fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היא עוד תגיע רחוק

אמילי קליין, בת 15 מכרמיאל, תלמידת אורט פסגות, זכתה בפעם השנייה באליפות ישראל בטניס שולחן. אמה, ורוניקה: "אמילי היא ילדה עם שתי רגליים על הקרקע. עם זאת, היא שקדנית ונחושה להשיג את המטרות שהיא מציבה לעצמה"
מנסה לשלב את הכל ועדיין להישאר ילדה רגילה. אמילי קליין בפעולה (צילום: דב קליין)

לאחר שלושה ימים ארוכים ומתישים של תחרות שהתקיימה בגבעתיים, אמילי קליין, בת 15 מכרמיאל, הוכתרה בפעם השנייה כאלופת ישראל בקטגוריות זוגות קדטים בנות וזוגות קדטים מעורב ובמדליית ארד בקטגוריית בנות קדטיות (יחידות).

קליין, תלמידת כיתה ט' בבית הספר אורט פסגות, בתם של ורוניקה ואריה, אחות תאומה לעדי ואחות גדולה לליאור, החלה את דרכה בריקוד. לאחר שנתיים בעמותת פרחי כרמיאל, בה רקדה ריקודים סלוניים, ולאחר שנה בהתעמלות אמנותית בבית הספר לספורט הישגי, נרשמה לחוג טניס שולחן, והתאהבה. בכיתה ה' כבר התחילה להתאמן בבית הספר לספורט הישגי, בניהולו של איתן וידר ובהדרכתם של צוות המאמנים דימה אברמנקו, יעקב כצמן ואיריס שטיין, וכל השאר היסטוריה.

בהמשך השתתפה קלייל במחנות אימונים ותחרויות של סגל אתנה, בניהולה של איריס שטיין ובהדרכתו של חמי גרינברג, ובמסגרת זו היא זכתה ברוב התחרויות. עם הזמן, למדה והשתפרה והגיעה להישגים מרשימים ברמה הארצית, באליפויות ישראל ובאליפות הפועל. ההישג המשמעותי הראשון שלה היה באליפות ישראל לשנת 2011, שם הוכתרה כאלופת ישראל בשלוש הקטגוריות בהן השתתפה: בנות עד גיל 13, זוגות בנות עד גיל 13 וזוגות מעורבים עד גיל 13. שנה לאחר מכן, היא עברה לקטגוריית קדטיות, ובאליפות ישראל לשנת 2012 היא הגיעה למקום השני בקטגוריית זוגות בנות עד גיל 15.

בנוסף, היא שחקנית פעילה בליגה הלאומית לנוער, שזו ליגת בנים, ובליגת העל לנשים. אם לא די בכך היא יצאה למחנות אימונים ותחרויות בחו"ל, בין היתר בסלובקיה, סנט פטרסבורג ופורטוגל; בשנה האחרונה, השתתפה בתחרויות בקלינינגרד שם זכתה במקום שלישי.

מנסה לשלב את הכל ועדיין להישאר ילדה רגילה. אמילי קליין בפעולה (צילום: דב קליין)

כיצד התכוננת לאליפות ישראל?
"יצאתי למחנה אימונים של שבעה ימים בעיר ביסטריצה שברומניה. במחנה השתתפו שחקנים ממספר אקדמיות טניס שולחן מרומניה ומצרפת. המחנה היה במתכונת אינטנסיבית ביותר, וברמה גבוהה מאוד, עם המאמנים הטובים ביותר באירופה".

זה היה רק מחנה או שהיו גם תחרויות?
"בתום המחנה, השתתפתי בתחרות ביסטריצה הפתוחה לזכרו של גאורגה בוזגה, שהיה מאמן העל של נבחרת רומניה ואימן במשך תקופה בבית הספר לספורט הישגי, בכרמיאל. עצם הגעתי כנציגה כרמיאלית לתחרות גרמה להתרגשות רבה במועדון המקומי. בתחרות השתתפו 265 שחקנים ושחקניות בקטגוריות מיני קדטים, קדטים ונוער, מרומניה, הונגריה, איטליה, צרפת, נורווגיה, דנמרק, סרביה, אוקראינה, מולדובה וישראל. בקטגוריה שלי השתתפו 60 בנות. אני הגעתי יחד עם שחקנית רומנייה לשמינית הגמר במקצה הקבוצתי, ובמקצה היחידות ל-1/16.

 איך את מתנהלת ביום יום עם כל כך הרבה מטלות: לימודים ומשטר אימונים?
"יש לי סדר יום עמוס ביותר: כל יום אחרי הלימודים אני מתאמנת בבית הספר לספורט הישגי ואני גם חייבת לשלב אימונים במכון וינגייט, במסגרת נבחרת ישראל לקדטיות".

בנוסף לכל אלה, קליין משתתפת במחנות אימונים ובתחרויות בארץ ובחו"ל במסגרת המועדון ובמסגרת נבחרת ישראל. חוץ מהלימודים והאימונים בטניס שולחן, אין לה כמעט זמן לעיסוקים אחרים. "היא מנסה לשלב את הכל ועדיין להישאר ילדה רגילה", אומרת אמה, ורוניקה.

על מועדון הישגי כרמיאל אומרת האם: "עם כל ההישג הגדול, היא יודעת להעריך את המועדון שלה הישגי כרמיאל. זהו מועדון מפואר ביותר, היחיד מסוגו בארץ מבחינת ציוד ייעודי. מעין חממת שחקנים, מגדל דורות של אלופים ואלופות. ההדרכה, התמיכה והחיבוק של צוות המועדון והחברים השחקנים הם שעוזרים לה להתקדם".

 מה התוכניות לעתיד?
האם, ורוניקה: "אמילי לא מרבה לדבר על השאיפות שלה, אלא מעדיפה לעשות את הכל בשקט האופייני לה. היא ילדה עם שתי רגליים על הקרקע. עם זאת, היא שקדנית ונחושה להשיג את המטרות שהיא מציבה לעצמה; מי שמכיר אותה יודע שהיא תגיע רחוק".

שי בן שטרית, רכז שכבה ט' באורט פסגות: "אמי-לי מייצגת את השאיפה למצוינות בבית הספר, גם בלימודים וגם בספורט. היא לומדת בשלוש השנים האחרונות בכיתת כתו"ם (כיתה לתלמידים מצטיינים). במשך תקופה זאת השתתפה בכל אליפויות הטניס שולחן במסגרת מפעלי הספורט של מחוז צפון ותמיד זכתה במקומות הראשונים. בשנה הבאה, כאשר תלמד בחטיבה העליונה, היא צפויה להשתתף במפעלי הספורט של כיתות י'-י"ב, ואנו צופים לה הצלחה רבה הן באליפות המחוז והן באליפות הארצית כשחקנית המובילה. זכייה באליפות הארצית תוביל אותה ואת נבחרת בית הספר לאליפות הבינלאומית שתיערך בחו"ל".

מנהלת בית הספר בתיה כץ: "אנו מאוד גאים באמי-לי על ההישג המרשים ומברכים אותה. אמי-לי מצטרפת לשורה של תלמידי בית הספר שזכו השנה במקומות ראשונים במספר תחומי ספורט בכלל ובטניס שולחן בפרט. אני מבקשת לציין את שיתוף הפעולה וההערכה שלנו למאמן של אמי-לי ושל הבנות האחרות, דימה נטרשנקו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות