fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החורף הגיע ועימו הסכנות בכבישים

נהיגה בחורף. צילום: אור ירוק
נהיגה בחורף. צילום: אור ירוק

בקריות נפגעו בעשור האחרון 214 בני אדם בתאונות בכבישים שהיו רטובים או בוציים. כך עולה מנתונים שמפרסמת עמותות אור ירוק, שמתבססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

על פי הנתונים שמתייחסים לשנים 2008-2017, בקרית אתא נפגעו בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 104 בני אדם, מתוכם אדם אחד נהרג וארבעה נפצעו באורח קשה. בקרית ביאליק נפגעו בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 28 בני אדם, מתוכם שני בני אדם נפצעו באורח קשה. בקריית ים נפגעו בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 45 בני אדם, מתוכם חמישה בני אדם נפצעו באורח קשה. בקריית מוצקין נפגעו, בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 37 בני אדם, מתוכם ארבעה בני אדם נפצעו באורח קשה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק בעשור האחרון נפגעו יותר מ-14 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 220 בני אדם נהרגו, 22 בני אדם בשנה בממוצע. כמחצית מהנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים נפגעים דווקא בתוך תחומי הערים והישובים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, מסר: "בכביש רטוב יש לנהוג באופן שונה, הנהגים נדרשים להוריד את הרגל מדוושת הגז ולהיות ערניים לתנאי הדרך המשתנים. עכשיו, רגע לפני שהחורף מתגבר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים  והרשויות המקומיות חייבים לוודא כי התשתית הכבישים היא כזו שלא תסכן את הנהגים ולא יצטברו בה בוץ או עפר. ולכן יש לפתוח את תעלות הניקוז ולהשתמש בצבע שאינו גורם לרוכבי האופנועים להחליק. בנוסף יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להיהפך לבוץ עם בוא הגשם. התיקונים הבסיסיים הללו יכולים לצמצם את מספר הנפגעים והתאונות באופן משמעותי ולהציל חיי אדם".

בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, על הנהג להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת. בנוסף יש לשים להקפיד לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך לפני כניסה לשלוליות כיוון שמתחת לשלולית עלולים להיות בורות בלתי צפויים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות