמונתו

מתנה לרכב. צילום: רוח חדשה במוצקין
מתנה לרכב. צילום: רוח חדשה במוצקין

ועדת הבחירות האזורית חיפה החליטה כי הצלונים לחלונות מכוניות שחולקו על ידי תנועת רוח חדשה במוצקין אינם נחשבים כמעשה שעובר על חוק הבחירות ואפשר להמשיך ולחלק אותן.

ההחלטה התקבלה בעקבות עתירתו של ראש העירייה, חיים צורי, נגד יו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, שמתמודד על על תפקיד ראש הרשות. צורי עתר לוועדת הבחירות לאחר שרוח חדשה במוצקין חילקה לפעיליה ולכל החפץ בכך, צלונים לשמשה האחורית של המכוניות. בעתירתו טען צורי כי במעשה זה יש עבירה על חוק הבחירות שקובע כי אסור לחלק מתנות, בהן מתנות לרכב וכי הצלונים נכנסים תחת ההגדרה של מתנה שחלוקתה אסור.

מתנה לרכב. צילום: רוח חדשה במוצקין
מתנה לרכב. צילום: רוח חדשה במוצקין

מנגד טען אבישר בפני ועדת הבחירות כי מדובר במדבקות שערכן נמוך שנועדו לקדם מסר תעמולתי שכן העירייה, לטענת אבישר, חוסמת בפניו כל דרך תעמולה אחרת. עוד נטען כי בכל מקרה טרם נכנסה לתוקף תקופת הזמן של תשעים יום לפני הבחירות שבהן אסור לחלק מתנות כלשהן.

יו"ר ועדת הבחירות האזורית חיפה, השופט יצחק כהן, קבע "ערכן של המדבקות/צלונים בעיני הבוחר הסביר הוא זעום ותכליתם הדומיננטית היא לשמש כמדיום תעמולתי. על כן, חלוקתם אינה אסורה".

בעקבות החלטת ועדת הבחירות מסר אבישר: "בגיל 75 אחרי שש קדנציות הגיע הזמן לומר לחיים צורי תודה ולהמשיך קדימה. הוא עשה ותרם, אבל כשלא מגבילים לך קדנציות אתה שוכח מה היא דמוקרטיה ולראיה העתירה המופרכת הנוספת הזאת. הציבור לא ימתין 5 שנים נוספות ובאוקטובר הקרוב הוא יצא להצביע בשביל רוח חדשה במוצקין".

עוד טרם ההחלטה הודיע צורי כי הוא ממתין להחלטת וועדת הבחירות על מנת להיות בטוח שאינו עובר על חוק הבחירות בנושא זה. כעת, עם החלטת ועדת הבחירות שמותר לחלק צלונים, מתכוון צורי לפעול ולהפיץ צלונים שנושאים עליהם את התעמולה הפוליטית שלו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות