fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

 העירייה מבקשת פטור ממכרז עבודות הפיתוח באכזיב החדשה

שכונה סגורה. הדמיית פרויקט אכזיב (הדמיה יח"צ)
שכונה סגורה. הדמיית פרויקט אכזיב (הדמיה יח"צ)

עיריית נהריה מבקשת לפטור ממכרז את עבודות הפיתוח של שכונת בוימל החדשה באכזיב.  חברי מועצת העיר בנהריה נדהמו לקבל שלושה שבועות לפני הזמן, פרוטוקול ישיבת הועדה המקצועית בהם הם נדרשים לאשר בישיבה המתוכננת לתאריך 6 באוקטובר  לפטור את הפרויקט ממכרז. אומדני עלות היטל הפיתוח בשכונת אכזיב עומד על 43.788.870 מיליון שקלים. מדובר בבקשה חריגה מאד, שספק אם אי פעם  נעשתה בעיריית נהריה.

שכונת אכזיב החדשה נמצאת על סדר היום לאור המאבק שמנהלים המתנגדים לתוכנית הבנייה. לתוכנית  הכוללת 800 יח"ד אין עדיין היתר בנייה, אך שיווק הדירות ממשיך.  בנוסף  המשרד להגנת הסביבה מנקה בסביבת אכזיב מצבורי אזבסט כחלק מתוכנית הלאומית לניקוי הגליל המערבי מאזבסט. כעת העירייה נערכת לשלב הפיתוח. יצוין כי שכונת אכזיב בתולית ללא כל פיתוח של תשתיות עירוניות.  עבודות אלו נועדו לשרת את התושבים החדשים שיאכלסו את השכונה.

שכונה סגורה. הדמיית פרויקט אכזיב (הדמיה יח"צ)
שכונה סגורה. הדמיית פרויקט אכזיב (הדמיה יח"צ)

הועדה שהתכנסה לדון בפטור ממכרז כללה את  מנכ"ל העירייה דני חמיאס,  גזבר העירייה חגי שוורץ, היועץ המשפטי: עו"ד אורן ארבל ומהנדס העיר: אינג' פארס דאהר.   מעשרות הפרוטוקולים שהגיעו לצפון 1 עולה כי  נחתם הסכם לפיתוח השכונה  עם יזמי הפרויקט הרשומים כבעלים בזכויות הקרקע: איתי השקעות ויזמות צפון ע. טלאור יזמות בע"מ, סער השקעות ויזמות, שבתאי השקעות ושחף נהריה שותפות בלתי רשומה.

זה כמה חודשים מתבצעות עבודות תכנון, הערכת העבודות והערכת וחישוב על היטלים למיניהם.  עוד נכתב כי העבודות יבוצעו על ידי היזמים. אומדני עלות  היטל הפיתוח עומד על 43.788.870 מיליון שקלים הכולל:  סלילת כבישים וניקוז, מערכות ביוב ומים, תשתיות חשמל, מדרכות נוף, פיתוח ושצ"ים.   אגב סכום האומדן נערך בהשוואה לפיתוח שכונת אוסישקין החדשה בנהריה עם 450 יח"ד.

"הסכם הפיתוח נדרש על ידי העירייה מטעמי חיסכון והתייעלות וההתקשרות בו מטיביה עם העירייה", נכתב בסיכום הועדה.  התמורה שיקבלו היזמים  מהעירייה על פי הסכם הפיתוח  היינו קיזוז היטלי הפיתוח והסלילה.

מבדיקת צפון -1 עולה  כי התיקון בהתאם לפקודת העיריות בסעיף הקושר בפטור מכרז התקבל בחוק ההסדרים, שמטרתו להסיר חסמים ולזרז הליכי פיתוח בתכנן ובנייה, זה למעשה הסעיף עליו נשענת עיריית נהריה. גורמים איתם שוחחנו בנושא השבוע אמרו כי  תנאי ביטול המכרז אכן נראים תואמים לחוק אך מהלך זה אינו ראוי לעיריית נהריה במעמדה.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "פקודת העיריות תוקנה לאחרונה באופן המאפשר פטור ממכרז לעבודות פיתוח אשר קבועות בתנאי סעיף 198א' לפקודות. הרציונל העומד מאחורי פטור זה הינו יעילות ביצועית וכדאיות כלכלית לעירייה אשר נבחנה ע"י גורמי העירייה המקצועיים בתחום ההנדסה והכספים כחוק ובהתאם לו מובא ההסכם להחלטת מועצת העיר". 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות