fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היכל אמנויות הבמה של קרית ים יוצא לדרך

ההיכל החדש, כ~3000 מ"ר בנוי, יקום מול פארק איינשטיין על חוף הים. ראש העירייה אבן צור: "קרית ים היא העיר היחידה באזור שאין לה מרכז תרבותי ויש צורך דחוף במרכז כזה
היכל התרבות של קרית ים (הדמיה אילן פיבקו)
היכל התרבות של קרית ים (הדמיה אילן פיבקו)

 

בימים אלה הולכות ונשלמות ההכנות לקראת הקמתו של המרכז לאמנויות הבמה והאודיטוריום העירוני בקרית ים. הפרויקט, חלק מחזונו של ראש העירייה דוד אבן צור לפיתוח עירוני, מתוכנן על ידי האדריכל אילן פיבקו, אשר עומד מאחורי תכנונם של כמה מהמבנים הבולטים בארץ וגם מחוצה לה.

נודע, כי בימים אלה משקיע אבן צור מאמצים לגיוס כספים למען הפרויקט. חלקו של התקציב יגיע ממפעל הפיס ומשרדי ממשלה וחלקו מנדבנים ותורמים. הסכום הדרוש להקמת המבנה הוא כ~80 מיליון שקלים.

היכל התרבות של קרית ים (הדמיה אילן פיבקו)
היכל התרבות של קרית ים (הדמיה: אילן פיבקו)

ההיכל החדש, כ~3000 מ"ר בנוי, יקום מול פארק איינשטיין על חוף הים. הוא יכלול מרכז כנסים, ובו יותר מ~700 מקומות ישיבה וכן חדרי לימוד והדרכה, פינות יצירה, גלריה, קפטריה, מרפסות נוף ורחבת כניסה מעוצבת.

אבן צור: "קרית ים היא העיר היחידה באזור שאין לה מרכז תרבותי קהילתי המסוגל להכיל את כל אירועי התרבות המרכזיים של העיר ויש צורך דחוף במרכז כזה. אני  סמוך ובטוח, כי לאחר שיושלם המקום, הוא יהפוך לאבן שואבת לאירועים לאומיים ובינלאומיים שיבקשו להתקיים במקום הן בשל ייחודו של המבנה והן בשל מיקומו הצופה על כל מפרץ חיפה".

בעירייה מתכננים להשלים את התכנון ולקבל כל האישורים בתוך פחות משנה. בניית הפרויקט אמורה להסתיים בתוך כשלוש שנים.

השבוע ביקר בקרית ים יו"ר ועדת הרפורמות של הכנסת, ח"כ אלי כהן (כולנו) אשר פועל בצורה נמרצת לקידום פרויקט ההתחדשות העירונית. מהעירייה נמסר: "ח"כ כהן הבטיח להתגייס לעזרת קרית ים כדי לקדם את הפרויקט. בסיור שערכנו בשטח הוא הבין עד כמה חיוני הפרויקט הזה לצורך פיתוח העיר והבטיח לרתום למשימה גם את שר האוצר משה כחלון".

אבן צור וח"כ כהן דנים בהתחדשות העירונית (צילום: עיריית קרית ים)
אבן צור וח"כ כהן דנים בהתחדשות העירונית (צילום: עיריית קרית ים)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות