fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במשטרת זבולון מבטיחים מלחמת חורמה במכירת אלכוהול לקטינים

נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

השליש הראשון של שנת 2017 המשיך את המגמה של השנה הקודמת ומצביע על ירידה בהיקף העבירות שנרשמו במשטרת זבולון. כך מסר מפקד משטרת זבולון, נצ"מ קובי קרני. לדבריו, מרכזת כעת המשטרה פעילות ענפה בתחום מכירת האלכוהול לקטינים.

"כשני בוחן את התוצאות אני מאוד שבע רצון" אומר קרני בשיחה עם "הד הקריות" "בכל סוף שבוע אנחנו מקיימים דיון פשיעה ורואים את הירידה בהיקף הפשיעה. רשמנו הישגים בתחום פשיעת הסמים בתפיסות גדולות של סמים שפוגעות בכיס של העבריינים ויש לנו עלייה יפה בחילוט של רכוש של עבריינים. במישור הפשיעה הכללית נרשמה ירידה של עשרות אחוזים. זיהינו עליה בהתפרצויות לעסקים והצלחנו לבלום אותה לאחר שתפסנו את העבריינים. בתחום גניבת הרכב סיימנו את השנה שעברה בעלייה קטנה עד שביצענו מבצע גדול בשיתוף עם הימ"ר והצלחנו לעצור את זה. אין לנו רגע שקט, תמיד יש שחקנים חדשים שרוצים להיכנס לעולם העברייני".

קרני אומר כי אחד הנושאים המרכזיים עליהם שמה משטרת זבולון דגש הוא תחום מכירת האלכוהול לקטינים. "זו פעילות חשובה מאוד" הוא אומר "אנחנו פועלים כדי למנוע מכירת אלכוהול לקטינים ומרחיבים את הפעילות הזאת. אנחנו פוגשים את בני הנוער מדי יום עם בקבוקי אלכוהול ביד ונשים דגש חזק יותר על הנושא. רשמנו עליה של מאוד אחוזים בשפיכות אלכוהול". קרני מספר כי בסופי השבוע רושמת המשטרה כ-130 מקרים של שפיכות אלכוהול והוא מוסיף "הנוער של היום מסתיר מהיכן הוא רוכש אלכוהול ולכן אנחנו פועלים באופן גלוי וסמוי כדי לגלות מהיכן מגיע האלכוהול". במשטרת זבולון הוחלט להרחיב את הפעילות בתחום זה ולצורך כך נערכת גם פעילות סמויה נגד בתי עסק שעל פי החשד מוכרים אלכוהול לקטינים בניגוד לחוק.

נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

משטרת זבולון הרחיבה גם את פעילותה, הגלויה והסמויה, בשילוב אמצעים טכנולוגיים אל מול אנשים המסומנים כיעדים בתחום העברייני. "אנחנו מפעילים כעת אכיפה בלתי מתפשרת כלפי נהגים שמייצרים בריונות בכביש" מוסיף קרני "אנחנו רוצים שכולם יגיעו הביתה בטוחים ושלמים".

עונת הרחצה שיצאה לדרך מוקדם מהרגיל מציבה אתגר נוסף בפני משטרת זבולון ולדברי קרני, תהיה השנה פעילות נרחבת של שוטרים ומתנדבים לאורך החופים. אתגר ייחודי שעימו מתמודדת משטרת זבולון הוא ריכוז של פאבים ומועדונים רבים בשטח השיפוט שלה, בעיקר לקראת הקיץ. "זה דבר ייחודי" אומר קרני "מגיע לפה קהל מכל הארץ וגם תחום זה הצריך אותנו להיערכות גדולה". כחלק מהיערכות ערכה המשטרה שיחות עם בעלי מקומות בילוי בכל הנוגע לרישוי ובטיחות במטרה למנוע מראש בעיות שעלולות לפגוע בביטחונם של המבלים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות