fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הילד שעלה מרוסיה והתגורר בקרוואן הפך להיות גורו כלכלי

מיכאל גורביץ' שגדל מעכו עלה מרוסיה לישראל בשנות ה-90 וחטף הלם תרבות. אחרי שספג השפלות והתעללויות, קיבל החלטה שתשנה את חייו. הוא הוא נחשב לאחר המנטורים הכלכליים המובילים במדינה ואומר: :לימודים הם בזבוז זמן"
מיכאל גורביץ' צילום: חני בלינסקי
מיכאל גורביץ' צילום: חני בלינסקי

מילד עזוב בקרוואן בעכו למנטור בינלאומי. הסיפור של מיכאל גורביץ'  מעסיק מאד את העולם העסקי בארץ.  ילד בן  תשע שעולה לישראך בשנות ה-90  ללא שפה או מנהגי תרבות ומחפש את דרכו  בתוך החברה  הישראלית. החוויות והמכשולים שעבר בחייו חישלו אותו על מנת להגשים את המטרות והחלומות של אחרים.  כיום גורביץ' מוביל תוכנית מיליונר מיינדסט שיטה שפיתח  להעצמה אישית וכלכלית.

גורביץ', בן 35, נשוי לאנה ואבא לשני ילדים, מתגורר בנצרת עילית ונמצא בעיקר על קו תל אביב.  הוא נולד בסנט פטרסבורג ועלה עם משפחתו לאחר שהשלטון הסובייטי התמוטט  ונפתחו שערי המערב. באותם ימים עלו ארצה שלושה מיליון עולים בשלושה חודשים.  בארץ נוצר עומס גדול של משפחות ומשפחת גורביץ' נשלחה להתגורר בקרוואן בגבעת נפוליאון בעכו. 

גורביץ' נזכר: "היו 250 קרוואנים. שהגענו חטפנו הלם תרבות. לא היינו עשירים אבל לא האמנו שכך נחייה, חמישה נפשות ב-40 מ"ר.  רציתי  רק לחזור לרוסיה, כך גם ההורים שחשבו שיהיה להם בארץ יותר טוב.  אמא שלי לא עבדה בהתחלה, ואבא עבד במפעל דגים כי את הריח אני לא אשכח עד היום.   

חודשים חיכיתי עד שהגיע הקונטיינר שלנו עם האופניים שלי מרוסיה, ויום אחרי שהגיעו גנבו לי אותם.  עבורי זה היה  משבר גדול.  התחלתי ללמוד בבית הספר ויצמן בעכו. כל היום קראו לי 'רוסי מסריח',  הרביצו לי,היו אורבים לי בפינה זרקו עליי כיסאות ושולחנות, סבלתי מאלימות קשה.  אף אחד בארץ באותם הימים לא ידע לקבל את העלייה הרוסית, לא היה להם מקום להכיל. עד גיל 13 סבלתי קשות, שהייתי מחזיר ומרביץ הייתי מושעה. הייתי משוטט בעכו ליד הים שכל האזור היה מלא ביצות. יום אחד באחד משיטוטי בעיר העתיקה הבנתי שכך לא אחייה את חיי. זה היה הרגע בגיל 12 שבחרתי את הכיוון".

מספר חודשים לאחר מכן משפחתו של גורביץ' חווה עוד משבר. הם מנסים לקנות דירה ברחוב בן גוריון בעכו, סומכים על מתווך דירות שבורח עם כל הכסף, 2000 דולר במזומן. כל ההון שהיה להם נגנב.

מיכאל גורביץ' צילום: חני בלינסקי
מיכאל גורביץ' צילום: חני בלינסקי

גורביץ': "הסיכוי שלנו לדירה התאדה והכניס לדיכאון מאד גדול, זו הייתה הישרדות יומיומית.  הדבר הכי טוב שיצא לי מעכו זה שהתחשלתי ואני לא נותן לדברים להפיל  אותי. אם עכשיו אני חוזר 20 שנה אחורה לא אבחר נתיב אחר. אחד הדברים שאני מלמד היום שיש שני דברים שמניעים קדימה. כשמתסכלים על אנשים מצליחים תמיד יהיה  משהו מהעבר שהשפיע עליהם. אני פחדתי שאני אגור בקרוון כל חיי ושלא יהיה לי כסף וזה הפחיד אותי מאד.  לכן השנה הפקתי סרט תיעודי שמראה את כל המשברים שעברתי. נסעתי לנוף ילדותי נכנסתי לבית שגדלתי בו, אחרי זה ביקרתי  בבית ספר ויצמן בעכו. את הסרטונים אני מראה לאנשים- להעביר את הסיפור שהכל ניתן לשינוי".

 שמיכאל היה בגיל ההתבגרות עברה משפחת גורביץ' לנצרת  עילית, שם נפתחה לו ההזדמנות ללמוד בכיתת ספורט.  גם בנצרת עילית נלחם כדי להתקבל וזה היה השינוי החיובי בחייו.

"הגעתי מעכו בלי תעודות ועם בעיות התנהגות, לא רצו לקבל אותי, לכיתת ספורט", מסביר גורביץ', "יום לפני פתיחת שנת הלימודים הם השתכנעו ומשם חיי השתנו.  הייתי אלוף השכבה בריצות קצרות של 60-80 מטר.  בכיתה י' הייתי במקום שלישי באליפות עולם לצעירים חצי גמר אולימפיאדה.  ידעתי אז שאני הופך את הספורט לקריירה. אבל בישראל כמו בישראל , אתה לא יכול לעשות משהו אחד וספורטאים אף פעם לא נשארים כאלה, המשכורת היא אולי 2000 שקלים לחודש.  המשכתי להתאמן ולהתחרות עד גיל 31 אבל פיתחתי כישורים אחרים.  בגיל 15 שאלתי  את המורה לספורט שלי: ' למה אתה לא נוסע על BMW למה סוזוקי מודל '86? הוא ענה: 'להיות מורה לספורט זה בשביל הנשמה, אין בזה כסף'. וכך הבנתי שזה לא יהיה הייעוד שלי. המילים שהוא אמר נשארו איתי והניעו אותי לנסוע ברכב שתמיד חלמתי ' האמר'.

גורביץ' מסביר שלימודים הם בזבוז זמן. הוא מחזיק בציון פסיכומטרי 482 ולא התקבל לאף אוניברסיטה. באוניברסיטה הפתוחה התחיל ללמוד תואר ראשון בכלכלה. ושאל את המרצה 'כמה חברות עסקיות יש לך'? שענה כי הוא רק מלמד את החומר התאורטי, הבין גורביץ' שהוא  נמצא במקום הלא נכון ועזב את לימודיו האקדמאים.

"השכלה לא נותנת כלום במוסדות להשכלה גבוה, היא עושה נזק.  ברמה הבסיסית המערכת מלמדת רק איך אתה נשאר במערכת. במקום לזרוק עשרות אלפי שקלים ולימודים אקדמאים  ולהרוויח משכורת 7000-8000 שקלים צריך להשקיע בהתפתחות אישית וחדירה לעולם הפיננסי: קרנות נאמנות, השקעות, נדל"ן, מסביר גורביץ'.

 לדברי  גורביץ' עבודת המנטורים לא הבשילה בצפון ורק קבוצות קטנות של אנשים זיהו את הפוטנציאל בליווי והעצמה. על שעת פגישה הוא גובה מחיר של  3500  שקלים,   קצת פחות ממשכורת מינימום לחודש  במפעל בצפון ומסביר כי כיום מלווה עסקית גם פוליטיקאים. לצד זה הוא גם מחזיק במספר עסקים: עסק למועדון חופשות זהב בשיטת הפירמידה  המציע חופשות אקסקלוסיביות בכל העולם.  עשר שנים עברו מאז הקמתו והכנסה הפסיבית של גורביץ' רק מהעסק הזה לדבריו נאמדת במיליוני שקלים ואיתה גם  והנאה רבה.  גורביץ' מסביר שנפש  ב-70 חופשות בשש שנים.  במקביל  גורביץ' שותף גם בחברת נדל"ן. עיסוקו המרכזי הוא  בשינו הגישה העסקית בישראל המאפשרת לצמוח מתוך חזון ולהוציא אותו מהכוח לפועל.  מהצבת יעדים, ניהול מוטיבציה ולוח זמנים נכון. את תושבי  הצפון אך הוא מנסה לדחוף קדימה ויוזם הרצאות בחינם או בעלות סמלית גם במרכזי צעירים ומתנסים, לדבריו אנשים לא מגיעים.

"אין דבר כזה חלומות שלא ניתן להגשים, לקח לי שמונה שנים להגשים חלום ולהביא להרצה בארץ את הספר בוב פרוקטור מחבר הספר הסוד. בשנת 2012 הגשמתי חלום.  עד היום השקעתי  ב-12 שנים על התפתחות האישית שלי מיליון שקלים.  זה המון כסף, אבל אני קוטף את הפירות ואני מצפה מכל איש עסקים או שכיר שרוצה להגשים את עצמו להשקיע כי רק כך ניתן להגיע לתוצאות.  היום אני נמצא בנקודה שמאד חשוב לי להשקיע בצפון, אפילו בחינם. אני פונה לעמותות וארגונים ואפילו מתחשבנים איתי האם הם יגיעו.  המטרה שלי לתת כלים לחברה צעירים והם עדיין לא מבינים את הערך, זו הסיבה שאני עובד במרכז, כי בצפון אנשים לא באים. להפך אנשים חושבים שהתשובה נמצאת בתל אביב ונוסעים לשמוע אותי בתל אביב שאני נמצא לידם.  שינוי חשיבה הוא תהליך ארוך. ואני מאמין שיום יבוא והשינוי הזה יקרה.

אני עובד עם שתי הנחות יסוד וכל מי שייקח אות ברצינות יעשה פריצה משמעותית.  הנחת היסוד הראשונה אומרת כל מה שנמצא סביבנו היה פעם בראש של מישהו. מישהו חשב ועשה. הנחת היסוד השנייה אומרת שאם אני רוצה להצליח לא משנה במה אני יוצא מנקודת הנחה שיהיה לי קשה בדרך. אם אנחנו רוצים להשיג תוצאות טובות זה בסדר שיכאב לנו. יותר מ-80 אחוז מהעסקים  נסגרים  בשנה הראשונה.  ב-2014 נסגרו יותר עסקים מאשר שנפתחו בגלל מכשול המלחמה. שיש  אתגרים אנשים  נלחצים ולא מקבלים ברוח יפה, אך בשביל שאני אתקדם ברור שאני צריך אתגר. אם שמתי יעדים גבוהים ושאני מתגבר רק אז אני מייצר פריצת דרך. אותו דבר_ הלכה למעשה אנשים מוותרים על זוגיות על ילדים קטנים על שיווק ומכירות.   היום אנחנו רואים ניצנים של שינוי  במערכת החינוך, אבל המערכות לא מעוניינות לאמץ תפיסה אחרת".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות