fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוזלת הארנונה: עיריית נתניה לא הצטרפה לבג"צ, העתירה נפלה

לא מוותר. הרצל קרן (צילום: קובי לחמיש)
לא מוותר. הרצל קרן (צילום: קובי לחמיש)

בית המשפט העליון המליץ הבוקר (רביעי) לעותרים בבג"צ הארנונה למשוך את עתירתם על רקע העובדה שעיריית נתניה לא הגישה את העתירה בעצמה. השופטים עמית, מזוז וברק-ארז, הודיעו לבאי-כוח העותרים, עו"ד אדיר בנימיני ועו"ד ענת לביא-אזולאי, כי ישנו קושי בקיום דיון לגופו של עניין בעתירה, כאשר עיריית נתניה אינה זו שהגישה אותה.

בעתירה לבג"ץ שהוגשה בשם שתי הסיעות הגדולות במועצת העיר, סיעת נתניה אחת וסיעת למען נתניה ביום ראשון האחרון באמצעות חבר המועצה לשעבר, עו"ד אדיר בנימיני ממשרד "בנימיני – דוידוב ושות", ביקשו העותרים הוצאת צו על תנאי ולהורות לשרי האוצר והפנים להשיב ולנמק מדוע לא אישרו את בקשת עיריית נתניה להפחית הארנונה למגורים בעיר נתניה לשנת 2017, כפי שהחליטה מועצת העיר נתניה.

לא מוותר. הרצל קרן (צילום: קובי לחמיש)
לא מוותר. הרצל קרן (צילום: קובי לחמיש)

הרצל קרן: ״את מחיר סירובה של ראש העירייה להצטרף לעתירה,  ישלמו תושבי העיר, ומצער שכך הדבר! אני משוכנע שתושבי העיר שואלים את עצמם, מדוע ראש העירייה לא הייתה שותפה להגשת העתירה. אני מבטיח להמשיך ולהיאבק גם בעתיד בנטל הארנונה הכבד המוטל על תושבי העיר. במידה והשרים לא יאשרו גם את צו המיסים של העירייה לשנת2017, אגיש הצעה לסדר ואדרוש ממועצת העיר ומראש העירייה, להגיש עתירה חדשה״.

עו"ד אדיר בנימיני: "זו בהחלט הייתה תוצאה מאכזבת. ציפינו שיתקיים דיון לגופו של עניין בטענות שלנו בנושא העוול ההיסטורי בנוגע לשיעור הארנונה למגורים בנתניה. המאבק חייב להימשך לקראת אישור צו המיסים של 2018, ויש לצפות הפעם מעיריית נתניה לעמוד בחזית".

עו"ד ענת לביא-אוזלאי: "מאכזב שבג"צ נאלץ להביע את עמדתו הברורה לפיה העותרת הנכונה לעתירה בנושא ארנונה, חייבת להיות עיריית נתניה. אין לי ספק כי עיריית נתניה הייתה מודעת לעובדה זו מראש, אך לא מצאה לנכון לקבל על עצמה את האחריות ולעמוד בעתירה מול משרדי הממשלה. לא בכדי נאמר ע'י שופטי בג"צ כי ככל הנראה שהעירייה אינה מעוניינת להסתכסך עם שרי הממשלה. מצער שלעירייה יותר חשוב 'שלום הבית' עם השרים ולא 'שלום הבית' עם התושבים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות