fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנבחרת יצאה לגראנד פרי באבו דאבי בלי דגל ישראל

ד"ש מאבו דאבי. שמאילוב ובוטבול עם ראש העירייה ואורן סמדג'ה (צילום ארכיון: דוברות עיריית חדרה)

נבחרת הג'ודו של ישראל יצאה ביום שלישי השבוע לתחרות הגראנד פרי באבו דאבי. מדובר באחת התחרויות החשובות, שמזכה את הספורטאים במקסימום נקודות כהכנה לאולימפיאדת טוקיו 2020.

הנבחרת, המונה שני חדרתים – טוהר בוטבול, ברוך שמאילוב וכן את הג'ודוקא בטינה טמלקובה, בת זוגו של שמאילוב – נתקלה בלא מעט עניינים בירוקרטיים בדרך לתחרות. תחילה, נאמר לאנשי המשלחת הישראלית, כי הנבחרת תתחרה באבו דאבי ללא דגל ישראל וללא סמלים ישראליים מכיוון שמדובר בארץ ערבית, לכן הסמלים שיהיו על חולצות הג'ודוקאים יהיו סמלים של האיגוד הבינלאומי לג'ודו. באיגוד קיבלו את הנושא בהבנה וציינו, כי חשיבות ההשתתפות בתחרות מבחינה מקצועית מחייבת אותם להסכים לתנאים אלה. מנגד, שרת הספורט מירי רגב סברה, כי הנבחרת אינה חייבת לנסוע לשם מכיוון שמדובר בתחרות של נבחרת לאומית ולא של ספורטאי בודד.

היציאה לתחרות נדחתה ביממה, לאחר שאישורי הכניסה של הישראליים לאבו דאבי הגיעו באיחור.

ד"ש מאבו דאבי. שמאילוב ובוטבול עם ראש העירייה ואורן סמדג'ה (צילום ארכיון: דוברות עיריית חדרה)
ד"ש מאבו דאבי. שמאילוב ובוטבול עם ראש העירייה ואורן סמדג'ה (צילום ארכיון: דוברות עיריית חדרה)

יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי, משה פונטי, אמר לקראת התחרות: "אכן קיבלנו הזמנה רשמית להגיע כנבחרת ישראל לתחרות. אני לא יודע אם נופיע שם עם הדגל, אבל נגיע לשם כנבחרת ישראל, ולאחר מכן נדע מה קורה. איגוד הג'ודו העולמי ביקש מהרשויות שם להתייחס אלינו כמו לכל נבחרת אחרת ונקווה שזה מה שיקרה באמת. צריך להבין, זו מדינה ערבית בלי שום יחסים דיפלומטיים עם ישראל ואני לא יכול לפתור את הבעיה הזו. תחילה הרגשתי שמקשים עלינו בכוונה, עכשיו אני מרגיש שעושים הכל על מנת שנגיע לאבו דאבי ונתחרה שם. מי שחושב שלא היינו צריכים לנסוע, לא עסק בספורט אפילו יום אחד בחייו. מי שהיה מייצג את המדינה כל החיים שלו, לא היה מדבר ככה, אבל זה בסדר, כי יש גם חלק אחר בעם שחושב שכן צריך לנסוע. אם הייתי צריך להתייחס לכל אחד בציבור שאומר את דעתו, אני חושב שלא הייתי מגיע לכלום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות