fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים לילדי הדמוקרטי בזכרון יעקב: אין כיתות, אין לימודים

ושוב עולה המנגינה. ההפגנה של בית ספר קשת בפתיחת שנת הלימודים האחרונה (צילום: פרטי)
ושוב עולה המנגינה. ההפגנה של בית ספר קשת בפתיחת שנת הלימודים האחרונה (צילום: פרטי)

שנת הלימודים החולפת, תשע"ז, נפתחה בשביתה והפגנה של הורי ותלמידי עמותת בית הספר הדמוקרטי "קשת" בזכרון יעקב מול משרדי המועצה, בשל מצוקת המקום החמורה השוררת בבית הספר.

ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, נפגש אז עם המפגינים והבטיח כי המועצה תעשה הכל כדי שבית הספר קשת יקבל תוספת של מבנים יבילים עד דצמבר, מה שיקל משמעותית את הצפיפות. אנשי העמותה השתכנעו וחזרו ללימודים, אך נותרו עם יד על הדופק בנושא. בינואר, כשראו שדצמבר חלף והמבנה המובטח עוד לא הגיע, השביתו אנשי קשת שוב את בית הספר שוב וערכו קמפיין הסברה הכולל שלטים וקמפיין ברשת, בנוגע לעניינם. עכשיו נראה שההיסטוריה עומדת לחזור על עצמה בדיוק, כששנת הלימודים הסתיימה והמבנים היבילים המיוחלים עוד לא נראים באופק, ובעמותה מתכננים להשבית שוב את הלימודים בתחילת השנה הקרובה.

בית הספר קשת נמצא במבנה שכור זמני בבית התותחן, ומכיוון שידוע כי מציאת והכשרת פתרון קבע במקום אחר עתידה להתארך בעוד כמה שנים, מאבקו מתרכז כעת במבנים היבילים. לפי תיאורי הורים, מצוקת הצפיפות בבית הספר היא כל כך גדולה עד שתלמידים נאלצים לכתוב בחינות על הברכיים. במשך השנה שעברה התנהלו מגעים שונים בנושא בין בית הספר לבין המועצה. עכשיו נראה שמה שמעכב את האפשרות להציב מבנה יביל הוא עיכוב בחתימה על המשך חוזה שכירות עם בית התותחן, הכולל תכנית בינוי שמאפשרת הצבת מבנה יביל ברחבת הכורכר מחוץ לבית הספר, ושלדברי עמותת בית הספר, נסחב בשל אוזלת יד של המועצה. העמותה החלה בקמפיין מחודש ברשת, בו לא חסכה ביקורת. בין השאר נכתב בו: "לא להאמין שאנחנו בסוף השנה ונמצאים בדיוק באותו מצב שהיינו בו בתחילת השנה בנושא הקרוונים: מלא הבטחות והסברים ואפס תוצאות בשטח. לא רק שהקרוונים לא הוצבו אלא שקשה לראות את זה בעתיד הקרוב לעין. הסכמים לא נחתמו, מכרזים לא הוצאו, השטח לא הוכשר. והמועצה שלנו אומרת שזה בטיפול וממשיכה להתנהל באיטיות בלתי נתפסת. ילדים אחרים חוזרים בימים אלו הביתה, שמחים עם תעודות ביד. ואצלנו? שנה שמסתיימת בתחושת זלזול והחמצה".

ושוב עולה המנגינה. ההפגנה של בית ספר קשת בפתיחת שנת הלימודים האחרונה (צילום: פרטי)
ושוב עולה המנגינה. ההפגנה של בית ספר קשת בפתיחת שנת הלימודים האחרונה (צילום: פרטי)

"אנחנו מחכים שהחוזה עם בית התותחן ייחתם, והוא לא נחתם משום מה", אמרו בעמותה בשבוע שעבר. "ראש המועצה אמר שבספטמבר הקרוב יהיו מבנים יבילים, אך מבחינת התהליכים שעוד נדרשים לכך, זה נראה כיום בלתי אפשרי. בבית הספר אין מקום לכלום. נראה שנשבית שוב את הלימודים עם פתיחת השנה".

ממועצת זכרון יעקב נמסר בתגובה: "המועצה המקומית רואה חשיבות רבה ולא חוסכת כל מאמץ או משאבים על מנת לספק לבית ספר קשת את התנאים הדרושים להם הכוללים 4 מבנים יבילים, מבנה שירותים, הסטת הגדר ומיקום חדש לעמדת השומר. עמותת קשת מיודעת בכל שלב בתהליך. טיוטת החוזה מול בית התותחן מוכנה והמועצה המקומית ממתינה לאישור התב"ר באופן סופי על ידי משרד הפנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות