fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המוזיאון לחינוך לרפואה הראשון בישראל יוקם בטכנודע בחדרה

הנחת אבן הפינה בטכנודע חדרה
הנחת אבן הפינה בטכנודע חדרה

הקמת המוזיאון הראשון בישראל לחינוך לרפואה יצאה לדרך ביום שישי האחרון בטקס הנחת אבן הפינה שהתקיים בטכנודע חדרה. הטקס רב הרושם נערך במעמד שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ואריאלה ורטהיימר, פעילה מובילה של הטכנודע מזה כעשור.

זוהי יריית הפתיחה לבנייתו של המוזאון החדשני, לחינוך לרפואה שהינו ייחודי וראשון מסוגו בארץ ובעולם ובנייתו תחל בטכנודע חדרה בחודשים הקרובים.

הנחת אבן הפינה בטכנודע חדרה
הנחת אבן הפינה בטכנודע חדרה

טכנודע חדרה, שהינו מרכז לחינוך מדע וטכנולוגיה ובו פארק ומוזיאון מדע, הוקם ב-1986 וחרט על דגלו את קידום החינוך המדעי בישראל. הטכנודע שיושב בלב שכונת גבעת אולגה שבחדרה שהינה שכונת מצוקה, מקדיש את עיקר עשייתו לקידום אוכלוסיות חלשות וטיפוח ילדי ישראל על ידי שימוש במדע ובטכנולוגיה כגשר על פני פערים ומגזרים.

מדינת ישראל הינה כיום בין המדינות המובילות בעולם בתחום הרפואי, הן בהיבט הקליני , והן בעולם הביוטק. יחד עם זאת ולמרות העמידה בחזית העולם הרפואי, לא קיים בישראל מוזיאון לרפואה והמוזאונים שקיימים בעולם נותנים ייצוג היסטורי ודידקטי בלבד. בטכנודע חדרה זיהו את הצורך ומתוך חזון ושאיפה לקדם את ההבנה של עולם הרפואה, את המודעות לבריאות הגוף ואת העניין בתחום החליטו להקים את המוזאון הייחודי והחדשני .

טרם לטקס ערך שר האוצר סיור במקום מלווה בראש העיר,  ורטהיימר ומנכ"ל הטכנודע והתרשם עמוקות מהפעילות החינוכית- מדעית הייחודית המתקיימת בטכנודע.

את הטקס המרגש פתח ד'"ר גדי מדור, מנכ"ל הטכנודע אשר פרס בפני המשתתפים את חזון המוזיאון.  ורטהיימר בנאום לבבי ומרגש, דיברה על מעורבותה ארוכת השנים בעשייה החברתית של הטכנודע, ועל חזונה להעמיד את המבנה ואת תכניו הייחודים לטובת החינוך וילדי ישראל. צביקה גנדלמן בירך בדבריו וציין כי הוא נרגש לעמוד כאן לצד שותפיו לקידום הפרויקט וכי זהו עוד צעד בחיזוקה של חדרה כעיר של חדשנות חינוכית.

המוזיאון, שיוקם על שטח של כ-1000 מ"ר במתחם הטכנודע בחדרה, יאפשר לילדים, נוער ומבוגרים מכל קצוות הארץ ומכל שכבות האוכלוסייה להיחשף לערכים ולתכנים ייחודיים וחדשניים מעולם הרפואה. חשוב לציין כי העבודה החינוכית בתחום הרפואה אינה זרה לטכנודע חדרה. בשנים האחרונות מתקיימת בטכנודע פעילות ענפה ביחידה לסימולציה רפואית, אליה מגיעים תלמידים מכל רחבי הארץ ללמוד באופן חווייתי ומעשי נושאים מגוונים בתחום הרפואה והביוטק באמצעות עבודה עם סימולטורים משוכללים וציוד רפואי מתקדם.

המבקרים במוזיאון החדשני יפגשו את תחומי הרפואה השונים (אנטומיה, פיסיולוגיה, פתולוגיה) לרבות הכרות עם גוף האדם ומורכבותו, התקדמות הרפואה ופיתוחיה המדהימים בטכנולוגיה ובמדע, פרי גאוות המין האנושי בכלל וישראל בפרט.

בסיור במוזיאון יעברו המבקרים דרך מיצגי ענק של איברי גוף ויחשפו, יחוו, וילמדו על מורכבותם. כך יוכל ילד ללכת בתוך חדרי הלב לדוגמא או לעמוד בתוך ריאות ולראות איך הן מתמלאות באוויר. מוצגים אינטראקטיביים יאפשרו הפעלה של תהליכים שונים וסימולטורים חדשניים ייתנו הזדמנות להתנסות בטכנולוגיות רפואה מתקדמות.

בטכנודע מאמינים שייחודיותו של המוזיאון תמשוך מבקרים רבים מכל הארץ, ובהמשך מהעולם ותאפשר לגעת בליבות המבקרים הצעירים והבוגרים ואולי אף לכוון אותם לעסוק בעתיד במקצועות הרפואה. אך גם אם לא, אז לפחות שישמרו על גופם ויאריכו ימים.

פתיחת המוזיאון מתוכננת לספטמבר 2018.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות