fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם קרית מוצקין תהנה מהארנונה של רפא"ל?

רפאל. צילום: דורון גולן
רפאל. צילום: דורון גולן

חברי מועצת העיר בקרית מוצקין למדו מהתקשורת על החלטת וועדת הגבולות של משרד הפנים, לשייך את מפעל רפא"ל לשטח המוניציפאלי של קרית ים שתגבה ארנונה ותחלק אותה בין הרשויות.

על פי הערכה ראשונית צפויה הארנונה שתגבה מרפא"ל להגיע לעשרות מיליוני שקלים שמקצתם, על פי חישוב של החלק היחסי, יגיעו גם לרשויות נוספות כמו עכו, מטה אשר וקרית ביאליק. את חלקן היחסי של הרשויות בארנונה תעביר להן עיריית קרית ים.

בומה ברח"ד. צילום: דורון גולן
בומה ברח"ד. צילום: דורון גולן

אולם מתברר כי לפחות בקרית מוצקין, לחברי מועצת העיר אין מושג על ההסכם והאם העיר תקבל איזשהו סכום של כסף מהארנונה של רפא"ל.

חבר מועצת העיר, בומה ברח"ד, אמר "הופתעתי לקרוא בעיתון שרפא"ל תהיה תחת השטח המוניציפאלי של קרית ים באופן מלא. הרי חלק קטן מרפא"ל, החלק שנמצא מזרחית לפסי הרכבת נמצא בצד של קרית מוצקין".

לדברי ברח"ד, המכהן גם כסגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, הנושא כלל לא הובא לדיון או ידיעת חברי מועצת העיר ונכון להיום אין להם מידע אם וכמה כסף יגיע לקופת העירייה.

"אנחנו לא מכירים את ההסדר עם רפא"ל", מסר ברח"ד "הנושא בכלל לא הגיע למועצת העיר ולא עלה לדיון. כרשות שגובלת עם רפא"ל הרי שכסף שיגיע לעירייה יכול לפתור המון בעיות בתחומים כמו חינוך, חברה, רווחה ומסורת, נושאים שמעבר לעניין המקצועי הם גם תלויי תקציב".

במחלקת הדוברות של העירייה לא הצליחו למצוא תשובה. מבירור של "הד הקריות" עולה כי במידה וגביית הארנונה מרפא"ל תשוער ב- 25 מיליון שקלים,  תקבל קרית מוצקין חלק קטן מהכסף. נכון לרגע זה טרם הוצאה שומת ארנונה לרפא"ל שאמורה להכין פירוט מלא של כל הנכסים והשטחים במתחם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות