fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"גם אנחנו חיים במדינה הזו"

בעל קניון כנעאן בכפר ירכא מספר כי היהודים הפסיקו לבוא ולערוך קניות בירכא, למרות שכמעט מחצית הכפר גויס בצו 8 ואם לא די בכך הם מותקפים ברשת
פקס מבקר בבית הספר בירכא
פקס מבקר בבית הספר בירכא (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

למרות ש-40 אחוזים מהגברים בכפר הדרוזי ירכא גויסו בצו 8, היהודים הפסיקו לערוך קניות בכפר ובעלי העסקים מדווחים על ירידה חדה במכירות. בעל קניון כנעאן בכפר ירכא, סלאח כנעאן, מספר שעם התחלת המבצע בעזה לפני כשבועיים, החלו בירכא להרגיש בירידה במספר הקונים מהאוכלוסייה היהודית שמגיעה בימים כתיקונם.

"גם אנחנו חיים במדינה הזו והמצב בכל המדינה לא בסדר", אמר השבוע כנעאן, "אני לא יודע למה היהודים לא מגיעים. אנחנו כפר של דרוזים ו~40 אחוזים מתושבי הכפר הם אנשי כוחות מצאים בעזה, שלושה חברים שלי, אחים שלי, כולם נמצאים בתוך עזה והרבה קרובי משפחה, כולם גויסו בצו 8".

לדברי כנעאן, הירידההביטחון. הבנים שלנו נ במכירות החלה לפני כשבועיים, עם תחילת המבצע הצבאי ברצועת עזה. "עדיין מגיעים אבל לא בכמויות שאנחנו מכירים", אומר כנעאן,"בשבתות אנחנו הכי מרגישים את ההבדל, היו מגיעים הרבה מאוד יהודים ועכשיו לא. ירכא הוא יישוב של דרוזים. אנחנו יודעים שזה זמני וגם בזמן אינתיפאדה הרגשנו את הירידה הזו ואחר כך זה חזר בגדול".

כנעאן מנסה להרגיע את ציבור היהודים ולהבטיח שירכא הוא מקום בטוח. "הכל בטוח פה, אף פעם לא היתה אצלנו אפילו הפגנה, אנחנו נגד הדברים האלה, מעבר לזה, כשיש הפגנה בישראל, רוב השוטרים ששומרים על הסדר הם דרוזים". לדברי כנעאן, יחד עם הירידה במכירות בשל היעדרות הקונים היהודים מהכפר, ניצבת בפני הדרוזים בעיה נוספת. "כל הערבים המוסלמים מתנפלים עלינו בפייסבוק כבר כמה ימים, מקללים את העדה הדרוזית, אנחנו סובלים מאוד. אנחנו סובלים משני הצדדים, גם מהמוסלמים וגם מהיהודים".

הכתבה גם בסופ"ש בעיתון "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות