fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גנדלמן נשמע בהקלטות: "אנחנו צריכים לעבוד כאילו יחא"ה חוקרים אותנו"

מעצרי בית למעורבים בפרשיית השחיתות שזעזעה את חדרה בשבוע שעבר, במסגרתה ראש העיר צביקה גנדלמן, נעצר ביום שני שעבר בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

אתמול (ראשון) בדיון שנערך בבית משפט השלום בראשון לציון הורה השופט גיא אבנון על מעצרי בית לגנדלמן, נהגו בבר אפללו והקבלן סמי לוי. גנדלמן שוחרר למעצר בית בביתו בחדרה למשך שמונה ימים עד ליום שני הבא בשעה 16:00. הוטלה עליו הרחקה מעיריית חדרה על משרדיה, מחלקותיה וועדות העירייה השונות, מהחברה הכלכלית ומכל גוף או תאגיד עירוני למשך 45 ימים. כמו גם איסור יצירת קשר בין במישרין או בעקיפין עם המעורבים בתיק למשך 90 ימים מיום ההחלטה.

הקבלן סמי לוי שוחרר למעצר בית מלא בביתו עד יום שישי בשעה 16:00, הוטלה עליו הרחקה ממשרדי עיריית חדרה, מחלקותיה השונות, וועדות העירייה החברה הכלכלית וכל גוף או תאגיד עירוני עד 30 לאוגוסט,  איסור יצירת קשר בין מישרין או בעקיפין עם המעורבים בתיק למשך 60 ימים מיום קבלת הההחלטה. בנוסף נאסר עליו לצאת מהארץ למשך 20 יום. עם זאת, הוא קיבל היתר לצאת לתפילות בבית הכנסת 'שטיבלך ברכת שמואל' מדי יום בין השעות 06:00-07:00 ו -17:00-18:00, בנוסף קיבל רשות לצאת לשני אירועים משפחתיים, האחד התקיים אתמול באולם 'יערה' בחדרה ושם יכל לנכוח בין השעות 20:00-22:00. בתמורה למעצר בית הוא חתם על ערבות עצמית של 100 אלף שקלים.

צביקה גנדלמן אתמול בהארכת מעצרו בבית המשפט(צילום: גדעון מרקוביץ)
צביקה גנדלמן בהארכת מעצרו בבית המשפט(צילום: גדעון מרקוביץ)

ראש לשכתו של גנדלמן, אורלי בבר שוחררה ביום חמישי האחרון לחמישה ימי מעצר בית.
בבר (אברהם) אפללו שוחרר בערבות של 15 אלף שקלים למעצר בית מלא בבית אחיינתו ליפז פרידמן בחדרה עד  18 ליוני בשעה 16:00. בנוסף הוטל עליו הרחקה מעיריית חדרה, משרדי העירייה, וועדות העירייה השונות ומחלקותיה, מהחברה הכלכלית חדרה ומכל גוף או תאגיד עירוני למשך 45 יום. בנוסף נאסר עליו ליצור קשר בין במישרין ובין בעקיפין עם מי מהמעורבים בתיק למשך 60 ימים מיום ההחלטה. נאסר עליו לצאת מן הארץ למשך 180 ימים. אפללו חתם על התחייבות אישית בסך 15אלף שקלים.
באם שלושתם לא יעמדו בתנאי ערבותם מעצרם יוארך ביום נוסף  והם יובאו בפני שופט תורן בתוך 24 שעות.
במסגרת החקירה המשטרה עקבה במשך שנה אחרי גנדלמן וגם הטמינה בלשכתו מצלמה, שתיעדה את כלל שיחותיו ופגישותיו. באחת ההקלטות נשמע גנדלמן אומר לעובדיו: "אנחנו צריכים לעבוד כאילו יחא"ה חוקרים אותנו".

בחקירה התברר שלגנדלמן נודע כי מתקיימת נגדו חקירה פלילית, והוא דן בנושא עם חלק מהחשודים בתיק, מה שמעלה את החשד שהוא ניסה לשבש את החקירה נגדו. גנדלמן חשוד גם שיחד עם ראשת השלכה נגר פעל לזייף בקשת חופש מידע שהוגשה בעניינו, מתוכה על פי החשד מחקו חלק מפגישותיו עם המעורבים בתיק.

"שמח בחלקי". סמי לוי צילום: שלומי גבאי

יצוין כי בחקירתו גנדלמן הכחיש את החשדות נגדו וכמוהו גם שאר המעורבים בתיק, מלבד לוי שבחר לשמור על זכות השתיקה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות