fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"האהבה הגדולה גישרה על כל הפערים"

תחילת החיים בארץ לא ניבאה טובות לקוסטה זולוטניצקי מנתניה, שעלה בגיל 5 עם משפחתו מברית המועצות לשעבר. הוא סבל מקשיי קליטה, לא השתלב במערכת החינוך והוריו אף שלחו אותו לארצות הברית כדי לנסות את מזלו. המהפך הגיע כשהחל להתאמן באמנויות לחימה והמשיך כשהכיר את אשתו, ליטל, צברית ממוצא תימני עיראקי

לשלושה ובעל חברת המחשוב סימפל קיי.

זולוטניצקי, 33, היה בן 5 כאשר עלה לארץ עם הוריו ואחותו מברית המועצות לשעבר. המשפחה החלה את חייה בארץ בהוד השרון, בדירה אחת עם שתי משפחות עולות נוספות, כשמשפחה אומנת ישראלית תמכה ועזרה להם להתאקלם. בילדותו סבל זולוטניצקי מקשיי קליטה, ניכור ואלימות מילולית בחברת הילדים ולדבריו גם המורים לא עודדו אותו. אביו עבד כרתך צנרת ואמו כאחות, והוא סיים בית ספר יסודי במסגרת תל"י (תגבור לימודי יהדות). בשנת 2000 עברה משפחתו לנתניה. זולוטניצקי החל ללמוד בתיכון הוא למד בבית הספר אלדד אבל לא הצליח להתמיד. "בגיל 16, לאחר שההורים ראו שאני לא מסתדר בלימודים ובמסגרות חינוכיות, הם שלחו אותי לדוד שלי בניו יורק כדי שאנסה את מזלי שם. זה גם לא הצליח וחזרתי לארץ קצת לפני תאריך הגיוס".

kosta 1
(צילום: ריקי לוגסי)

כמי שהעריץ בילדותו את ז'אן קלוד ואן דאם, החל זולוטניצקי לעסוק באמנויות לחימה. לאחר הגיוס עבר קורס מדריך קרב מגע בוינגייט ובמהלך השירות המשיך לפתח את הגוף. במהלך השירות הוא השלים 12 שנות לימוד בשילוב  וכשהשתחרר עבד כברמן במועדונים באילת ובתל אביב והתעסק בפיתוח גוף ובשנת 2005 התחרה בתחרות סופר מודל ישראל: "תמיד רציתי להיות מפורסם. החלום שלי היה להגיע להוליווד ולשחק בסרטי אקשן. רציתי להיות כמו ואן דאם ושפוסטר שלי יתנוסס תלוי בנתיבי איילון. אחרי התחרות דיגמנתי לחברות אופנה ועבדתי כמאמן כושר".

ואיך הגעת למחשבים?

"תמיד הייתה לי זיקה לתחום המחשוב, אבל אף פעם לא האמנתי שאני יכול להפוך את זה לקריירה. יום אחד הסעתי חבר ללימודים ונכנסתי לקבל ייעוץ במכללת היי-טק ג'ון ברייס. שם גם הכרתי את אשתי ליטל שמבוגרת ממני בשש שנים. היא מנהלת מכירות והשמה להייטק המנהלת זה 17 שנים את מסלולי הכשרה של מיקרוסופט ולימודי היי-טק. ניסיתי להרשים אותה וביקשתי שתיתן לי הזדמנות. היא אמרה: 'אתה בדיוק הטעם שלי, אבל אתה צעיר ממני בהרבה'. חזרתי הביתה וכתבתי לה מכתב אהבה בפייסבוק וזה עבד. אחרי שבועיים של היכרות טסנו לאיה נאפה ומשם התחיל סיפור אהבה. מאוחר יותר היא סיפרה לי שאחרי יומיים של היכרות היא אמרה לאמא שלה בדמעות שהיא פגשה את בעלה לעתיד. אחרי שבועיים נוספים שכרנו ביחד דירה ברמת השרון".

בעידודה של ליטל, קוסטה סיים קורס מהנדס רשתות של מיקרוסופט והתמחות באבטחת מידע והתקבל לעבודה בחברת פתרונות מחשוב גדולה. חצי שנה אחרי ההיכרות הגיעה הצעת הנישואים וחודש אחרי גילו בני הזוג שהם בחודש השני להריון. לפני תשע שנים הם נישאו. "התחתנו כשליטל הייתה בחודש השישי. עברנו לדירה קטנה בקריית נורדאו ונולד לנו ליאם. אחרי שנתיים נולד איליי ועברנו לשכונת אגמים, שם נולד הבן השלישי יהלי".

שש שנים אחרי שהחל לעבוד במחשבים, לפני שנתיים יצא זולוטניצקי לדרך עצמאית ופתח את חברת סימפל קיי (פשוט קוסטה) המתמחה בשירותי תמיכה ותחזוקה למחשוב ואבטחת מידע, שירותי ענן והתקנת מצלמות אבטחה, אזעקות, וידאו ועוד. "אני נותן שירותים לעסקים ולפרטיים בכל אזור השרון וחולם להתפתח בגדול בתחום. הוריי גרים בנתניה וכל השנים הם עוזרים לנו בגידול הילדים. ללא עזרתם לא היינו יכולים להגיע למה שהגענו".

kosta
(צילום: ריקי לוגסי)

אתה צעיר מאשתך והיא גם צברית ממוצע תימני-עיראקי. איך גישרתם על הפערים?

"יש בינינו אהבה גדולה שגישרה על כל הפערים. נכון, שבהתחלה היו חששות. למשפחה של ליטל היה קשה עם הילד הרוסי, הצעיר והמאצ'ו הלא מסודר, בעוד היא בעלת קריירה מפוארת ומקום עבודה מצוין. הם לא הבינו מה קורה בינינו. לפני שהכרנו לליטל היה חבר מבוסס כלכלית שעבד בהיי-טק, והחברות שלה לא הבינו מה היא מצאה במדריך כושר בליין שיש לו חובות. אבל ליטל ראתה את המטרה לנגד עיניה, החומריות אף פעם לא הייתה חשובה לה, שהרי כסף לא קונה אהבה אמיתית".

איך ההורים שלך קיבלו את ליטל?

"הם רצו שאתחתן עם אישה ממוצא רוסי, מישהי שקרובה אליהם במנטליות ובשפה, והנה אני מביא בחורה ישראלית וגם מבוגרת ממני. בהתחלה הם לא התלהבו מהרעיון, אך בהמשך, כשהם ראו שהיא מעודדת אותי להמריא ולהצליח, הם קיבלו אותה באהבה. אני בטוח שגם היופי שלה השפיע עליהם. בסופו של דבר כולם ראו שנרקם בינינו קשר אהבה אמיתי. כל השנים לעגו לי שאני רוסי ואולי רציתי להסתיר את זה כדי להתערות בארץ. בילדותי הפסקתי לדבר רוסית, אמרתי לעצמי שזו שפה מגעילה וגם שיניתי שמי. ככל שהתבגרתי הערכתי את עצמי יותר. רכשתי ביטחון בזהות האמיתית שלי וככה אני מחנך את הילדים שלי, שתמיד מתגאים במי ובמה שהם. ליאם בן 8, איליי בן 6 ויהלי בן שנה וחודשיים הם רבע תימנים, רבע עיראקים וחצי רוסיים, לומדים בבתי ספר וגן דוברים רוסית ומדברים איתי רוסית שוטפת. אין מאושר ממני לראות אותם גאים במוצא ובשפה שלהם".

זולוטניצקי בטוח כי ליטל היא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלו. "בזכותה הגעתי למה שאני היום. היא הרימה אותי למעלה, האמינה ביכולות שלי. כשיצאתי לדרך עצמאית היא תמכה בי בכל שלב, למרות המחויבויות שלנו כמשפחה – משכנתה, חשבונות, תשלומים לבתי ספר וגנים. היא נתנה לי להרגיש שגם אם לא אגשים את המטרה, זו לא תהיה אכזבה כי לפחות אדע שעשיתי הכל כדי להגשים את החלומות שלי. ללא ספק היא שותפה מלאה בהצלחה שלי".

הפער בגילאים והמוצא השונה כבר לא משחקים תפקיד?

"אני דוגמה חיה לכך שהשילוב בין העדות ופער הגילאים עושים טוב לזוגיות. אם יש מטרה ועובדים ביחד מתוך אהבה ותמיכה – הכל אפשרי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות