fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעל עסק אתיופי: "מתייחסים אלינו כמו אל עבריינים"

אלמז פנטה צילום ברמן
אלמז פנטה צילום ברמן

אתמול (שני) זומנו לחקירה בתחנת נתניה, בעלי עסקים מרחוב ספיר ובהם חמישה בעלי עסקים בני העדה האתיופית, בסיום מבצע אכיפה בו השתתפו אנשי הפיקוח העירוני, אנשי מס הכנסה וביטוח לאומי ומשטרה אשר בדקו חריגות בניה ורישוי עסקים בסביבת השוק.

טוביה רובן, צבעליו של בר אלכוהול ברחוב ספיר 6 טוען כי הפיקוח העירוני נכנס לבדוק רק עסקים של יוצאי אתיופיה ולא עסקים אחרים שגם להם יש בעיות רישוי: "ברישוי עסקים עושים לנו קשיים בקבלת הרישיון ומחפשים כל מיני סיבות כדי לא לתת לנו אותו. נותנים לנו קנסות כאשר המטרה שלהם היא שנסגור את העסקים. אנחנו רוצים להתפרנס כמו עסקים אחרים וכואב לנו שנטפלים אלינו ומתייחסים אלינו כמו אל עבריינים. נאמר לנו שתיק רישיון העסק שלנו ינוהל עכשו במשטרה ויפתח לנו תיק פלילי. זו עליית מדרגה מטורפת".

אלמז פנטה צילום ברמן
אלמז פנטה צילום ברמן

גם אלמז פנטה בעלת המסעדה "אתיופיה" נמצאת בהליכי רישוי כבר שנים ומקבלת קנסות באלפי שקלים. לדבריה בבניין בו היא מתנהלת יש חריגות בניה של בעלי הנכס עוד מלפני 60 שנה ועסקים רבים התנהלו במקום כל אותן שנים. היא זומנה לחקירה במשטרה, פתחו לה תיק פלילי והיא לא מבינה למה. "את מחזיקה עסק ללא רשיון' אמר לי החוקר. אבל אני עשיתי כל מה שביקשו ממני. נציגי משרד הבריאות צריכים לבוא אלי ולא מגיעים. חריגות הבניה בבניין הם לא שלי. אז למה להתייחס אלי כעבריינית ולעקוב אחרי הפעילות של העסק שלי. אני לא ראיתי בעלי עסקים אחרים שמתנהלים איתם כמו אתנו. אני לא יודעת את מי זימנו למשטרה אבל אני יודעת שזימנו בעלי עסקים אתיופים ואני בטוחה שיש להם חרדה ופחד מהמשטרה. אני הגעתי לזימון והרגשתי שמתייחסים אלי כעבריינית".

מעירית נתניה נמסר בתגובה לטענתה של אלמז פנטה: "בימים אלה נערך מבצע על ידי כל גופי האכיפה, בהם: משטרת ישראל, כיבוי אש, מס הכנסה, נציגי עירייה ועוד. במקום נמצאו ליקויים רבים המטופלים על ידי גורמי האכיפה השונים, כמו כן נמצא כי העסק פועל ללא רישיון. באשר לכל טענה אחרת, הרי שהיא משוללת כל יסוד".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך פעילות יזומה של המשטרה, בוצעו ביקורות במספר בתי עסק במרכז העיר נתניה אשר על פי החשד פעלו כשהם ללא רישיון כדין. הפעילות בוצעה בשיתוף עם מס הכנסה, כיבוי אש, המוסד לביטוח לאומי ועיריית נתניה. כלל הגורמים שלקחו חלק בפעילות ביקרו בשישה בתי עסק במרכז העיר והתברר כי אותם בתי עסק פועלים ללא רישיון. בעלי העסק זומנו היום לחקירה בתחנת המשטרה בגין ניהול עסק ללא רישיון. החקירה נמשכת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות