fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלך לעולמו הרב יוסף אוחנה הרב הספרדי הראשי בקרית מוצקין

הרב יוסף אוחנה. צילום: דוברות העירייה
הרב יוסף אוחנה. צילום: דוברות העירייה

בשבוע שעבר הלך לעולמו בגיל 82 הרב הספרדי הראשי של קרית מוצקין, הרב יוסף אוחנה, שכיהן בתפקידו במשך 35 שנים. הוא נפטר בבית החולים כרמל בחיפה שבו אושפז לאחר שחלה התדרדרות במצבו. מסע הלווייה של הרב אוחנה יצא מבית הכנסת "שלטי הגיבורים" בעיר. הרב אוחנה נטמן בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

לפני כשנתיים הודיע המשרד לעינייני דת לרב אוחנה כי עליו לפרוש מתפקידו כרב עיר מאחר והגיע לגיל גבורות, גיל 80.

"הרב אוחנה היה ידיד אישי שלי במשך עשרות שנים" אמר ראש העירייה חיים צורי, "תלמיד חכם ואיש צנוע מעין כמוהו. בשמי, בשם רעייתי דפנה ובשם קרית מוצקין כולה אני מביע צער עמוק ומשתתף באבלה הכבד של המשפחה".

באופן חריג ביותר הסכים יו"ר המועצה הדתית בעיר, טל ביטון, למסור להד הקריות: "ברצוני לומר שהרב זצ"ל שכיהן כשלושים וחמש שנה כרבה הספרדי של קרית מוצקין הקים ושידרג את מערך הכשרות והעירוב בעיר וכן רישום הנישואין .דאג לשעורי תורה ונגישות של כל הציבור ליהדות ויותר מכל איפיינו אותו אהבת האדם ואהבת הציבור והיותו קשוב לרגישות ולשונות".

הרב יוסף אוחנה. צילום: דוברות העירייה
הרב יוסף אוחנה. צילום: דוברות העירייה

מי שהכיר היטב את הרב אוחנה, הוא הרב האשכנזי של העיר, הרב דוד דרוקמן: "עבדנו במקביל במשך 35 שנה. זה פרק זמן לא מבוטל. אפשר לומר לזכותו הרבה דברים. יש נקודה אחת שאיפיינה אותו וזו מידת העקשנות, עקשנות במובן החיובי. בשעה שהוא סימן מטרה שהוא חשב על דרך מסויימת שהיא הנכונה מבחינה תורנית, הוא הלך עם זה עד הסוף ולא התחשב במה יאמרו הבריות. הוא חי את הרבנות, את הקהילה שלו. היה איכפת לו מאוד הנושא של שמירת השבת בקרית מוצקין וממש אפשר לומר שהוא לחם מלחמות קודש".

הרב דרוקמן התייחס גם למחלוקות שנתגלעו לעיתים בין השניים ואמר: "מפעם לפעם מתגלעים ויכוחים אבל ידעתי שיש בינינו מצב משותף של תורה, של יראת שמיים, וידענו שהמשותף הזה גובר על כל חילוקי הדעות. גם לאחר פרישתו לגימלאות לפני שנה וחצי ביקשתי מהמועצה הדתית לפרסם מודעות אודות הדרשות המסורתיות שהרב אוחנה נותן במשך השנה, אפילו שפרש כל עוד כוחו עימו, רב הוא רב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות