fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במטרונית נסעתם, ברמזור לא נתקעתם

אחרי שבקו מספר 1 הותקנו בהצלחה מערכות בקרה, בקרוב גם בקווים 2 ו-3 יותקנו גלאים שיאפשרו למטרונית נסיעה ללא עצירה
מטרונית. צילום: דורון גולן
מטרונית. צילום: דורון גולן

עיריית חיפה, בשיתוף החברה הבת יפה נוף, החלה בהליכי תכנון לצורך יישום מתן קדימות וההעדפה לקווי המטרונית בכל הצמתים המחברים בין חיפה לקריות. הפרויקט ייצא לדרך בעוד חצי שנה אחרי שנים של עיכוב ואמור להימשך כשנתיים וחצי. הגלאים שיותקנו יאפשרו הדלקת אור ירוק למטרונית עם הגעתה לקו העצירה בצומת, כך שלא תיאלץ להמתין ברמזור. הטכנולוגיה מזהה את המטרונית מאות מטרים לפני הגעתה ומחשבת את זמן ההגעה הצפוי לצומת.

עלות הרחבת הפרויקט, אשר נעשה במסגרת מדיניות ארצית למתן העדפה לתחבורה ציבורית במטרופולין בכלל ובערים בפרט, נאמדת ב-25 מיליון שקלים, והוא יכלול הצבת גלאים בכ-60 צמתים מרומזרים נוספים, אשר לאורכם עוברת המטרונית בקווים 2 ו-3, המחברים בין חיפה לקרית חיים, קרית שמואל, קרית ים וקרית-אתא. הליך הצבת הגלאים בצמתים הנוספים יחל בעוד כחצי שנה ובסיומו תיהנה המטרונית, בכל אחד מהקווים בהם היא פועלת, מנסיעה רציפה ומזכות קדימה בכ-120 צמתים מרומזרים. דבר זה יוביל לקיצור משמעותי בזמני הנסיעה ולשיפור חוויית הנסיעה בה.

העבודות לא יפריעו לתנועה. המטרונית (צילום: דורון גולן)
העבודות לא יפריעו לתנועה. המטרונית (צילום: דורון גולן)

במסגרת הפרויקט כבר הותקנו בקו מספר 1 מערכות בקרה להעדפה בכ-60 צמתים, המאפשרות למטרוניות לנסוע לאורך קווי התחבורה בלי לעצור ברמזורים. מהלך זה קיצר את זמן הנסיעה הכולל בכ-14 דקות, הביא לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים למשק בשנה ושיפר את חוויית הנסיעה וכן את רמת האמינות והדיוק בלוחות הזמנים של המטרונית.

עם זאת עלה החשש כי גם פרויקט זה, המצריך עבודות תשתית, כמו פרויקט המטרונית בכללותו, שוב יגלוש לחריגה בזמנים ובתקציב. בתשובה לכך נמסר מהעירייה: "כל העבודות על העדפה ברמזורים לקו מספר 1 לא גרמו להפרעה לתנועה. גם הפרויקט הנוכחי להעדפה בקווים 2 ו-3 אינו כולל עבודות תשתית המהוות הפרעה לתנועה. מדובר בעבודות נקודתיות המתבצעות בשעות הלילה ומשכן קצר מאוד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות