fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוד אבן צור נבחר לעמוד בראש אשכול רשויות קריות

ראש עיריית קרית ים (צילום: דורון גולן)
ראש עיריית קרית ים (צילום: דורון גולן)

ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, נבחר לעמוד בראש אשכול רשויות הקריות שמכיל בתוכו שבע רשויות מקומיות מהאזור, בהן ארבע הרשויות של הקריות.

אשכול רשויות מקומיות הינו איגוד ערים מיוחד המוקם, על פי הנחיית משרד הפנים, כדי לעודד פיתוח אזורי וקידום שיתופי פעולה, בנושאים שונים, בין הרשויות המקומיות החברות בו.  בתחילה הוגדרו האשכולות הראשונים כתאגיד עירוני אזורי לפי הכללים החלים על תאגידים עירוניים. במרוצת הזמן ועם הצורך בביסוס מעמדם המשפטי,הוגדרו האשכולות האזוריים כ"איגוד ערים מסוג אשכול רשויות מקומיות".

דוד אבן צור (צילום: דורון גולן)
דוד אבן צור (צילום: דורון גולן)

על פי משרד הפנים, החקיקה החדשה נועדה לשדרג את מעמדם של האשכולות ולאפשר כלים לפעילותם בתחום הסמכויות והמכרזים. לצד זה, החקיקה משמרת את עקרון הוולונטריות שהוגדר על ידי משרד הפנים לפיו הקמת האשכול והגדרת תחומי פעילותו ייעשו על פי יוזמה של הרשויות עצמן.

באשכול רשויות קריות חברות: קרית אתא, קרית ביאליק, קרית ים, קרית מוצקין, רכסים, ביר אל מכסור ושפרעם. לאחר שמועצות הרשויות אישרו את ההצטרפות לאשכול הרשויות נבחר השבוע אבן צור לעמוד בראש האשכול.

"האשכול הזה מכניס אותנו למגרש של הגדולים בכל מה שקשור למכרזים ופרויקטים שנרצה לקחת בהם חלק", מסר אבן צור ולדבריו, עצם הקמת האשכול תאפשר לרשויות להשתתף במכרזים וקולות קוראים שנמנעו מהם עד כה. דבר זה יוביל להוזלת מחירים כתוצאה מגודלו של אשכול הרשויות, צמצום בהוצאות ושיפור באיכות התוצרים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות