fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגר פרי יגור: "קבלו את המלצות מהנדס המשטרה בנוגע לרחוב המייסדים"

סכנת נפשות. תנועה ברחוב המייסדים. צילום: יואב גלזנר
סכנת נפשות. תנועה ברחוב המייסדים. צילום: יואב גלזנר

בעיות התחבורה ברחוב המייסדים בכרכור ידועות. מדובר ברחוב הראשי והסואן ביותר בכלי רכב כבדים בכרכור, כולל תנועה ערה של משאיות שעוצרות ופורקות סחורה, ודווקא רחוב זה לא מצויד בחלקו הגדול במדרכה או במקומות חניה.
תושבים הגרים באזור מתלוננים כבר שנים על הצורך לחצות את הרחוב וללכת לאורכו בסכנה מוחלטת.

תושבת הרחוב: "אין מדרכות וכלי רכב חונים על שטח העפר הצר שלצדי הכביש וחוסמים את המעבר לחלוטין. כדי לעבור עם ילדיי לאורך הרחוב אין ברירה אלא לעקוף את כלי הרכב וללכת על הכביש הראשי ממש, תוך סכנת נפשות. אנחנו מציצים כל פעם שאנחנו עוקפים רכב, אך מכוניות באות במהירות משני הכיוונים וכל חצייה או הליכה לאורך הרחוב כרוכה בסכנה גדולה. אני מפחדת במיוחד לתת לילדיי לעבור את הרחוב לבדם, גם אם מדובר במרחק של כמה עשרות מטרים".

סכנת נפשות. תנועה ברחוב המייסדים. צילום: יואב גלזנר
סכנת נפשות. תנועה ברחוב המייסדים. צילום: יואב גלזנר

חברת המועצה הגר פרי יגור מסיעת "ביחד עם העבודה" הגישה הצעה לסדר היום לישיבת המועצה הקרובה, בה היא מציעה כי המועצה תאמץ המלצה שהתקבלה לדבריה ממהנדס תנועה במשטרת ישראל להסדרת רחוב המייסדים ותלפיות.

מתוך ההצעה לסדר: "בתאריך 3.6.2016 פנה אינג' אליאס טנוס (רפ"ק) מהנדס תנועה במשטרת ישראל (זרוע מבצעית חוף) אל מהנדס המועצה. פנייתו מתארת תוצאות סיור הנדסי שנעשה בצומת הרחובות המייסדים-תלפיות, שהעלה את אשר ידוע לנו: חניית רכבים בשוליים צרים המכתיבים להולכי הרגל הליכה מסוכנת על הכביש; שדה ראייה מוגבל לנהגים ע"י חניית רכבים בשולי הדרך הצרים כמו גם ע"י עצים ועמודי חשמל; תחנת אוטובוס מיושנת ללא מדרכה המשכית; אספלט סדוק ומפורק; חתכי רוחב לא מוסדרים; היעדר מדרכות להולכי רגל (לרבות ילדים, עגלות תינוקות, מוגבלי תנועה, וכו'); סימוני דרך דהויים; היעדר סימני חניה. בעיות בטיחותיות אלה חוזרות על פני כל רחוב המייסדים, וביתר שאת בצומת המדובר. המכתב מלווה בהמלצות אופרטיביות: רחוב המייסדים – הקמת מדרכה לאורך צד אחד של הרחוב ובצדו השני בחינת האפשרות להסדיר חניה במקביל בחזית בתי העסק כולל מדרכה להולכי רגל; רחוב תלפיות – הסדרת חתך הרוחב של הדרך לפי אופי הרחוב ותפקודו, כולל מתן דגש לנושא המדרכה (קיימים בתי מגורים משני צדי הרחוב) והסדרת מפרצי חניה בהתאם; צומת המייסדים–תלפיות – הסדרת הצומת, לרבות היבטי מרחב הראות ופתיחת שדה הראייה המוגבל בצומת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות