fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות חשיפת "צפון-1": אשכול רשויות גליל מערבי מתערב בנושא שיקוע הרכבת בחיפה

מנכ"לית האשכול יעל רון וראש עיריית מעלות~תרשיחא שלמה בוחבוט מקיימים  פגישות על רקע תוכנית שיקוע הרכבת בחיפה
רכבת (צילום: רכבת ישראל)
רכבת (צילום: רכבת ישראל)

 

בחודש ינואר חשף "צפון-1" כי תוכנית שיקוע הרכבת שעלותה 13 מיליארד שקלים ומטרתה ליצור רצף בין שכונות חיפה, יגרום לכך שבמשך שלוש שנים אזרחי הצפון לא יוכלו להגיע בנסיעה ישירה לתל לאביב, אלא רק בנסיעה פרברית שתיערך יותר מארבע שעות.

במשך יותר משלוש שנים נלחם עו"ד דביר לנגר, המייצג את עמותת שלוש השקמים מקיבוץ גשר הזיו ועוסקת במאבקים חברתיים וסביבתיים, נגד תוכנית "חזית הים" של עיריית חיפה והכוונה לשקע את מסילת הרכבת. לנגר והעמותה  הגישו בג"ץ נגד העירייה, משרד האוצר וכל גופי התכנון נגד התוכנית שתרחיק עוד יותר את הפריפריה הצפונית מהמרכז.

עו"ד לנגר החל לחקור וגילה כי רכבת ישראל העבירה לעיריית חיפה 500 מיליון שקלים לצורך שיקוע הרכבת בפארק הכט הסמוך לחוף הכרמל, זאת במקום שהעירייה תדרוש פריצת מנהרה של הרכבת בתוואי מרכזית המפרץ ותביא לכך שהנסיעה לתל אביב ברכבת תיארך כ~40 דקות בלבד ובלי לעבור בכל תחנות חיפה. לנגר גילה שכדי לשקע את תוואי הרכבת, צריך לשנות את תוואי המסילה, ונוסעים יצטרכו לרדת בתחנת לב המפרץ או חיפה מרכז, לקחת הסעה לתחנת חוף הכרמל ומשם להמשיך את נסיעתם ברכבת.

עם פרסום הכתבה נוצר קשר בין עו"ד לנגר לבוחבוט ורון. רון פנתה בתחילת החודש לאביגדור יצחקי יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר והסבירה על שיבושים קשים בתנועת הרכבות בשל עצירה מוחלטת של הרכבות בחיפה. במכתב אף מציינת רון כי לאור הכסף הרב שמושקע בפרויקט, יש לשקול מחדש את הקצאת המשאבים לתכנון תשתיות תחבורתיות כיוון שבפריפריה כל הזמן מקבלים תשובה שלישית של היעדר תקציבים.

הפגישה באשכול גליל מערבי. סטלה אבידן (מימין), איתי חיים, יעל רון, אביעד מרדכי ומרינה לבדב (צילום: ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל)
הפגישה באשכול גליל מערבי. סטלה אבידן (מימין), איתי חיים, יעל רון, אביעד מרדכי ומרינה לבדב
(צילום: ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל)

בשבוע שעבר ערך ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל דיון בנושא וקיים סבב פגישות גם עם רון שהציגה את סוגיית שיקוע המסילה בחיפה והשפעתה על שירותי הרכבת לתושבי הגליל המערבי. בארגון הבטיחו לסייע בקידום דיון בכנסת בנושא זה וכן במציאת חלופות נסיעה מהירות לפני ביצוע הפרויקט.

בפגישה שהתקיימה עם סילס ליביליה, מנכ"ל עיריית מעלות תרשיחא, הציג ליביליה את תכנון העירייה להקמת מסוף תחבורה ציבורית באגם מונפורט. ליביליה העלה את מצוקת התושבים בקידום חלופת נסיעה, שתדלג על גודש התנועה באזור נהריה. הדיון הראשון בבג"ץ שיקוע הרכבת ייתקיים בתאריך 25 ביולי.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות