fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הטרוריסטים של חיזבאללה עוד לא שמעו שכעת אנחנו פחות פריפריה"

אורלי גבישי ממנהיגות מאבק יישובי הגדר בגליל המערבי על הטבות המס. אם לשלוש בנות ששהו הלילה במקלטים ויו"ר האגודה הקהילתית של קיבוץ חניתה פונה הבוקר אל חברי ועדת הכספים בכנסת. יורם ישראלי: "הפגיעה בהטבות המס ליישובי הגדר וקו העימות היא עוול זועק לשמיים"
ישנו הלילה בממ"ד. הבנות של גבישי: ליה שירה ושני
ישנו הלילה בממ"ד. הבנות של גבישי: ליה שירה ושני (צילום פרטי)

"הלילה שלוש הבנות שלי ליה (9) שירה (6) ושני (1.5) ישנו בממ"ד, בביתנו שבקיבוץ חניתה. הטרוריסטים בלבנון לא שמעו על המתווה החדש להקלות המס. הם לא יודעים שיישוב נחשב לפריפריאלי אם מבנה המועצה האזורית אליה הוא שייך רחוק מספיק מתל אביב. אלא שהם מתעקשים לכוון לעבר ישובים "לא פריפריאליים", כך מסרה הבוקר (שני) אורלי גבישי ממנהיגות מאבק יישובי הגדר בגליל המערבי על הטבות המס.

אתמול (ראשון) נשמעו אזעקות ביישובי מטה אשר שנפגעו מחוק הטבות המס. בחלק מיישובי מטה אשר התבקשו התושבים להישאר בביתם. ביישובי הגדר נכנסו לממ"דים או למקלטים.  בקיבוץ חניתה אשר ספג קיצוץ משמעותי בהטבות המס על פי המתווה החדש מספרים הבוקר כי הכתובת היתה על הקיר.

גבישי: "גם לבנות שלי קשה לי להסביר שכאן לא פריפריה: הן שומעות את המבוגרים סביבן מדברים על המתווה החדש, אך הן גם שמעו את האזעקות, הן שמעו את השריקות מעל לראשן, הן שמעו את הנפילות ובעת כתיבת שורות אלו הן שומעות את רעש המטוסים החגים מעל ראשינו. ואיך בעצם אפשר להסביר את העיוות הזה? מה ההיגיון בהגדרת הפריפריה לעניין הטבות המס לפי מיקום המועצה האזורית, ולא לפי מרחק הישוב הרלוונטי מהגבול? ואיך קרה שיישוב עם חומת מגן נגד ירי נק"ל על האוטובוס הצהוב של ילדיו מקבל פחות מיישוב שכלל לא נמצא על קו הגבול?  

ישנו הלילה בממ"ד. הבנות של גבישי: ליה שירה ושני
ישנו הלילה בממ"ד. הבנות של גבישי: ליה שירה ושני (צילום פרטי)

"הרי האיום הביטחוני עלינו אינו פחות מיישובי הגדר בגליל העליון, או מהאיום על הישובים השכנים שלנו במעלה יוסף. ובכל זאת – הטבות המס פחותות, ולא בגלל מצב סוציואקונומי, כי אם בגלל הנתון הרנדומלי וחסר החשיבות, של מיקום המועצה האזורית.  כך הדבר גם בנוגע ליישובי גדר נוספים בגליל המערבי. ראש הנקרה, אדמית, עראמשה, אילון ובצת. יישובים אלו, כמו קיבוץ חניתה, נפגעו פגיעה אנושה במתווה החדש, אשר הפחית את הטבות המס לתושביהם. הערב קבלנו תזכורת לכך שחיזבאללה עוד לא קיבל לידיו את העדכון במפה המעוותת שקבעה ועדת הכספים.

אני חוששת קודם כל כאם לבנותיי. בנוסף, אני חוששת כיו"ר האגודה הקהילתית בחניתה. אם רצינו למשוך אוכלוסייה חדשה וחזקה – הרי שעכשיו עדיף לאוכלוסייה כזו לעבור למקום קרוב יותר למרכז, שאינו מהווה סיכון ביטחוני כמו חניתה וכמו יתר יישובי הגדר בגליל המערבי.  אני חוששת שאלו המסוגלים לכך מבין תושבי חניתה ושאר יישובי הגדר בגליל המערבי, יקומו יעזבו. תושבים אלו לקחו משכנתאות והתחייבויות על סמך הטבות מסוימות שניתנו להם, אך צומצמו כעת באופן משמעותי, מבלי לקבוע אפילו 'הוראת שעה' להסתגלות.  ואם לרגע שכחנו – שב המצב הביטחוני והזכיר לנו היכן אנו גרים… בטווח מקפות הצלפים של חיזבאללה.

אין ספק שנבחרי הציבור שכחו את משמעות הדברים. היישובים שלנו מממנים מכיסם מאות אלפי שקלים בשנה בגין הוצאות ביטחון כמו אחזקת גדר, תאורת ביטחון, ציוד לכיתת כוננות ועוד".

אני פונה לכל אחד ואחת מחברי הכנסת. עוד לא מאוחר לתקן את העוול שנתתם לו יד. עדיין ניתן לקבוע הוראת שעה, או ליזום הצעת מחליטים שתמנע את הפגיעה ביישובי הגדר בגליל המערבי. עזרו לנו ליצור את ההד הדרוש, כדי להביא את הדי הפיצוצים ממקלטי גבול הצפון בגליל המערבי, עד למסדרונות הכנסת בירושלים"

"חיזבאללה סיפק תזכורת לעיוותים"

ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי: "יישובי מטה אשר הם החזית הצפונית של המדינה והמוצבים הקדמיים למול האויב חיזבאללה. הפגיעה בהטבות המס ליישובי הגדר וקו העימות היא עוול זועק לשמיים. יש למצוא דרכים לתיקון ההחלטה. עוד לא יבשה הדיו מחוק הטבות המס והנה כבר התקבלה הוכחה למידת האבסורד שהחוקר הזה מגלם. אני מקווה שחברי הכנסת וחברי הממשלה ימצאו דרך לגבש הוראת שעה או 'הצעת מחליטים', שתאפשר התחשבות ביישובי קו העימות למשך תקופת הביניים, עד להחלטה הסופית על הטבות המס לפי ממצאי הלמ"ס. ילדי היישובים שלנו רצו אמש למקלטים ולממ"דים ודווקא בהם בחרו לפגוע במסגרת החוק החדש. חלה חובה מוסרית על הכנסת ועל חברי הכנסת לתקן את העיוות שהם יצרו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות