fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט עיכב ביצוע הריסת מבנה במכולת בעכו

המכולת של משפחת קיסוס צילום; הנרי בן שבת
המכולת של משפחת קיסוס צילום; הנרי בן שבת

בית משפט השלום בעכו הוציא צו עיכוב ביצוע  להריסת מבנה בלתי חוקי שנבנה במכולת של משפחת קיסוס ברחוב בן שושן בשיכון בעכו.

לפני שבוע הגיעו פקחים מטעם עיריית עכו שהתכוונו להרוס לשלומי קיסוס את המבנה שבנה ללא היתר  על אף שלטענתו הגיע  להסכמות מול סמנכ"ל עיריית עכו קובי שמעוני שהמבנה לא ייהרס.  קיסוס לווה  על ידי הפעיל החברתי הנרי בן שבת.

המכולת של משפחת קיסוס צילום; הנרי בן שבת
המכולת של משפחת קיסוס צילום; הנרי בן שבת

 מאיה ושלומי קיסוס  הם הורים לשמונה ילדים מתוכם ארבעה ילדים בעלי מוגבלויות רוצים להתפרנס בכבוד, בזכות המכולת המיתולוגית  שהקים אביו בשיכון. הם לא בנו בריכת שחייה או ג'קוזי, אלא עסק שמפרנס את ילדיהם. עם השנים הזוג קיסוס רצה להמשיך להתפרנס ותחם מבנה של 20 מ"ר בין שתי קירות ללא היתר בנייה. מחלקת הפיקוח על הבנייה בעיריית עכו הוציא צו הריסה למקום. יצוין כי משפחת קיסוס לא פלשה לשטח אחר פרטי או ציבור, אלא הרחיבה  את המכולת בשטחה והגישה היתרים בדיעבד. ב-20 לפברואר 2018  התקיים דיון בבית המשפט השלום בעכו, השופטת ג'ני טנוס החליטה לא לבטל את צו ההריסה שהוציאה עיריית עכו.

קיסוס הסביר כי הריסת המבנה משמעותו גזר דין על המשפחה, ובמקביל נרתם לסייע לבני המשפחה הסמנכ"ל שמעוני. בהודעות וואטצ- אפ  והתכתבויות בין הזוג קיסוס לשמעוני עולה כי הציע פשרה לפרק את כל הרעפים, משמע את כל הגג, ולהגיש בקשה להיתר. בזכות התערבותו של שמעוני, קיסוס לא הגישו ערעור על החלטת השופטת.

עו"ד סופי אביב צילום פרטי
עו"ד סופי אביב (צילום פרטי)

במהלך התקופה הסבירו מקורבים לבני המשפחה כי פנו אליהם פקחים וגורמים מוסמכים מעיריית עכו  וצייני כי יש בכוונתם להרוס את המבנה. הסמנכ"ל שמעוני אמר להם  ששוחח עם מהנדסת  העיר ונאמר להסיר את הגג  ולהגיש תוכניות לאישור. המשפחה נסמכה על עצתו של שמעוני שהמתחם לא ייהרס והם יקדמו את התוכניות.  הזוג קיסוס ביצע את השינויים והגיש תוכנית לאישור הוועדה המקומית.

אך ככל הנראה המחלקה המשפטית בעירייה לא עודכנה על הנעשה והמשיכה לפעול לפי החלטת בית המשפט להריסה. בתחילת החודש  שמעו הזוג קיסוס על הכוונה להרוס את המבנה ופנו שוב לשמעוני, אז האחרון ענה בהודעה:"הכל בסדר, אל תתייחסו". כעבור שבוע הגיעו כוחות של העירייה עם דחפורים להרוס את המקום.

הזוג קיסוס יחד עם בן שבת פנו לבית המשפט להוציא צו עיכוב ביצוע. באמצעות עו"ד סופי אביב ובערב יום העצמאות הושג צו עיכוב עד לדיון בנושא עד לתאריך 2 למאי.

עו"ד אביב מחיפה מסרה בתגובה: "עיריית עכו הוליכה שולל משפחה בת עשרה נפשות, כאשר ארבה מתוכם הם קטינים נכים.  גורם מוסמך מעיריית עכו פנה למשפחת קיסוס והגיע עמם להסכם בנוגע לפירוק חלקי של תוספת הבנייה, תוך שהוא מבטיח שכל עוד יעמדו בהסכם, ויפקידו בעירייה תוכניות לאישור, לא ימומש צו ההריסה שהוצא נגדם ואף ייעשו מאמצים לקדם מה שיותר מהר את הבקשה להיתר. על אף הסכם זה, במרוצת שבוע שעבר, הגיעו כוחות מטעם העירייה על מנת להרוס את הבנייה, כאשר באותה העת שהו במבנה ילדיהם הקטנים של המשפחה. לנוכח חומרת ההתנהלות, פניתי באופן דחוף, ערב יום העצמאות, לבית המשפט, אשר מצא לנכון לקבל את טענותינו באשר לנסיבות הייחודיות של המקרה, והורה על עיכוב ביצוע של צו ההריסה. עיריית עכו, כרשות מנהלית, פעלה באופן שאינו סביר ואינו מידתי בהתחשב בנסיבות היחודיות  של מקרה זה. אנו נעמוד על כך שהנושא יתברר עד תום במסגרת ההליך שיתנהל בבית המשפט".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "מדובר בכ-28 מ"ר של בנייה בלתי חוקית וללא היתר, תוך חריגה מקו בניין, דבר שהינו פלילי על פי חוקי התכנון והבנייה. נדגיש, שבמהלך הבנייה הבלתי חוקית הוזהר מר קיסוס ואף הומלץ לו לבצע את ההריסה בעצמו. אין להאשים את שומרי החוק ובוודאי שאין לתת לגיטימציה למפירי החוק. טוב היה אם משפחת קיסוס היתה מגישה בקשה כחוק ולא ממתינה לקבלת צו הריסה, דבר שהיה חוסך ממנה את עוגמת הנפש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות