בית / קריות / חדשות קריות / הסתיימו עבודות השדרוג של תחנת הרכבת ההסטורית בקרית מוצקין

הסתיימו עבודות השדרוג של תחנת הרכבת ההסטורית בקרית מוצקין

רכבת ישראל חנכה את תחנת קרית מוצקין המשודרגת, לאחר חודשים של שיפוצים, לאחר שהסתיים פרויקט שדרוג בעלות של כארבעים מיליון שקלים.

כחלק מהפרויקט שבוצע תוך שיתוף פעולה של אגפי הלוגיסטיקה והתכנון של רכבת ישראל, הוקמו אולמות נוסעים חדשים, לכניסה ויציאה, נוספה קופה מאוישת חדשה ונגישה לחלוטין, נבנו סככות קירוי ברציפים לנוחות הנוסעים, וכן נפתחה חנות נוחות חדשה, ותאי שירותים חדשים, לרווחת הנוסעים. במסגרת השדרוג, הועתק מבנה התחנה ההיסטורי לצורך שימורו.

תחנת הרכבת קרית מוצקין. צילום: דוברות רכבת ישראל
תחנת הרכבת קרית מוצקין. צילום: דוברות רכבת ישראל

תחנת קריית מוצקין נחנכה לראשונה בשנת 1935 כנקודת עצירה בקו הרכבת המנדטורית בין חיפה לעכו. בשנת 1937, עם הקמת מחנות הצבא הבריטי באיזור, הוגדרה התחנה באופן רשמי והוקם מבנה התחנה ההיסטורי. בשנים אלו התחנה היתה חלק מקו ביירות-טריפולי-חיפה. בתחילת שנות ה-90 של המאה העשרים, הוקמה תחנת קריית מוצקין החדשה, לצד מבנה התחנה ההיסטורי. המבנה ההיסטורי הורכב משני מפלסים: תא לקופאי ותא לאיתות. תא הקופאי ייהפך למשרד, ותא מתקני האיתות ייהפך לחלל מוזיאלי קטן שיציג את ההיסטוריה של התחנה.

ביום חמישי שעבר ביצעה רכבת ישראל פעילות "חיוך על הדרך" לחניכת התחנה, במסגרתה חילקו דיילים של הרכבת שוקולדים לעוברים ושבים באולם החדש, וביצעו פעילות הסברתית.

בדוק גם

הפגנת הורים במעון נעמת קרית ים. צילום: דורון גולן

הורים במעון בקרית ים: "גרמו לפגיעה נפשית ורגשית לילדים שלנו"

הורים  התאגדו השבוע מחוץ למעון בשכונת סביוני ים, תלו שלטים ומחו על פיטורי המטפלת הראשית, חודש לפני סיום השנה, על רקע אי הסכמות כספיות עם ההנהלה. לטענת ההורים, רובם נרשמו לשנה הבאה בשל העובדה שרשת המתנ"סים פרסמה את אותה מטפלת ולאחר שפוטרה, נאלצו לנדוד לשכונות חדשות בחיפוש אחר גן הולם לילדיהם

מחריף המאבק. סבג (צילום יעקב רביבו)

חברי האופוזיציה לא הוזמנו לטקס חתימת הסכם הגג בנהריה

שישה חברי האופוזיציה בנהריה: שרית מולכו, אייל וייזר, גוסטבו ספקטור, אורן סודאי, יוסי זיגלמן ואור …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *