fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החיים בענן אבק: צו הפסקת עבודה לחברה המפעילה את המגרסה בהר כרמי

כבר שלוש שנים שתושבים בגבעת רם ורבין סובלים ממפגעי אבק קשים שמקורם באתר בנייה סמוך. בבדיקה שהזמינו התושבים נמצאו ריכוזי אבק של פי שניים ושלושה מעל הרמה המקסימלית המותרת
בנייה ברמת נבון-צילום אלכס הובר
בנייה ברמת נבון-צילום אלכס הובר

תושבי גבעת רם זועמים על המפגע התברואתי שנוצר עקב עבודות הבנייה ברמת נבון, זה הקיץ השלישי ברציפות. אבן וחול, שמקורם באתר הבנייה הסמוך, הפכו את חיי התושבים בשכונות גבעת רם ורבין לבלתי נסבלים בתוך ענני חול ואבק.

בנייה ברמת נבון-צילום אלכס הובר
בנייה ברמת נבון-צילום אלכס הובר

בבדיקה, שבוצעה במימון תושבים באמצעות חברה חיצונית, נמצאו ריכוזי אבק של פי שניים ושלושה מעל הרמה המקסימלית המותרת במיוחד של חלקיקי אבק עדין מרחף: בעוד שהריכוז המרבי המותר עומד על 0.3 מ״ג/מ״ק, הנתונים בגבעת רם היו מדאיגים: בשביל תשרי 83 נמדד ריכוז חלקיקים ממוצע של 0.982 מ״ג/מ״ק; ברחוב אביב 85 נמדד ריכוז של 0.567, כמעט פי שניים מהריכוז המרבי המותר. בבדיקה ברחוב אביב 119/3 נמדד ריכוז הנמצא בגבול המותר – 0.163 מ״ג/מ״ק.

״המצב הזה קיים מאז התחלת העבודות ברמת נבון. זה האוויר שאנחנו וילדינו נושמים זה כשלוש שנים״, אומרים נציגי התושבים, ״וזו רק ההתחלה. עד עכשיו עבדו על הפיתוח, בקרוב יחלו קידוחי היסודות, סלילת הכבישים, הזרמת הבטון, החפירות והקמת התשתיות, הקמת המבנים ועוד. עיריית כרמיאל לא טרחה לבצע בדיקות ניטור אוויר ולא פעלה באופן מעשי ומשמעותי להפחית את כמויות האבק והחול״.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: ״העירייה הזמינה לפני כשנה, לבקשת התושבים, ניידת ניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה. תוצאות הבדיקה לא העלו נתונים חריגים. לפני כשבוע הועבר במייל דוח שהוזמן על ידי התושבים. הדוח נמסר, לבדיקת הנתונים ואמינותם לגורמים המקצועיים במשרד להגנת הסביבה. בנוסף, פנתה העירייה למשרד להגנת הסביבה לקיים בדיקות חוזרות על ידי מעבדות מוסמכות. בדיקה ראשונה מבוצעת היום (יום רביעי השבוע – ער"ה)".

בתוך כך הודיעה מ"מ ראש העירייה רינה גרינברג כי הופסקה עבודתו של הקבלן: "נוצא צו הפסקת עבודה מינהלי לחברה המפעילה את המגרסה בהר כרמי, שגרמה בשנים האחרונות לנזק סביבתי ובריאותי חמור לתושבי גבעת רם ורמת רבין. צו זה מגיע לאחר שבאחד באוגוסט סירבתי לחדש למגרסה את רישיון העסק, שניתן עד אז בצווים זמניים של משרד התמ״ת.

"מנוסח הצו עולה כי לקבלן הייתה האפשרות לנקוט בצעדים שיפחיתו את המפגעים והנזק הסביבתי שנגרם לתושבי השכונות הסמוכות, אלא שהוא לא עמד בדרישות ועל כן ננקט נגדו צעד נוסף זה. על ביצוע הצו מופקדים פקחי העירייה וכן שוטרי משטרת ישראל שעודכנו בנושא ויפעלו במידת הצורך על מנת לעצור את העבודות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות