fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גליה התרימה בעלי עסקים כדי להקים מצבה לחברתה צילה

"מאוד שמחה שהצלחתי ושיש אנשים עם לב טוב בעיר, עכשיו צילה תוכל להיות שקטה למעלה. תאמינו בניסים, הם קורים", אומרת גליה אולמן מנצרת עילית. אוסנת רובין שסייעה: "זכות להיות בצד הנותן ולא המקבל"
גליה אולמן (צילום: עצמי)
גליה אולמן (צילום: עצמי)

לאחר חודשים של מאבק, ובעזרתם של תושבי נצרת עלית ובתי עסק בעיר, הצליחה גליה אולמן לגייס סכום בסך 300 אלף שקלים על מנת לבנות מצבה לשכנתה וחברתה הטובה, צילה מדבדיבה, שלא הותירה קרובי משפחה למעט בת.

החברות בין השניים נרקמה כאשר הן היו שכנות, והמשיכה במשך 25 שנה, גם כאשר לא גרו בקרבת מקום. "לא היה אף אחד שיכול היה לעזור לה, לא היו לה חברים או משפחה, מלבד לבתה שלא גרה איתה", מספר אולמן "היא הייתה אישה קשישה ובודדה, בקושי תפקדה, במשך כל השנים עזרתי לה עם הקניות, ובכל מה שצריך".

גליה אולמן (צילום: עצמי)
גליה אולמן (צילום: עצמי)

בסוף חודש יוני היא הלכה לעולמה, בבית חולים רמב"ם שבחיפה, עקב שטף דם שנגרם לאחר שנפלה בביתה וקיבלה מכה מהשידה. מיד לאחר ששמעה אולמן על פטירתה, פנתה לבתה של מדבדיבה ושאלה אותה אם יש לה כסף לבנות לה מצבה, אך הבת ענתה לה בשלילה. אולמן החלה במסע שכנוע וניסיון לגייס תרומה על מנת לקבור את מדבדיבה בכבוד. "הלב שלי כאב על האישה המסכנה הזאת, לא רציתי שמישהו יהיה במצב דומה והחלטתי לעשות את כל מה שביכולתי על מנת לעזור", נזכרת אולמן.

תחילה אולמן פנתה לעזרת הרשת החברתית וניסתה לגייס כספים בדף האישי שלה בפייסבוק, אך לא הצליחה, כי אף אחד לא הגיב. "הבנתי שצריך לנקוט באמצעים יותר רציניים", מספרת אולמן, "לא הייתי מוכנה לקבל את זה שלא יהיה לה מקום משלה לאחר מותה".

היא החליטה לפנות לבתי עסק ברחבי העיר ולתושבים שהכירה. "רצתי מדלת לדלת, דפקתי בעסקים", אומרת אולמן, "90 אחוז אמרו לי לא ו-10 אחוז השיבו בחיוב".

אולמן פנתה לאסנת רובין, חברת מועצת העיר לשעבר. השתיים הכירו דרך מוסד גורדון, לשם הייתה בתה של אולמן הולכת. "ברגע שגליה פנתה אליי, לא היה לי צל של ספק שאני צריכה להפעיל את הקשרים והכישורים שלי כדי לעזור", מספרת רובין "אני רואה בזה כשליחות, זאת זכות להיות בצד הנותן ולא המקבל. כשפנינו לאנשים הם פתחו לא רק את הארנק אלא גם את הלב, מחמם את הלב לדעת שיש אנשים שאכפת להם שירתמו בעת צרה".

את הסכום הנדרש גייסה אולמן מ-13 בתי עסק ותושבים, ביניהם אוסנת רובין, סלון ויקטוריה, אלכס גדלקין, מקס זלוטניק, דימה ריאוס, יהודה סיבוני, לימור דדון, רשת לאופטיקה, שמחה ישינסקי, אבי לביב, סופיה אוקסנוב.

את התרומה הגדולה ביותר בסך אלף שקלים תרם בנדיבות בית חב"ד בנצרת עלית. "פנינו למספר אנשים וכל אחד מהם נתן תרומה סמלית מכספו האישי", נמסר בתגובה מבית חב"ד "לא הכרנו את הנפטרת, אבל זה אחד הדברים החשובים שאפשר לעשות. זאת טהרת המצווה. זה חסד עם המת ולא יכולנו לסרב".

בעזרתו של דודי שטרית, שבנה את המצבה, נערך גילוי המצבה בתחילת חודש דצמבר. לאחר כמה ימים נערכה אזכרה, אליה הגיעו חלק מהתורמים, ונשלחו מכתבי תודה מאת אולמן לכל אלה שנתנו מנדיבות לבם.

"לא עשיתי את זה בשביל משהו, אלא רק כי כאב לי הלב, היה אכפת לי ממנה", מסכמת אולמן "אני מאוד שמחה שהצלחתי ושיש אנשים עם לב טוב בעיר, עכשיו צילה תוכל להיות שקטה למעלה. תאמינו בניסים, הם קורים".

כתבה: אילנית פייסחין

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות