fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גן דו לשוני בכרמיאל? לא בבית ספרו של קונינסקי

לאחרונה הופצו בתיבות הדואר בעיר עלונים המזמינים את התושבים לרשום את ילדיהם לגן דו לשוני – עברית וערבית. קונינסקי: "נמנע את התהליך שנועד לפגוע בצביונה של כרמיאל"
משה קונינסקי. צילום - אלכס הובר
משה קונינסקי (צילום: אלכס הובר)

זה חודשים רבים מסתובבת בעיר שמועה המספרת, כי השנה ייפתח בכרמיאל גן דו לשוני – עברית וערבית. הרשת גועשת, התגובות בהתאם והנושא מסרב לרדת מסדר היום. בהמשך לכך הופצו בימים האחרונים עלוני הרשמה לגן כזה של עמותת יד ביד, המפעילה בתי ספר וגנים דו לשוניים במקומות שונים בארץ. העלון כולל הזמנה להירשם לגן דו לשוני, שייפתח בתחילת שנת הלימודים הבאה בכרמיאל.

משה קונינסקי. צילום - אלכס הובר
משה קונינסקי. צילום – אלכס הובר

לטענת משה קונינסקי, המתמודד על ראשות עיריית כרמיאל, תזמון הפצת העלון בכל תיבות הדואר בעיר בתקופת טרום בחירות אינו מקרי והוא נועד, ליצור פרובוקציה מיותרת בעיר, הנמצאת ביחסי שכנות טובים עם היישובים הערביים הסמוכים.

קונינסקי: "בימים האחרונים אנו עדים לניסיון שעלול לפגוע בצביונה של כרמיאל שהוקמה מתוך מטרה חשובה ומרכזית – להרחיב את ההתיישבות היהודית בגליל. הניסיון להפוך את כרמיאל לעיר מעורבת באמצעות הקמת 'גן דו לשוני – עברית וערבית' ייתקל בהתנגדות נחרצת שלי ושל חבריי בתנועת רק כרמיאל. אני מתכוון לפעול כבר עכשיו על פי בחוק, על מנת למנוע את התהליך שנועד לפגוע בצביונה  של כרמיאל. חבל שיש מי שמנסה לשנות את הסטטוס קוו המתקיים מאז הקמתה של כרמיאל".

לדברי קונינסקי, משנת 1999 קיים מוסד חינוכי במועצה האזורית משגב, שבו לומדים כ-170 ילדים יהודים וערבים בכיתות הגן ובית הספר,  לכן אין מקום להקים מסגרת חינוכית דומה גם בכרמיאל הסמוכה. "בכרמיאל אין הצדקה ואין צורך בכך", אומר קונינסקי ומוסיף: "אני מבטיח שעם היבחרי לראשות העירייה, אפעל לשמירה על צביונה של העיר. אחד האתגרים החשובים של ראש עיר הוא להפוך את עירו לאטרקטיבית,לצמצם את תופעת ההגירה השלילית ולהרחיב את העיר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות