fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: קנסות של מאות שקלים בחניון הרכבת בכרמיאל

איך מגיעים לרכבת איך נכנסים לחניון?
איך מגיעים לרכבת איך נכנסים לחניון? צילום אלכס הובר

החנייה ברכבת החדשה בכרמיאל מביאה את הסעיף לאור מצוקת החנייה במקום. בעלי רכבים שיחנו את רכביהם מעל  24 שעות  ייקנסו.  לאחרונה חלה תופעה של נהגים המשאירים את רכבים בשטח הרכבת לתקופות ארוכות. 

 בחניון הרכבת בכרמיאל נבנו 780 מקומות חניה, מה שעשוי היה להספיק בהחלט בחישוב של גודל האוכלוסייה המשתמשת באזור בשירותי הרכבת, ואפילו בחישוב יתר מסוים. אלא שבפועל, בכמעט מאה אחוז מהמקרים אין מקומות חניה למי שמגיע אחרי השעה 08.00 . 

לפני חצי שנה נחנכה הרכבת לכרמיאל ברוב הדר, לאחר שנים ציפייה ובמעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ. על אף שהקו הפך לפופולרי יש בו ליקויים רבים  המכבידים על הנוסעים.

בבירור שנערך מול רכבת ישראל מתברר כי הסיבה לכך היא שבממוצע  200 כלי רכב חונים באופן קבוע מספר ימים רב, כאשר בעליהם עולים על הרכבת בדרכם לנתב"ג, ומדובר בזמני שפל של תיירות, מאחר והחניון חינם ואפילו יש שמירה, זהו המקום הטוב ביותר להותיר את המכוניות שעה שנוסעים לחוץ לארץ. עוד הוסבר כי בתחנות אחרות נמצא פתרון בדמות קנסות כבדים עד ל-250 שקלים ליום למי שרכבו יימצא בחניון מעל 24 שעות ברציפות.

שילוט הכוונה לתחנות בינעירוני

מבדיקת צפון -1 עולה כי קיימים ליקויים מהותיים, כאלו שאינם דורשים תקציבי ענק אך בהחלט עשויים היו להקל על ציבור משתמשי הרכבת.  הפרויקט הגדול שמייחלים לו בכרמיאל הוא הפרדה מפלסית בין פסי הרכבת לכביש כפי שנעשה בעכו ובנהריה, כזאת המתאימה למאה ה-21 .

במקביל הגיעו תלונות רבות על היעדר שילוט לרכבת. נוסעים המבקשים להגיע לתחנות הרכבת כרמיאל ואחיהוד, מיישובים מחוץ לעיר אמורים לנחש היכן עליהם לפנות משלוש הכניסות המוכרות לעיר , ומהיכן לתחנת אחיהוד (אזור התעשייה בר-לב הוא הפתרון לחידה באשר לתחנת אחיהוד). לאורך כביש 85, הן בנסיעה ממזרח למערב, והן ממערב למזרח אין אזכור לקיומן של תחנות רכבת כלשהן.

איך מגיעים לרכבת איך נכנסים לחניון?
איך מגיעים לרכבת? איך נכנסים לחניון? צילום אלכס הובר

נניח לרגע שהנוסע הצליח להגיע לאזור התחנה, חלף על פני הרמזור, כעת אין לו שום דרך להבין היכן נמצאים החניונים לחניית רכבם לאן עליו לפנות במידה ורצונו רק להוריד נוסעים, לאן לפנות במידה ורצונו לחנות בחניון התחתון וכך לגבי החניון העליון.  זהו פרט שגם לא נמצא בתכנות של וויז.

מדובר  בבזבוז זמן יקר, הגורר לעיתים אי הגעה בזמן לרכבת וצורך להמתין לפחות חצי לרכבת הבאה, בהנחה שזו עוצרת בתחנה המבוקשת על ידי הנוסע, אם לאו, יהיה עליו להחליף בדרך או להמתין חצי שעה נוספת.

מעיריית כרמיאל נמסר: "שילוט בכביש 85 הינו באחריות חברת נתיבי ישראל. שילוט באזור התחנה וברחבי העיר: התקבל לאחרונה תקציב ממשרד התחבורה , העירייה מתקשרת עם קבלן לביצוע והתקנה של שלטים ושיפורים במתחם התחנה. בחודשיים הקרובים אמורים לסיים את העבודה.  לחניות התפוסות על ידי נוסעים במשך מספר ימים רב, ראש העיר פנה מספר פעמים להנהלת הרכבת בבקשה להעברת האחריות להפעלת חניון התחנה לעירייה , כך תוכל העירייה למנוע חנית רכבים בלילה באמצעות אכיפה או גביית תשלום גבוה עבור חנייה מעבר ל 24 שעות. בשלב זה טרם התקבל אישור מהנהלת הרכבת, אולם הנושא לא ירד מעל סדר היום והוא ייפתר בשל חשיבותו.

תגובת רכבת ישראל: " נושא השילוט נמצא באחריות חברת נתיבי ישראל"

תגובת חברת נתיבי ישראל : "לאור הצורך תיבחן אפשרות להוספת תמרור מקדים במקום. יחד עם זאת חשוב לציין כי ביצוע שילוט ההכוונה בוצע במלואו עפ"י התוכניות המאושרות, במסגרתו קיים תמרור בצומת, כקבוע בחוק."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות