fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבעלים החדשים של הפועל עזריאלי עכו: "נהפוך את עכו למועדון כדורגל חזק"

דניאל סטאנצ'יו, שרכש את זכויות הניהול של הקבוצה ל-5 השנים הקרובות, כינס מפגש אנשי תקשורת, במהלכה דיבר על הכל: יחסיו עם סוכן השחקנים דודו דהאן, פרשת המנודים, השעייתו של עוזר המאמן ומה יעשה אם עכו תרד ליגה
דרך חדשה. דניאל סטאנצ'יו (מימין) עם דובר המועדון ויקטור כהן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

"באתי לפה ל-5 שנים במטרה להפוך את הפועל עכו למועדון כדורגל חזק", כך הצהיר דניאל סטאנצ'יו (47), הרומני שרכש את זכויות הניהול בהפועל עזריאלי עכו, במהלך מפגש עיתונאים שכינס השבוע.

סטאנצ'יו הותיר רושם טוב, של אדם שמבין כדורגל ודוגל בניהול מקצועי פרפקציוניסטי. הוא פרס את האני מאמין שלו ולא התחמק מאף שאלה. כך למשל, כשנשאל על יחסיו עם סוכן השחקנים דודו דהאן, והעובדה שכמעט כל שחקני סגל הקבוצה מיוצגים על ידו, ענה: "אני מכיר את דודו דהאן הרבה שנים. הוא חבר טוב שלי, כמו גם שלמה שרף, אלי גוטמן ורוני לוי. כשאתה מגיע למקום חדש, באופן טבעי אתה פונה לחברים שלך שיעזרו לך להכיר את המקום. באתי לישראל כזר, לבד, והוא עוזר לי להתאקלם. דודו הוא אחד הסוכנים הטובים בישראל ומביא שחקנים לעוד קבוצות, כמו אשדוד, סכנין, הפועל באר שבע. הוא גם מאוד מקושר באירופה. שם, החוקים שונים מישראל ואני צריך ללמוד בזמן קצר איך מתנהל הכדורגל הישראלי. קחו למשל את הבקרה התקציבית. אני חושב שזה דבר טוב. בליגה הרומנית אין דבר כזה וקבוצות משתוללות עם כספים ונקלעות אחר כך לקשיים. אני עכשיו לומד צעד צעד את החוקים ואיך הדברים מתנהלים ומבטיח לכם שבעתיד, הדברים יראו אחרת".

דרך חדשה. דניאל סטאנצ'יו (מימין) עם דובר המועדון ויקטור כהן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
דרך חדשה. דניאל סטאנצ'יו (מימין) עם דובר המועדון ויקטור כהן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

למה החלטת לבוא דווקא לעכו, אחרי הכל מדובר במועדון קטן עם תקציב נמוך.
"אחרי שנים בליגה הרומנית, בהן צברתי ניסיון וידע, ניתנה לי הזדמנות להתחיל אתגר חדש ואעשה את הכל כדי להצליח ולשמח את התושבים, את האוהדים ואת האנשים במועדון. בספורט, לא תמיד הקבוצה בעלת התקציב הגבוה ביותר היא גם הקבוצה הטובה ביותר ויש הרבה דוגמאות. בעונה שעברה, קבוצה עם התקציב הכי נמוך בליגה הרומנית לקחה אליפות. הפועל עכו היא לא מכבי חיפה או מכבי ת"א. אנחנו נתבסס על שחקנים צעירים וכישרוניים ואני מאמין שנוכל להפתיע. המטרה שלי היא להפוך הפועל עכו למועדון כדורגל חזק שמנוהל בצורה טובה ומקצועית".

הקבוצה עברה שינוי בסגל השחקנים, כשכמעט אף שחקן מהעונה שעברה לא נשאר. מי קיבל את ההחלטה על שחרור שחקנים?
"אני והמאמן שלומי דורה. הוא בחור טוב ויש בינינו קשר מצוין. כל החלטה מקצועית שמתקבלת, היא של שנינו ביחד. עקבתי אחרי השחקנים ביוטיוב וראיתי שחלק מהם לא מתאים, לדעתי, לליגת העל".

מה דעתך על פרשת השחקנים המנודים? האם גם באירופה זה היה מתנהל בצורה כזאת?
"ניסיתי למצוא כל דרך אפשרית לפתרון, אבל לצערי השחקנים לא מעוניינים בשום סוג של פשרה. הצענו להם פיצוי כספי, והם סירבו. הצענו שיעברו לקבוצה אחרת ואנחנו נשלים להם את השכר, והם לא הסכימו. הצענו אותם גם לקבוצות אחרות, אבל אף קבוצה לא רוצה אותם. הם לא מרוצים מאף הצעה וכל הזמן רק מתלוננים. אני לא מבין למה הם מעדיפים להישאר בבית במקום למצוא לעצמם קבוצה שתקלוט אותם ושהם יוכלו לשחק. שחקני כדורגל צריכים לשחק מתוך תשוקה ואהבה ולא לחשוב רק על כסף".

ניהול משחק מוצלח. עוזר המאמן איציק טוויזר (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מזל שלא עף. עוזר המאמן איציק טוויזר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מדוע הושעה עוזר המאמן איציק טוויזר?
"למזלו, הוא לא עף הביתה, אלא הועבר לכמה ימים למשרד כדי לחשוב על מה שקרה. הוא הכניס את הבן שלו למשחק, מבלי לוודא אם הוא בכלל רשאי לשחק. באתי להפועל עכו עם דף נקי וחדש במטרה להנחיל מקצוענות, ואני מצפה שעובדי המועדון יפעלו על פי החוקים והנהלים. להפועל עכו יש המון בעיות, שנוצרו כתוצאה מטעויות. אני שואף למקצוענות ואחרי השינויים שנבצע, אתם תראו מועדון עם סטנדרטים חדשים".

ההסכם אתך הוא ל-5 שנים. מה יקרה אם הפועל עכו תרד ליגה?
"גם אם הקבוצה תרד ליגה, אשאר. התאהבתי במקום. עכו היא אחת הערים היפות בישראל ואני מרגיש פה כמו בבית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות