fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרוש כדורגל עם כדור

ירוק עד / עמית פרוסנר

מכבי חיפה ממשיכה בשרשרת הכשלונות שלה, ובמחזור האחרון היא עלתה למשחק מול בני יהודה ללא גיא לוזון, שפוטר אחרי המשחק הקודם מול אשקלון, ועם שני עוזרי מאמן בדמותם של רוב מאס ההולנדי ואיתי מרדכי, אבל לא ראינו שום דבר חדש. מכבי חיפה החזיקה הרבה בכדור, הבלמים מסרו אחד לשני, שחקנים קיבלו אותו לבד מול שלושה שחקני בני יהודה, ומכבי התקשתה להגיע למצבים טובים ליד השער הכתום. בני יהודה, לעומת זאת, עשתה את מה שאבוקסיס נוהג לעשות מול מכבי חיפה כבר שישה משחקים ברציפות. היא שיחקה הגנה נמוכה, השאירה שני קשרים לעזור להם, בכל פעם אחד מהקשרים באגף ירד להיות מגן כשהמגן בצד שלו נכנס לאמצע, והדפה בקלילות מרגיזה את כל הנסיונות של מכבי לעשות משהו.

בצד השני הספיק לבני יהודה עשר דקות של כדורגל חיובי כדי להגיע לשלושה מצבים טובים מאוד, עד שדין מורי הבקיע מבעיטה חופשית ובחצי השני יונתן כהן הוסיף עוד שער מקרן. טעויות של עמרי גלזר וההגנה של מכבי, בדיוק כמו שאבוקסיס חיכה להן מהרגע הראשון. מכבי מפסידה שוב 2:0 ואמנם לפני המשחק האוהדים קיוו שאולי הקבוצה תצא לדרך חדשה, אבל הלחץ במכבי כל כך גדול, הפחד לטעות משתק וכמעט כולם בורחים מהכדור שקשה מאוד לשחק ככה, ולכן אי אפשר להגיד שההפסד של מכבי הוא הפתעה.

חסר אונים. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)
גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

סכנת הידרדרות לקרבות ירידה

מו אלאך והצוות שלו ניתחו את משחקי מכבי והגיעו למסקנה שעמרי בן הרוש עושה יותר מדי טעויות ולכן הוא הודח מההרכב ויונתן לוי הצעיר עלה במקומו באגף שמאל, אבל מה שאלאך וצריך לעשות לפני הכל הוא לדאוג ששחקני מכבי יצליחו להוסיף למשחק שלהם קצת תרגילים בהתקפה. לוזון נהג לדבר על משחק עם הכדור ומשחק בלי הכדור. בלי הכדור מכבי סבירה יחסית. כשגיאורגי קוסטדינוב בריא ומשחק במרכז השדה קשה להגיע להגנה של מכבי ורוב השערים שמכבי חוטפת נובעים מטעויות אישיות, שעם קצת אימון נכון וקצת פחות לחץ ושינוי אוירה אפשר לתקן. אבל בלי לעבוד קשה מאוד על משחק ההתקפה עם הכדור מכבי עלולה לא רק לסיים את העונה בפליאוף התחתון, מה שכרגע נראה הגיוני מאוד, אלא להידרדר אפילו עד לקרבות ירידה.

מחר (שני) מכבי יוצאת למשחק קשה מאוד בחוץ מול הפועל באר שבע, שבו האלופה פייבוריטית ברורה וכל תוצאה פרט לניצחון של הקבוצה של ברק בכר יהיה סוג של הפתעה. למכבי יהיה קל יותר כמובן לנסות ולהסתגר מאחורה ולעקוץ, אבל עד עכשיו זה לא ממש עבד. חוץ ממכבי תל אביב כל שאר הקבוצות מגיעות כדי להסתגר מול מכבי ובלי לשחק עם הכדור מכבי תהיה בבעיה עד סיום העונה. עד שיגיע מאמן חדש מאס ומרדכי חייבים לתרגל עוד ועוד מסירה של קשר לחלוץ עם הגב על הרחבה ושחקנים שחותכים לרחבה. מסירה לבוזגלו על קצה ה-16, יחד עם עקיפה של מגן ועוד קשר שמגיע, ובעיקר התקפה שבה שחקנים משחקים קרוב אחד לשני ויש למי למסור. אחרת נמשיך לראות עד סיום העונה את מכבי ממשיכה להניע את הכדור ולשלוט באחוזי החזקת הכדור, אבל בלי נקודות.

מוחמד עוואד כמקרה מבחן

קלאוס היה פצוע לקראת בני יהודה, ועומר דמארי איחר לאסיפה ולכן הצוות המקצועי של מכבי החליט לפתוח עם מוחמד עוואד. לכשעצמו זה צעד מבורך, והגיע הזמן לתת לשחקן הצעיר והמוכשר הזדמנות להוכיח את עצמו, אבל מי שחושב ששחקן שלא שיחק חצי שנה יכול פתאום לעלות לשחק ולהציל את המולדת טועה ובגדול. עוואד ממש לא היה רע, יחסית לחברים שלו על הדשא. הוא נלחם, ורץ וניסה לפתוח לשטח ככל שהיה אפשר, אבל עוואד חייב שחקנים שיפעילו אותו. הוא לא שחקן שיכול לעבור שחקן על מטר ולייצר לעצמו מצבים כמו דמארי בשיאו.

חייב לקבל רצף משחקים. מוחמד עוואד (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חייב לקבל רצף משחקים. מוחמד עוואד (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כל עוד למכבי אין הרכב היררכי שבו כל שחקן בסגל יודע את מקומו מכבי חייבת להתאים את ההרכב לשחקן שמשחק מקדימה. מול בני יהודה מכבי שיחקה על הגבהות לרחבה כאילו קלאוס במרכז ולא עוואד, ובאמת עוואד לא ממש הצליח להגיע לכדורי הגובה מול ההגנה של בני יהודה, שהיא אחת מההגנות שזוכות בהכי הרבה כדורי גובה בתוך הרחבה. למכבי יש ארבעה שחקנים שכולם שונים אחד מהשני, ואין טעם לשחק משחק התקפי שלא מתאים. ללא קשר, עוואד חייב לקבל חמישה משחקים רצוף בהרכב כדי להוכיח את עצמו. מספיק לשמוע כבר עכשיו שמדברים על קאיו ועל קלאוס כאכזבות גדולת ועל שחרור אפשרי כבר בינואר, אבל שני הזרים של מכבי לא קיבלו שום הזדמנות אמיתית להוכיח את עצמם לאורך כמה משחקים וככה אין שום אפשרות לשפוט אותם. נקווה מאוד שעם עוואד זה יהיה אחרת, אבל מה הסיכוי שהוא יפתח שוב מול הפועל באר שבע?

אבוקסיס לנבחרת

הטור הזה עוסק ברוב המכריע של הזמן במכבי חיפה, אבל אי אפשר בלי כמה מילים ליוסי אבוקסיס. המאמן הצעיר של בני יהודה, שהיה קשר אחורי נפלא בתקופה ששיחק, הוא פשוט מאמן מצוין. הוא יודע לארגן הגנה כמו שצריך, ומצליח להוציא מהקבוצות שלו כמעט תמיד את המקסימום. זו בדיוק הסיבה שהוא המאמן המתאים ביותר לנבחרת שלנו. הגיע הזמן להפסיק עם הקונספט שרק מאמן שמאמן בקבוצה גדולה וזוכה בתארים מקבל את הנבחרת. אבוסיס עוד לא קיבל קבוצה גדולה, ועוד לא יצא לנו לראות איך הוא מתמודד עם קבוצות שבאות לסגור משחק מולו שבוע אחרי שבוע, אבל לנבחרת זה ממש לא משנה. הנבחרת שלנו היא אנדרדוג וכשהיא יוצאת לשחק מול נבחרות באירופה היא בנחיתות מובנית, לא רק מול ספרד ואיטליה, אלא גם מול הדרג של שוודיה או פולין. לכן לנבחרת דרוש מאמן שיידע קודם כל להעמיד הגנה חזקה ומאורגנת ושיידע לנצל את האפשרות לצאת להתקפות מעבר קדימה, ואת זה אבוקסיס עושה הכי טוב בליגה שלנו.

המאמן המתאים ביותר לנבחרת שלנו. יוסי אבוקסיס (צילום: אדריאן הרבשטיין)
המאמן המתאים ביותר לנבחרת שלנו. יוסי אבוקסיס (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות