fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב בחדרה: היכל תרבות ואיצטדיון כדורגל חדש

משרד הפנים אישר לעיריית חדרה הלוואה של 90 מיליון שקלים לטובת הקמת שני הפרויקטים, להם ממתינים התושבים שנים רבות
היכל תרבות חדש בחדרה (צילום: אילוסטרציה)
היכל תרבות חדש בחדרה (צילום: אילוסטרציה)

 

ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, מקדם שני פרויקטים עירוניים מהחשובים בתולדות העיר: היכל תרבות עירוני ואיצטדיון כדורגל חדש. שני הפרויקטים יצאו לדרך בעקבות פגישת עבודה שהתקיימה אצל הממונה על המחוז במשרד הפנים, יוסף משלב, וצוותו המקצועי, ביחד עם ראש העיר גנדלמן והצוות המקצועי של העירייה.

מטרת הפגישה הייתה קבלת אישור ללקיחת הלוואה לצורך מימון עבודות פיתוח ומכירת נכסי עירייה לקידום פרויקטים משמעותיים לרווחת הציבור ועתידה של חדרה.

הממונה על המחוז, שהתרשם מהניהול המקצועי האמין והיעיל של העירייה, אישר לעירייה לקיחת הלוואה בסך 90 מיליון שקלים לטובת פיתוח תשתיות מניבות ומכירת נכסים, כדי לאפשר הקמת פרויקטים לרווחת תושבי חדרה.

היכל תרבות עירוני אמור לתת מענה הן לגידול הצפוי באוכלוסיית העיר והן לצפי של מספר המבקרים הצפויים להגיע מיישובי הסביבה ליהנות מההיצע התרבותי של חדרה.

היכל תרבות חדש בחדרה (צילום: אילוסטרציה)
היכל תרבות חדש בחדרה (צילום: אילוסטרציה)

השאיפה היא להקים היכל תרבות שיכיל מספר אולמות, ביניהם אולם מרכזי להעלאת הצגות גדולות ואולמות קטנים יותר להצגות חובבים ולחוגי אמנות בתחומי תיאטרון, מחול, מוסיקה ותחומי אמנות נוספים. בנוסף יש לשים דגש על נושאים מקצועיים כמו תאורה, במות, אקוסטיקה, מושבי הקהל, חדרי הלבשה, חדרי חזרות ועוד. לאור כל זאת מדובר בפרויקט מורכב מאוד הדורש תקציבים בגובה עשרות מיליוני שקלים.

מאז כניסתו לתפקיד פעל ראש העיר במספר חזיתות לקידום הנושא, והדגיש כי הוא מציב  את תכנון היכל התרבות בחדרה כאחת המשימות העומדות בראש סדר העדיפויות העירוני. האישור להלוואות ומכירת נכסים יאפשר לעיריית חדרה להשלים מקורות תקציביים לפרויקטים שהיו חסרים בעיר מחוז מובילה ומשמעותית כחדרה.

גנדלמן: "חדרה, המציינת 125 שנה להיווסדה, עומדת בפני תנופת פיתוח וצמיחה בהיקפים חסרי תקדים. בתוך כל זאת, טרם הוקם בעיר היכל תרבות ראוי לשמו, אשר יספק מענה תרבותי רחב לתושבי העיר וסביבתה. בהוויה העירונית יש חשיבות רבה לתרבות, הן בהיבט החינוכי והחברתי והן כמענה לקהל הרחב שפעמים רבות נאלץ לנדוד לערים אחרות כדי לצרוך תרבות. יותר מ~70 אחוזים מתושבי העיר הביעו בסקרי דעת קהל עמדה ברורה, לפיה הם שואפים לצרוך יותר תרבות קרוב לבית. השפע התרבותי שאנו כעירייה מספקים לקהל, כולל באולם המופעים הקיים, אינו ממלא את מלוא הצורך שמבטא הציבור. לכן הצבתי מטרה להקים בחדרה את היכל התרבות הראשון ולאפשר לתושבי העיר לממש את רצונם להיות צרכני תרבות כפי שראוי לעיר מרכזית ומתקדמת כחדרה".

במקביל לקידום היכל התרבות תפעל העירייה להקמת איצטדיון כדורגל עירוני שיכלול כ~5,000 מקומות ישיבה וזאת כהיערכות ליום שבו מגרש הפועל יפונה ממרכז העיר.

לדברי גנדלמן, "לאחר מכירת מגרש מכבי ופינוי הצפוי של מגרש הפועל, נמלא את החסר באמצעות הקמתו של איצטדיון מודרני ומפואר שיכבד הן את הספורטאים והן את הקהל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות