fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בפעם השלישית: נדחה המכרז להקמת מפעל האמוניה בנגב

מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר עיריית חיפה)

משרד להגנת הסביבה דחה את המכרז להקמת מפעל אמוניה בנגב, שאמור לקלוט את מיכלי האמוניה בקרית חיים  הנמצאים מול בתי התושבים ברחוב דגניה ומסכנים על כל אזור הקריות וחיפה.

המכרז היה מתוכנן לצאת החודש וזאת לאחר שהשר להגנת הסביבה אבי גבאי הבטיח בישיבת מועצת העיר שנערכה לאחרונה כי הוא מעמיד את הסכנה במיכל האמוניה בראש מעייניו. המכרז כבר נדחה פעמיים, על פי התוכנית המקורית בניית מתקן חדש בנגב הייתה אמורה להיות בשיאה לקראת העתקת המפעל בשנת 2017.

בעקבות ההודעה על דחיית מועד המכרז להקמת מפעל האמוניה אמר הערב (רביעי) ראש עיריית חיפה יונה יהב: "אנו מעריכים את המהפכה שמוביל השר להגנת הסביבה אבי גבאי לתיקון המצב במפרץ חיפה.

"בכל הנוגע למכרז להקמת מפעל אמוניה בישראל, איננו מוצאים להתערב בשיקולים של משרדי הממשלה. עם זאת, לאחר מאבק ארוך ועיקש שאנו מנהלים לסילוק מפעל האמוניה, אנו חוזרים על קריאתנו הנחרצת לסילוק מיידי של המיכל מתחומי מפרץ חיפה. העתקת מיכל היא משימה שמדינת ישראל יודעת לעמוד בו בקלות ובמשאבים זמינים והגיוניים. את מיכל האמוניה יש לסלק מחיפה מחר בבוקר, ללא קשר למכרז להקמת המפעל או סוגיית מחירי הגז והקידוחים בלב ים. הדבר אפשרי, ואנו סומכים על השר גבאי כי ידע לעשות זאת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות