fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המדינה אישרה 15 מיליון שקלים לתכנון נתיבי תחבורה ציבורית בחדרה

משרד התחבורה אישר הקצאה לתכנון רחב היקף, מה שמעיד על אמון בעיריית חדרה וביכולתה לבצע בתום התכנון פרויקטים הנאמדים בכ-200 מיליון שקלים
החיבור לכביש החוף. חדרה (צילום אבי כהן)
החיבור לכביש החוף. חדרה (צילום אבי כהן)

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הודיע על אישור הרשאה תקציבית בגובה 15 מיליון שקלים לתכנון נתיבי תחבורה ציבורית בחדרה. במסגרת שיפור פני העיר ושדרוג מערך התחבורה, פנתה העירייה למשרד התחבורה בבקשה לקדם פרויקט הכולל תכנון והסדרה של נתיבי תחבורה ציבורית בעורקים הראשיים בעיר. הפרויקט צפוי לכלול הסדרת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, שדרוג מערך הכבישים הקיים, והסדרת המרחב הציבורי באזור הנכלל.

במסגרת ההרשאה של משרד התחבורה יתבצע התכנון לכל אורכו של אחד הצירים הראשיים החוצים את מרכז העיר.

לדברי מהנדס העיר נדב הדר: "במסגרת התכנון נייצר נתיב תחבורה ציבורית, נתיבי תנועה לכלי רכב, נתיבי חנייה, נתיבי אופניים, ומעברים מוסדרים להולכי רגל. הפרויקט יאפשר לעירייה לעבור לשיטות תכנון הוליסטיות, הכוללות טיפול יעיל בנגר העלי (ניקוז), שימוש בשטחים לאורך התוואי להחדרת מים, נטיעות ופיתוח סביבה ירוקה, הנגשת המרחב הציבורי ועוד".

התכנון יאפשר פיתוח ומימוש פרויקטים של התחדשות עירונית לאורך ובסביבת התוואי, צמצום התלות ברכב פרטי, ירידה ברמת המזהמים ועלייה באיכות הסביבה.

מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון מדגיש כי המשמעות של הרשאה לתכנון בהיקף משמעותי של 15 מיליון שקלים, מלמדת בעצם על היקף ביצוע אדיר המוערך בכ-200 מיליון שקלים, מה שמעיד על אמון מלא של משרד התחבורה בעיריית חדרה וביכולת הביצוע שלה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות