fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: מיזם הרכב החשמלי השיתופי יורחב לכל הקריות

כבר עתה דרושים נסיינים להפעלת המיזם בקרית חיים. העיקרון: יש להירשם לשירות, לקבל כרטיס חכם ולבצע הזמנה עבור כל אחת מהמכוניות הפזורות בעיר באמצעות אפליקציה
עמדות חנייה יעודיות לרכבים החשמליים קאר2גו. צילום: דורון גולן
עמדות חנייה ייעודיות לרכבים החשמליים קאר2גו | צילום: דורון גולן

בעוד כחצי שנה יורחב מיזם הרכב החשמלי השיתופי לכל אזור הקריות וכ-100 מכוניות חשמליות יעמדו לרשות הציבור. זאת כחלק ממהלך נרחב של המיזם, שיושק בתחילת החודש הקרוב בחיפה ובקרית חיים. כך מסר השבוע מנכ"ל חברת קאר2גו, גיל לייזר, ל"הד הקריות".

בשבועות האחרונים הוצבו ברחבי קרית חיים וחיפה עמדות טעינה וחנייה עבור הרכב החשמלי מסוג "רנו זואי", שעובר סדרה של ניסויים על מנת לבחון את התאמתו לשימוש. מיקום החניות עבור כלי הרכב של המיזם נעשה על ידי ועדת היגוי, במטרה למצוא חניות שיהיו נגישות לציבור המשתמשים. השימוש העיקרי בכלי רכב אלה יהיה לנסיעות קצרות בתוך העיר למשתמשים זמניים ולמנויים. בתחילת החודש הבא תתחיל החברה לרשום נהגים נסיינים לפרויקט, והם אלו שייתנו משוב וחוות דעת לחברה לצורך שיפור השירות.

לייזר מסר השבוע, כי הרעיון שעומד מאחורי המיזם הוא שכל רכב חשמלי יכול להחליף למעשה שימוש בכמה כלי רכב ומלבד תרומתו לאיכות הסביבה, שכן רכב חשמלי אינו פולט מזהמים, עצם השימוש בו מוביל הן לחיסכון כספי למשתמשים והן לאיכות הסביבה.

עמדות חנייה ייעודיות לכלי הרכב החשמליים (צילום: דורון גולן)
עמדות חנייה ייעודיות לכלי הרכב החשמליים (צילום: דורון גולן)

חברת קאר2גו תפעיל את המיזם בשני מסלולים: מנויים שישלמו 50 שקלים לחודש ועוד 1.20 שקל לכל דקת שימוש ומשתמשים מזדמנים שישלמו 1.70 שקל לכל דקת שימוש. לדברי לייזר, בעוד כחצי שנה יורחב המיזם גם לקריות האחרות, בעידודו של המשרד להגנת הסביבה ובתמיכתן של הרשויות המקומיות. בשלב הראשון יופעלו בקריות כ-100 כלי רכב חשמליים ובמידת הצורך תוסיף החברה רכבים נוספים.

על חברת קאר2גו חלים תנאים של חברת השכרה, מה שאומר שנהגים צעירים, בני 24-21 יחויבו בתוספת של 80 שקלים בחודש עבור הביטוח. נהג חדש או נהג מתחת לגיל 21 לא יוכל לנהוג בכלי רכב אלה. לדברי לייזר, תמחור השימוש ברכב נעשה כדי שיהיה זול יותר משימוש במונית וכי מי שיעדיף לותר על רכב פרטי ולהשתמש ברכב החשמלי יכול להגיע לחיסכון כספי של כ-30 אלף שקלים בשנה.

 

מי שמעוניין להשתמש ברכב החשמלי צריך להירשם לשירות ולקבל כרטיס חכם.  בסיום ההרשמה המשתמש יכול לבצע הזמנה לכל אחת מהמכוניות הפזורות ברחבי העיר באמצעות אפליקציה ייעודית או דרך המוקד הטלפוני כ-15 דקות לפני הנסיעה או באופן מיידי. לאחר ביצוע ההזמנה מגיע המשתמש אל הרכב שחונה בחנייה ייעודית, מצמיד את הכרטיס החכם על השמשה או פותח באמצעות המכשיר הנייד את הרכב, מבצע בדיקה שהרכב תקין, מתניע ונוסע. בתום השימוש, משיב המשתמש את הרכב לכל חנייה ייעודית לרכב זה ברחבי העיר. בתום השימוש המשתמש לוחץ על כפתור סיום הזמנה והמערכת מבצעת חיוב אוטומטי של כרטיס האשראי של המשתמש, בהתאם לכמות הדקות שבוצעו.

"הרעיון הוא שלא חייבים להיות בעלים של רכב כדי לנסוע", אומר לייזר, "לא אצליח לשכנע את כולם, אבל יש קהל שרוצה וצריך את התחבורה השיתופית ויש קהל שכבר ויתר על הרכב שלו. העולם הזה הוא עולם חדש, אנחנו מובילים את זה. זה הענף הכי צומח בעולם התחבורה, הוא מכפיל עצמו בכל שנה. אני מקווה שנצליח להדביק חלק מהתושבים באידיאולוגיה הזו שאתה לא צריך להיות הבעלים של משהו בשביל לצרוך אותו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות